"ישראל פרמייר טק" מציגה את ההרכב לג'ירו דה איטליה

play
| אתר רשמי, נועה ארנון
נדב רייסברג, רוכב אופניים, ישראל פרמייר טק

מייק וודס יוביל הרכב חזק ומגוון במטרה להילחם על ניצחונות בשלבים, הישראלי הצעיר נדב רייסברג יזנק לגראנד טור הראשון בקריירה: "אני בא לעזור להביא ניצחונות"

(גודל טקסט)

קבוצת "ישראל פרמייר טק" תזנק לג'ירו דה איטליה עם הרכב חזק ומגוון של וותיקים וצעירים במטרה מוצהרת להילחם על ניצחונות כמעט בכל אחד מ 21 משלבי הטור. והבשורה הישראלית: רוכב ישראלי צעיר ומבטיח – נדב רייסברג – בהופעת בכורה בגראנד טור.   אחד המרוצים הגדולים והמרהיבים של העונה – הג'ירו דה איטליה – יצא לדרך בשבת הקרובה בטורינו ויחצה את איטליה לארכה ולרוחבה (3321 קילומטרים)  בפעם ה 107 בתולדותיו כאשר הקבוצה הישראלית תערוך את הופעתה השביעית בתקווה לשדרג את ההופעה הבלתי נשכחת שלה בעונה שעברה כאשר רוכביה סיימו במרחק נגיעה מניצחון פעם אחר פעם – מסיימים 9 פעמים בטופ  5 מתוכם 4 פעמים במקום השני.   "זה היה ג'ירו בלתי נשכח עבורנו" אמר הספורט דירקטור הספרדי של הקבוצה ,אוסקר גררו. "נשבר לכולנו הלב שההופעה המדהימה הזו לא הסתיימה עם ניצחונות – אבל הפעם אנחנו נחושים לשנות את התסריט הזה עם הרכב שיכול להשיג ניצחונות בכל תוואי: עליות, ספרינטים וגבעות.".   השם הגדול ביותר בהרכב הוא הקנדי מייק וודס שבשנים האחרונות היה למעשה הכוכב המוכח הגדול ביותר שלה שגם סיפק לה את אחד הגדולים בניצחונותיה – בשלב החמישי הטור דה פראנס בעונה החולפת. וודס שמגיע לג'ירו אחרי 6 שנות היעדרות מתכנן לנסות לחזור לשיא כושרו בחלקו השני של המרוץ שם מחכים כמה משלבי העליות המאתגרים ביותר כולל הגדול מכולם – השלב ה 16 שיסתיים בליביניו שבאלפים האיטלקים בגובה 2285 מטר.   וודס: "עברתי פתיחת עונה לא מוצלחת. סחבתי מחלה שלשמחתי היא כבר מאחורי ועם זאת, אנקוט בגישה סבלנית יותר בחלקו הראשון של המרוץ כדי להיות מוכן בשלבים מאוחרים יותר עם אופי רכיבה אגרסיבי שיאפשר לי להשיג ניצחון".   למעשה זו תהיה האסטרטגיה של הקבוצה ברוב שלבי הג'ירו- לנסות להיכנס לבריחות "ולגנוב" ניצחונות. מלבד וודס, יישלחו למשימה הזו רוכבים מנוסים שכבר הוכיחו את עצמם בעבר ביניהם שני האוסטרלים סיימון קלארק (שניצח שלב בטור דה פראנס לפני שנתיים אחרי בריחה נהדרת), וניק שולץ שלא מכבר הדהים עם ניצחון גדול בשלב הפתיחה של הטור הקטלוני. גם האיטלקי מרקו פריגו הצטיין בג'ירו 2023 ומחפש ניצחון גדול במולדתו.   מהדורת הג'ירו השנה מתאפיינת בשפע הזדמנויות למאוצים, ו "ישראל פרמייר טק" משגרת למרוץ לא פחות משלושה ספרינטרים: הצרפתי הוגו הופשטטר, ושני הצעירים המוכשרים איתן וורנון וריילי פיקרל.  

נדב רייסברג, רוכב אופניים, ישראל פרמייר טק
| אתר רשמי, נועה ארנון

אבל דווקא רוכב ישראלי עשוי לספק את אחד הסיפורים המרתקים ביותר של הקבוצה בג'ירו הזה, הלא הוא הצעיר הישראלי בן ה 23 נדב רייסברג שיעשה את הופעת הבכורה שלו בגראנד טור חרף העובדה שחלפו בסך הכל 3 חודשים מאז פתח את העונה הראשונה שלו בקבוצה המקצוענית הבוגרת.   למרות שרייסברג סומן כאחד הכישרונות הבולטים ביותר שצמחו בישראל בשנים האחרונות, הוא הותיר רושם עמוק על הצוות המקצועי של הקבוצה לאחר ההופעות המצוינות שלו במרוצי ענק חד יומיים, סטראדה ביאנקה ולאחרונה – הפריז רובה המיתולוגי. זו תהיה ההופעה הראשונה של ישראלי בגראנד טור אחרי היעדרות של למעלה משנה. למרות שרוכבים ישראלים זינקו ללא פחות מעשרה גראנד טורים מאז הג'ירו ההיסטורי שהוזנק בירושלים ב 2018, רייסברג הוא הראשון מדור הרוכבים הישראלי החדש שיופיע בגראנד טור.   הספורט דירקטור אוסקר גררו: "לא בחרנו בנדב רייסברג כי הוא ישראלי אלא כי הוא בדיוק הרוכב שאנו זקוקים לו בג'ירו הזה: הוא רוכב שלם שיש לו הכל: גם מהירות וגם יכולת טיפוס. הוא יוכל לעזור לנו גם בשלבי עליות, גם לסייע למאיצים, וגם לצאת לבריחות ואולי אפילו להשיג תוצאה בעצמו."   וזה בדיוק מה שרייסברג מצפה מעצמו:   רייסברג" אני מודה שאני מאד מתרגש. מעולם לא התנסיתי במרוץ שלבים ארוך, בטח לא ברמה הזו, אבל כמעט ואין בי פחד. עשיתי כל מה שניתן כדי להגיע מוכן: את השבועות האחרונים ביליתי לבד במחנה גובה באנדורה ולא עשיתי שום דבר חוץ מאימונים וטיפולים. רק אופניים, אופניים ועוד אופניים. בזמן הפנוי בין הרכיבות עשיתי שיעורי בית על כל אחד מהשלבים כדי שאגיע הכי מוכן שאפשר. לסיים את המרוץ זו לא מטרה עבורי אלא לעשות מה שמצפים ממני כדי לסייע לחברים שלי להשיג כאן ניצחונות. ומעבר לזה, אני מחכה גם להזדמנות האישית שלי להביא תוצאה – טופ עשר באחד מהשלבים. אז כן, זורקים אותי פה למים עמוקים אבל זו הוכחה שסומכים עלי. לא אאכזב".   מי שמשוכנע שרייסברג יעמוד בציפיות ולמעלה מזה הוא גיא ניב, הישראלי שבאמתחתו שלושה גראנד טורים מוצלחים כולל שתי מהדורות של הטור דה פראנס. ניב שפרש בינתיים ומאמן את נבחרת הנוער של ישראל, שומר על קשר חברי קרוב עם רייסברג שמהרבה בחינות הוא בן טיפוחיו:   ניב: "אני מאד מתרגש בשבילו, וגאה בו מאד. אנחנו בקשר רציף, וההתקדמות שלו מדהימה. הטיפ שלי אליו זה לא לחשוב רחוק מידי- לחשוב כל פעם רק על היום הקרוב. הגוף שלו יעבור למצב אוטומט בשלב מסוים, והוא יידע כבר מה לעשות לבד. הוא כמובן צריך להתכונן נפשית למרוץ בסדר גודל שלא חווה עדיין, אבל אני משוכנע שהוא יעשה את זה כמו גדול. אין בכלל מה להשוות בין הגראנד הראשון שאני עשיתי לבין הגראנד הראשון של נדב. אין ספק שהוא מגיע ברמת מוכנות גבוהה בהרבה ממה שאני הייתי בה. כל המסלול שהוא עובר הוא נכון ומדורג יותר, ואני משוכנע שנראה אותו כבר בג'ירו הקרוב מציג יכולות יפות".   "ישראל פרמייר טק" פתחה את העונה בסערה, הפתיחה הטובה ביותר בתולדותיה, והיא כבר צברה 15 ניצחונות. הקבוצה ניצחה בשנים האחרונות שני שלבים בג'ירו דה איטליה.       ההרכב המלא של "ישראל פרמייר טק" לג'ירו דה איטליה :   מייק וודס (37) קנדה איתן וורנון (23) בריטניה ניק שולץ (29) אוסטרליה סימון קלארק (37) אוסטרליה נדב רייסברג (23) ישראל ריילי פיקרל (22) קנדה מרקו פריגו (24) איטליה הוגו הופשטטר (30) צרפת

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי