רז הרשקו אלופת אירופה בג'ודו, ענבר לניר זכתה בארד

בגמר השלישי ברציפות שלה, הג'ודוקא הנהדרת זכתה בזהב ראשון. ספורטאית השנה של האיגוד האירופי השיגה מדליה עם איפון תוך 19 שניות

(גודל טקסט)

רגע השיא של נבחרת הג'ודו הישראלית באליפות אירופה הנערכת בזאגרב, קרואטיה, הגיע הערב (שבת) עם מדליית הזהב של רז הרשקו. בגמר היבשתי השלישי ברציפות שלה בקטגוריית המשקל מעל 78 ק"ג, הרשקו בת ה-25 הפכה לראשונה בקריירה לאלופת אירופה והשלימה תחרות נפלאה מבחינת הנשים הישראליות בקרואטיה. לפניה הייתה זו ענבר לניר שקטפה את הארד בקטגוריה עד 78 ק"ג, כפי שעשתה בשנה שעברה, ובחמישי כזכור זכו תמר מלכה ותמנע נלסון לוי במדליות ארד

לניר זכתה אמש בתואר ספורטאית השנה של איגוד הג'ודו האירופי. איגוד הג'ודו הישראלי משה פונטי קיבל את הפרס בשמה, שכן לניר התחרתה היום באליפות אירופה. בתואר מאמן השנה זכה שני הרשקו.

ב-10 במאי ישתתפו הספורטאים הישראלים בגרנד סלאם אסטנה בקזחסטן וב-19 במאי תתחיל אליפות העולם בג'ודו באבו דאבי.

רז הרשקו ג'ודוקא ישראלית בפעולה מול ז'וליה טולופואה, גמר אליפות אירופה בג'ודו
איזו הטלה. רז הרשקו עם המהלך המנצח בגמר | אימג'בנק GettyImages, DAMIR SENCAR/AFP
רז הרשקו חוגגת מדליית זהב, אליפות אירופה בג'ודו
אלופה. רז הרשקו | GettyImages, DAMIR SENCAR/AFP
רז הרשקו (שנייה משמאל) עם מדליית זהב, אליפות אירופה בג'ודו
רז הרשקו על הפודיום עם מדליית הזהב | אימג'בנק GettyImages, DAMIR SENCAR/AFP

נשים, מעל 78 ק"ג

רז הרשקו, שזכתה במדליות כסף בשתי אליפויות אירופה הקודמות, שדרגה הפעם לזהב היסטורי. היא העפילה אוטומטית לסיבוב השני, שם ניצחה את קרן סטיבנסון ההולנדית. ברבע הגמר היא פגשה את אליס סטרצבה מרוסיה, הובילה בזכות ווזארי שכולו נחישות אחרי 40 שניות ומשם שמרה בשיניים על היתרון, והעפילה לחצי הגמר. הטורקייה קאירה אוזדמיר, לה הפסידה הרשקו בחצי גמר גרנד סלאם פריז השנה, חיכתה לה בחצי, אבל הרשקו ניצחה אותה בבית הניחומים באליפות העולם הקודמת וגם בגמר גרנד סלאם תל אביב אשתקד, וכך היה גם הפעם בזכות שלושה עונשים בקרב עיקש. העונש השלישי הושג שנייה לפני המעבר לניקוד זהב ושלח את הישראלית לגמר שלישי רצוף. בגמר המתינה ז'וליה טולופואה מצרפת, שניצחה את הרשקו בקרב על הארד באליפות העולם בטשקנט לפני שנתיים והפסידה לה בחצי גמר גרנד סלאם פריז ב-2021. אחרי גמר שקול, 40 שניות לפני ניקוד הזהב, הגיעה ההטלה האלגנטית של הרשקו שהשיגה איפון וקטפה את הזהב הישראלי היחיד בתחרות.

נשים, עד 78 ק"ג

ענבר לניר העפילה אוטומטית לסיבוב השני, שם ניצחה את מטקה לובניק הסלובנית בדרך לרבע הגמר. יריבתה ברבע הגמר הייתה יוליה קורצ'נקו האוקראינית, ואותה ניערה לניר מדרכה תוך תשע שניות עם איפון מסוגנן. בחצי הגמר היא פגשה את הצרפתייה אודרי טשומאו, בשחזור גמר אליפות העולם מהשנה שעברה. כזכור, לניר ניצחה אז וגברה על טשומאו גם בבית הניחומים באליפות אירופה אשתקד, אבל הפעם ידה של הצרפתייה הייתה על העליונה והיא זו שעלתה לגמר בזכות איפון. פטריסיה סמפאיו מפורטוגל, אותה ניצחה לניר רק פעם אחת בחמישה קרבות בעבר, עמדה בדרכה למדליה, אבל הישראלית שוב הלמה עם איפון מהיר, במקרה הזה תוך 19 שניות, וזכתה בארד כמו בשנה שעברה.

ענבר לניר (מימי) עם מדליית ארד, אליפות אירופה בג'ודו
כמו ב-2023. ענבר לניר, מימין, עם מדליית הארד | אימג'בנק GettyImages, DAMIR SENCAR/AFP
ענבר לניר חוגגת מדליה, אליפות אירופה בג'ודו
ענבר לניר חוגגת מדליה, אליפות אירופה בג'ודו | אימג'בנק GettyImages, DAMIR SENCAR/AFP

גברים, עד 90 ק"ג

לי קוכמן ניצח בסיבוב הראשון את לזאר זדארלה הבוסני והפסיד בסיבוב השני לכריסטיאן טוט ההונגרי.

גיא גורביץ' הפסיד בסיבוב הראשון לירוסלב דוידצ'וק האוקראיני.

גברים, מעל 100 ק"ג

יבגני שמצלין הפסיד בסיבוב הראשון למוניר ארטוג הטורקי, שעזב את המזרן בלי ללחוץ יד ליריב הישראלי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי