"ישראל ו'התקווה' בראש הפודיום": המדליה של רז הרשקו היא הרבה מעבר לג'ודו

play
אלופה. רז הרשקו | GettyImages, DAMIR SENCAR/AFP
סיכום השבוע בספורט 05:05

הכוכבת הישראלית הוכתרה כאלופת אירופה בג'ודו, וניצבה בגאון על הפודיום בתקופה קשה למדינה: "הפעם יש לזה משמעות מיוחדת"

(גודל טקסט)

רגע השיא של נבחרת הג'ודו הישראלית באליפות אירופה הנערכת בזאגרב, קרואטיה, הגיע אתמול (שבת) עם מדליית הזהב של רז הרשקו – אלופת אירופה מישראל. בגמר היבשתי השלישי ברציפות שלה בקטגוריית המשקל מעל 78 ק"ג, הרשקו בת ה-25 הפכה לראשונה בקריירה לאלופת אירופה והשלימה תחרות נפלאה מבחינת הנשים הישראליות בקרואטיה. לפניה הייתה זו ענבר לניר שקטפה את הארד בקטגוריה עד 78 ק"ג, כפי שעשתה בשנה שעברה, ובחמישי כזכור זכו תמר מלכה ותמנע נלסון לוי במדליות ארד. עם זאת, עבור הרשקו זה רגע מיוחד, מלא גאווה, כאשר מדינת ישראל נמצאת בתקופה לא קלה, והרשקו זוכה לשאת את הדגל בגאון ולהשמיע את "התקווה" בקול גדול.

רז הרשקו (שנייה משמאל) עם מדליית זהב, אליפות אירופה בג'ודו
רז הרשקו על הפודיום עם מדליית הזהב | אימג'בנק GettyImages, DAMIR SENCAR/AFP

מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו, דודה של רז: "אין דבר חשוב יותר עבור נבחרת הנשים של ישראל מאשר להשמיע את התקווה בכל מקום אפשרי בעולם ואני שמח שהצלחנו לעשות את זה היום. זו אליפות אירופה השלישית ברציפות בה נבחרת הנשים זוכה בשלוש מדליות ומעלה. ב2022 והשנה זכינו בארבע מדליות ובשנה שעברה זכינו "רק" בשלוש. בימים אלה יש משמעות כפולה ומכופלת עבורנו לייצג את המדינה שכולנו אוהבים ולהניף את הדגל בכחול לבן. כמו בכל תחרות אנחנו מפיקים את הלקחים כדי להגיע למטרה העיקרית שלנו, המשחקים האולימפיים בפריז בצורה האופטימלית. המדליות שלנו מוקדשות לחיילי צה"ל ולמשפחות החטופים שכמו כל עם ישראל גם אנחנו מתפללים שיחזרו למשפחותיהם במהרה".

יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי: "אליפות מדהימה של נבחרת הנשים. 4 מדליות זה הישג אדיר, ותואר אלופת אירופה הוא תואר מיוחד מאוד. ברכות לרז ולענבר על המדליות היום, לתמר על מדליית הבכורה שלה באליפות ולתמנע על עוד מדליה באליפות אירופה. הספורטאיות מראות שהן בצמרת העולמית שבוע אחרי שבוע. מגיעות ברכות מיוחדות לשני ולצוות שלו על הובלה של נבחרת כל כך איכותית. משמעות מיוחדת לשמוע את התקווה בתקופה כזו"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי