משחה מיוחד לזכר סרן ירון צ'יטיז שנפל בעזה

כ-240 שחייניות ושחיינים הגיעו לחוף בת"א כדי לחזק את השחיינית דבי צ'יטיז ולשחות יחד לזכר בנה, שנהרג בקרבות בעזה. במפגן עוצמתי, השחיינים יצרו מגן דוד ענק בכניסה למים

(גודל טקסט)
דבי צ'יטיז במשחה
| יח"צ – חד פעמי, רוני שפירא

ביום שישי האחרון התקיים בתל ברוך משחה לזכרו של סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, סרן ירון צ'יטיז.

ירון נפל כאשר לחם בגבורה רבה בקרב בצפון רצועת עזה ב-26.12.24. הוא נהרג כתוצאה מהיתקלות מול 5 מחבלים שחדרו למבנה בו שהתה הפלוגה שלו. בזכות כך שנתקל ראשון מול המחבלים מנע אסון גדול יותר.

ירון שנפל בגיל 23 היה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-24 כמה ימים לאחר מותו. הוא היה מפורסם בחיוכו הענק ובליבו הרחב, באהבתו לכדורגל והיה אוהד מושבע של קבוצת הכדורגל ליברפול. אמו של ירון, דבי צ'יטיז, היא שחיינית מים פתוחים המוכרת היטב בקרב קהילת השחיינים בארץ ושוחה באופן קבוע עם קבוצת שחייני תל ברוך, קבוצה שהחלה את דרכה בשנת 1959. חבריה לקבוצה של דבי ארגנו את המשחה בו השתתפו כ- 240 שחיינים מרחבי הארץ. בלטו בנוכחותם שחייני תל ברוך ושחיינו מועדון "עולם המים", בראשם אורי סלע.

שחייני תל ברוך
| יח"צ – חד פעמי, דרור ליבוביץ'

בתחילת האירוע שקושט בדגלי ישראל ובצבע הסגול של גבעתי התכנסו המשתתפים ודבי קיבלה אותם בדברי ברכה. מתוך דבריה של דבי: "אנחנו שוחים היום לזכר בני הצעיר ירוני שנהרג בעזה לפי 6 חודשים. אנחנו שוחים לזכר כל הנופלים. אנחנו שוחים ומחבקים את צה"ל שממשיך להגן עלינו ואנחנו מתפללים להחזרת החטופים. עם ישראל חי!".

לפני כניסתם למים השתתפו השחיינים במיצג בצורת מגן דוד אשר עשה את דרכו מהחוף אל תוך המים ושם התפוגג והשחיינים החלו לשחות. המיצג המרשים תועד ממעוף הרחפן. לאחר השחייה התכנסו המשתתפים והאזינו לדבריהם של יעל ודניאל צ'יטיז, אחותו ואחיו של ירוני. האירוע המרגש הסתיים בשירת "התקווה". כמו כן, ליוו את המשחה בהתנדבות מלאה, תוך דאגה לביטחונם של השחיינים, קיאקים ממועדון בראשות רוני, אנשי "איחוד הצלה". הצלמים יאיר פלטי, עופר מריאש ורוני אשר תיעדו את האירוע.

עוד באותו נושא: שחייה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי