מדליות ארד לתמר מלכה ותמנע נלסון לוי באליפות אירופה

יום מוצלח לג'ודו הישראלי בזאגרב: מלכה (עד 48 ק"ג) הכניעה באיפון יריבה טורקיה בסיום בית הניחומים וחגגה מדליה ראשונה באליפויות אירופה. אלופת אירופה ב-2022 (עד 57 ק"ג) התגברה על יריבה סרבית בקרב על הארד

(גודל טקסט)

ארבעה ג'ודאים וג'ודאיות ישראלים הודחו היום (חמישי) מאליפות אירופה שנפתחה בזאגרב שבקרואטיה, אולם תמר מלכה ותמנע נלסון לוי חגגו מדליות ארד מרשימות.

נשים עד 48 ק"ג:

תמר מלכה עברה את סילה ארסין מטורקיה בקרב טעון על רקע היחסים הפוליטיים בין המדינות המיוצגות, שבסיומו לחצה ארסין את ידה של הישראלית. מלכה הכניעה בסיבוב השני את מריה לאפורטה הספרדייה באיפון וברבע הגמר ניצחה את קטרינה קוסטה מפורטוגל. בחצי הגמר התמודדה מול כריסטינה דודינה הרוסיה בת ה-19, לה הפסידה באיפון תוך 10 שניות. בקרב על הארד הכניעה באיפון בניקוד זהב את הטורקיה טוגצ'ה בדר, שגם כן לחצה את ידה. זו מדליה ראשונה של מלכה באליפויות אירופה.

שירה ראשוני הודחה בסיבוב השני אחרי שניצחה את ראקל בריטו, אבל לאחר מכן הפסידה בעונשים לפרנצ'סקה מילאני האיטלקייה.

עד 52 ק"ג:

גפן פרימו החלה את דרכה בסיבוב השני, אבל שם גם הסתיימה דרכה בעקבות הפסד לאיידאן ואלייבה האזרית.

עד 57 ק"ג: תמנע נלסון לוי, אלופת אירופה ב-2022, עלתה אוטומטית לסיבוב השני ושם ניצחה את ארלטה פודולאק הפולנייה. בהמשך גברה גם על ליסה גרבנר מאוסטריה, אבל דריה בילודיד האוקראינית עצרה את הישראלית ברבע הגמר ושלחה אותה אל בית הניחומים. נלסון לוי גברה גם על הגרמנייה סייה בלהאוס, ולאחר מכן הכניעה את מריצה פרישיץ' הסרבית בקרב על הארד, אחרי ווזארי בניקוד זהב.

תמר מלכה חוגגת מדליה, אליפות אירופה בג'ודו
יופי של הישג. מלכה | אימג'בנק GettyImages, DAMIR SENCAR/AFP
תמנע נלסון לוי חוגגת מדליה, אליפות אירופה בג'ודו
עוד מדליה. תמנע נלסון לוי | אימג'בנק GettyImages, DAMIR SENCAR/AFP

גברים

עד 60 ק"ג:

אריאל שולמן שמתחרה בהיעדרו של ים פולצ'ק הפצוע, גבר על אמיל יארינג ההולנדי בסיבוב הראשון, אך הפסיד ליורה ורשטראטן בשלב הבא.

עד 66 ק"ג: בקטגוריה הזו נאבקים ברוך שמאילוב וטל פליקר על כרטיס אחד למשחקים האולימפיים בפריז. פליקר החל עם ניצחון על אוסקר פרטלסון האסטוני, אולם נכנע בקרב השני לבוגדן איאדוב האוקראיני. ברוך שמאילוב גבר על צ'רלי יאנג הבריטי בסיבוב הראשון וחלף גם על פני הגרמני מרטין סץ. במהלך הקרב שמאילוב נפגע בברך וברבע הגמר לא הצליח להתמודד עם הכאבים והפסיד לאלברטו גייטרו מרטין הספרדי. הוא נשר לבית הניחומים, אבל נאלץ לפרוש מהתחרות ולא התייצב לקרב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי