למניעת סמים ואלכוהול: מרוץ להאיר את עומר יוצא לדרך

play
| ג'קי קוסטי
להאיר את עומר

ביום שישי 24 במאי ייערך בגן יבנה, מרוץ "להאיר את עומר" לזכרו של עומר לב ז"ל (תושב גן יבנה, שנפטר ממנת יתר של סמים), בהפקת מחלקת הספורט של המועצה וביוזמת הוריו של עומר, אילי וד"ר רון לב

(גודל טקסט)
להאיר את עומר
| ג'קי קוסטי

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה מתמדת במספר בני הנוער והצעירים המכורים לאלכוהול ולסמים בישראל. כשליש מתוך אלפי מכורים לסמים ולאלכוהול אשר מטופלים בישראל בכל שנה הם בני 18-12, כאשר ההתמכרויות השכיחות ביותר הן לקנאביס ולאלכוהול. מאז ה-7 באוקטובר ישנה עליה גבוהה בשימוש בני נוער בחומרי הרגעה ושינה, ורשויות הבריאות העלו חשש כבד לשימוש לא מושכל ולסכנה הגוברת של התמכרות בני נוער לחומרים משני תודעה.

ב-24 במאי ייערך בגן יבנה, מרוץ "להאיר את עומר" לזכרו של עומר לב ז"ל (תושב גן יבנה, שנפטר ממנת יתר של סמים), בהפקת מחלקת הספורט של המועצה וביוזמת הוריו של עומר, אילי וד"ר רון לב. המרוץ מטרתו להעלות את המודעות נגד השימוש בסמים ואלכוהול, בדגש על הסכנה למחלת ההתמכרות וחשיבות הספורט כגורם המונע שימוש בסמים ואלכוהול. במרוץ יוזנק בפארק רונה רמון בגן יבנה בשעה 08:30, למסלול של 5 ק"מ, בהשתתפות 400 תלמידים בליווי הוריהם. האירוע פתוח לציבור הרחב וההרשמה דרך מתנ"ס גן יבנה בטלפון: 08-9352321.

אילי ורון לב
| יח"צ – חד פעמי, ברנדה ברגר

את המרוץ יזמו אילי ורון לב, אשר איבדו את בנם עומר בשל ההתמכרות לפני כ-4 שנים. בעקבות מותו מסמים הם הקימו את המיזם "להאיר את עומר", במטרה להעלות מודעות בקרב בני נוער לסכנות שמחכות להם בעקבות שימוש בסמים ובאלכוהול. "כשאנחנו הבנו את חומרת הבעיה ועד כמה עומר היה משתמש בסמים, הוא כבר היה עמוק בתוך מחלת ההתמכרות, והבנו שלא תפסנו את זה בזמן. עומר נסע לחו"ל וחזר, ניסה לעבוד, לעשות פסיכומטרי וללמוד וחווה כישלונות רבים ותסכול, ואנחנו היינו בשוק שזה קרה, כי עומר תמיד היה כל כך חכם ומוצלח. הכל התחיל בתיכון, שם עומר התנסה לראשונה באלכוהול וקנאביס, אבל חשבנו שזה "כמו כולם" ושזה יעבור לו. כשהבנו את חומרת העניין כבר היה מאוחר, ובסוף הלך לנו הילד" מספרת בכאב אילי לב, ומוסיפה: "אם היינו יודעים לגבי עומר את מה שאנחנו יודעים היום – עומר אולי היה עדיין בחיים. זו הסיבה שהחלטנו להקים את המיזם – כדי לספר את הסיפור שלנו, לעורר שיח ציבורי בנושא ולהעלות את המודעות לסכנת ההתמכרות שאורבת לכולם"

מחלת ההתמכרות נהפכה למגפה, עקב ריבוי תרופות מרשם ממכרות, התהליך לנורמליזציה של הקנאביס וקלות ההשגה של חומרים. עומר מייצג מאות רבות של צעירים נורמטיביים שמתים מידי שנה ומשאירים אחריהם משפחות הרוסות ושבורות לב. קיום המרוץ לזכר בנם עם מאות בני נוער, היא דרך חדשה ויצירתית שיזמו הוריו של עומר להגיע אל הצעירים, להאיר להם נקודות השקפה שישפיעו על גישתם לנושא וימתנו את המשיכה שלהם להשתמש בחומרים מסוכנים כאלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי