Sport1 Banner

כמו בימים של "נתניה ועוד 15": מכבי נתניה שולטת בכדורגל אולמות

play
| יח"צ - חד פעמי, יחצ
כמו בימים הגדולים. מכבי נתניה בכדורגל אולמות

הפעם האחרונה שבה נשמעה המילה "אליפות" בנתניה הייתה לפני יותר מ-40 שנה - וכעת התואר חוזר לעיר, הפעם בכדורגל אולמות בזכות קבוצה שרק הוקמה וכבר זכתה. המייסד תמיר שקולניק: "רוצים להציב סטנדרטים חדשים בענף"

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)
כמו בימים הגדולים. מכבי נתניה בכדורגל אולמות
| יח"צ – חד פעמי, יחצ

הפעם האחרונה שנשמע בעיר המשפט: "מכבי נתניה אלופת המדינה" הייתה בשנת 1983, אז זכו כוכבי מועדון הכדורגל באליפות החמישית ומאמן הקבוצה מוטלה שפיגלר, טבע את המונח המיתולוגי "נתניה ועוד 15".

אז אמנם לא בכדורגל קלאסי עסקינן אלא בכדורגל באולמות, אבל השבוע ניתן להכריז שוב: יש אליפות בנתניה.

מכבי נתניה אלופת כדורגל אולמות
| יח"צ – חד פעמי, יחצ

מועדון הכדורגל באולמות מכבי נתניה הוקם רק בעונה האחרונה, במטרה להפוך את העיר לבירת הכדורגל באולמות של ישראל ולקדם את הענף במדינה באופן כללי. אף על פי שזו העונה הראשונה של הקבוצה, היא הצליחה לזכות בתואר.

עונת הכדורגל באולמות נפתחה השנה באיחור רב, עקב מלחמת חרבות ברזל ומספר רב של שחקנים בליגה שמשרתים בשירות מילואים פעיל. ההתאחדות לכדורגל לקחה על עצמה לקיים אירוע פתיחת עונה בעיר אשקלון שספגה אש רבה מאז תחילת העונה, כשבהצגה הכפולה בה נכחו כל ראשי הענף ובכירים בהתאחדות.

בכלל, קיימת העונה רוח חדשה בענף כאשר נבחר יניב נוח נבחר ליו"ר לוועדת הכדורגל באולמות וכמו כן אדיב שרעבי מונה למנהל הליגה. השניים הללו דוחפים בכל הכוח לקידום הענף וחשיפה שלו לציבור הרחב. הכדורגל באולמות הוא משחק מאוד פופולרי בעולם, עם צמיחה אדירה. על אף שהעונה התחילה באיחור רב קבוצות הליגה נרתמו לתכניות והרעיונות של מנהלי הענף החדשים ונראה כי העתיד מבטיח, עם תוכניות לשידורים ישירים וליגת נוער או נערים.

האוהדים הגיעו לתמוך

באשר למכבי נתניה, הקבוצה סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון ללא הפסד. לאחר מכן, פגשה בחצי הגמר את מ.כ. אולמות ראשל"צ החזקה לסדרת הטוב מ-5. לאחר שוויון בחמישה משחקים, נתניה הצליחה לנצח בדו קרב פנדלים דרמטי ולהעפיל לשלב הגמר, שם פגשה את מכבי נחלת יצחק תל אביב.

בסדרת הגמר הדברים כבר הלכו הרבה יותר חלק, כאשר נתניה הצליחה לנצח את שלושת המשחקים הראשונים ולהניף את הצלחת במשחק ביתי מרגש באולם נעמי שמר בנתניה, בו נכחו מאות אוהדים צהובים שחורים. מקובל הוא שאת צלחת האליפות מניף קפטן הקבוצה, אך בנתניה הוחלט לתת את הכבוד לשלושת השחקנים ששירתו במילואים כלוחמים באופן פעיל במהלך העונה.

הקבוצה תייצג את מדינת ישראל בליגת האלופות של אופ"א בכדורגל באולמות בקיץ הקרוב. הגרלת המשחקים תתקיים בתחילת חודש יולי, ושלב הבתים הראשון יתקיים באחת ממדינות אירופה בסוף חודש אוגוסט. שחקני הקבוצה יזכו לחופש קצר ומיד לאחר מכן יחלו בהכנות לקראת המשחקים.

תמיר שקולניק ודן בר-אל הם שחקני הקבוצה שמייצגים אותה בנבחרת ישראל. שניהם משחקים מעל ל-15 שנים. השנה החליטו לקחת את הניסיון והאהבה שלהם לענף ולהקים את המועדון בעיר.

מחזירים עטרה ליושנה. מכבי נתניה בכדורגל אולמות
| יח"צ – חד פעמי, יחצ

מה סוד ההצלחה שלכם העונה?

תמיר שקולניק: "אחד העקרונות שלנו במועדון הוא להציב סטנדרטים חדשים בענף, בכל תחום. אנחנו מנסים להיות איכותיים בפן המקצועי, בהון האנושי שמרכיב את הקבוצה, בהטמעת רעיונות חדשים, בחשיפה לקהל האוהדים בעיר ובפעילות בקהילה. המטרה שלנו העונה הייתה להביא את ענף הכדורגל באולמות לנתניה, אנחנו שמחים שהדברים הסתדרו לנו כך שהצלחנו להביא גם את האליפות".

דן בר-אל: "העובדה שהמועדון שלנו הוא מועדון קהילתי שנתמך על ידי אוהדים ומתנדבים מהעיר היא אחד מהמנועים החשובים שלנו להצלחה. אשמח לפרגן גם לגיל המבר, חן דוקלסקי ודודו סלמה מעיריית נתניה שעשו מאמצים גדולים לעזור לפרוייקט שלנו לצאת לדרך העונה, במיוחד בהיבט אירוח המשחקים בעיר נתניה.

"לצערי העיר לא משופעת במתקני ספורט רב תכליתיים שמתאימים לענף שלנו, ובכל זאת הם עשו כל שביכולתם כדי לאפשר לדבר הזה לקרות. כמו כן, מגיע כבוד ענק לאסטרל תכשיטים ושעונים, נקסט הום נדל"ן וביוטיק ששימשו כספונסרים שלנו בעונה זו ונתנו לנו את הגב הכלכלי לפרויקט הזה. הם הפכו להרבה יותר מספונסרים, אלא לשותפים לדרך ואוהדים אמיתיים של הקבוצה".

מה התכניות להמשך?

דן בר-אל: "האליפות הזו היא רק בונוס בשבילנו. יש לנו תכנית ארוכת טווח שהשנה הושלם רק החלק הראשון שלה והוא להביא את ענף הכדורגל באולמות למודעות בקרב תושבי העיר. השלבים הבאים הם להקים מחלקת נוער בענף הכדורגל באולמות שתפתח נתנייתים צעירים להיות שחקני כדורגל באולמות מקצוענים, שיובילו בעתיד את מכבי נתניה ונבחרת ישראל. כמו כן, אנחנו רוצים להמשיך ולהגדיל את הפעילות שלנו בקהילה ולהשתמש בענף שלנו כדי להעביר להם ערכים חשובים כמו דבקות במטרה, התמדה, יצירתיות ושאפתנות. כמובן שאנחנו גם שואפים להמשיך להגדיל את בסיס האוהדים שלנו וליצור מצב שאלפי אוהדים מגיעים להנות ממשחקי כדורגל באולמות."

עוד באותו נושא: מכבי נתניה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי