מדליית זהב לנבחרת השליחים מעורב מיקס באליפות אירופה

מדליה שנייה לישראל בבלגרד: גורבנקו, פולונסקי, גל כהן גרומי ואנדי מורז סיימו במקום השני עם זמן של 3:45.74 דקות, אבל הוכתרו בגלל פסילה של פולין

(גודל טקסט)

הישג נפלא לנבחרת ישראל באליפות אירופה בשחייה בבלגרד. רביעיית השליחים של ישראל ב-100X4 מעורב מיקס זכתה במדליית הזהב לאחר ניצחון במשחה הגמר עם זמן של 3:45.74 דקות. המשחה הזה לווה בדרמה גדולה, כאשר מי שניצחה בפועל היתה נבחרת פולין, אלא שלאחר מכן התברר שהפולנים פסלו וישראל קיבלה את מדליית הזהב.

אנסטסיה גורבנקו פתחה את המשחה כששחתה גב (59.44 שניות), אחריה קפץ רון פולונסקי ששחה חזה (59.80), גל כהן גרומי שחה פרפר (51.90) ואנדי מורז קינחה בסגנון חופשי (54.60). נבחרת פולין הייתה כאמור הראשונה שנגעה בקיר, אולם היא פסלה וישראל זכתה בזהב. גרמניה זכתה בכסף והונגריה זכתה בארד.

מדובר במדליה השנייה של ישראל באליפות והשנייה מזהב. זו המדליה החמישית בהיסטוריה של ישראל בכל הזמנים ובסך הכל לנבחרת יש 15 מדליות באליפויות אירופה.

אנסטסיה גורבנקו, רון פולונסקי, גל כהן גרומי, אנדי מורז עם מדליות הזהב, אליפות אירופה בשחייה
| אתר רשמי, סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

גל כהן גרומי: "אני חושב שהיה לנו משחה מדהים, אנחנו יכולים לתת עוד המון וזה היה ניסיון מצוין וחזרה גנרלית מעולה לקראת פריז. ברגעים אלה ממש חשוב לשמוע את ההמנון ולהראות שאנחנו נוכחים, חשוב לכולנו לייצג את המדינה בכבוד ובצורה הכי טובה שאפשר והראינו אתמול וגם היום שאפשר לעשות הכול. והכי חשוב – שיחזירו את החטופים הביתה".

רון פולונסקי: "היה משחה מאוד מעניין, אני חושב שכבר אתמול כולנו התרגשנו וזה בא לידי ביטוי היום. האווירה מדהימה, יש לנו עוד מה ללמוד וממה להשתפר".

אנסטסיה גורבנקו: "אני חושבת שהיhתה התחלה טובה, כל אחד נתן את המקסימום שלו הערב וזה מרגש לראות איפה אנחנו חודש לפני פריז. אני חושבת שיש לנו עוד הרבה מה לתת ומה לשפר לקראת המשחקים האולימפיים".

אנדי מורז: "יש לנו נבחרת מדהימה, היה כיף לפתוח עם הזהב אתמול ולהמשיך עם זה היום. ידעתי שהם יפתחו יפה ושאני רק צריכה לסגור את המשחה טוב. זה כיף לחזור לבריכה".

אנסטסיה גורבנקו, רון פולונסקי, גל כהן גרומי, אנדי מורז עם מדליות הזהב, אליפות אירופה בשחייה
| אתר רשמי, סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

הערב התקיימו עוד שלושה משחי גמר עם נציגים מישראל. אביב ברזלי סיימה חמישית בגמר ל-200 מטר גב על זמן של 2:10.06 דקות; מירון חרותי סיים רביעי בגמר ל-50 מטר פרפר עם זמן של 23.28 שניות, שתי מאיות ממדליית הארד; ואנדי מורז סיימה שישית בגמר ל-100 מטר חופשי עם זמן של 54.91 שניות.

דוד גרצ'יק העפיל לגמר המשחה ל-200 מטר גב לאחר שסיים במקום השביעי הכללי עם 1:58.38 דקות, ענבר דנציגר סיים במקום ה-11 הכללי (1:59.72). אריאל חיון סיימה במקום ה-11 הכללי בחצי הגמר ל-50 מטר פרפר עם 26.59 שניות.

עוד באותו נושא: אנסטסיה גורבנקו, דוד גרצ'יק

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי