שימוש בקוקאין ותוקפנות כלפי נשים: פרשת האונס בנבחרת צרפת

play
אוסקר ז'גו שחקן נבחרת צרפת ברוגבי המואשם באונס | GettyImages, LUIS ROBAYO/AFP
"מילסון לוקח ללב את שריקות הבוז, אני לא יודע איך זה ייפתר" 41:17

שני שחקני הרוגבי עדיין עצורים בארגנטינה, ועוד פרטים נחשפים בנוגע לעברם: "ז'גו הוא מיזוגן עם פה מלוכלך". הגילוי של נשיא ההתאחדות, החשש מ"אחד מבתי הכלא הגרועים בעולם", והאם המתלוננת ניסתה להתאבד?

(גודל טקסט)

פרשת מעצרם של שני שחקני נבחרת צרפת ברוגבי, החשודים באונס בנסיבות מחמירות של אישה בארגנטינה, ממשיכה להעסיק רבות את התקשורת הצרפתית. בני משפחתם של צמד החשודים, אוסקר ז'גו והוגו אוראדו, הגיעו למנדוסה כדי לתמוך בשחקנים שנמצאים במעצר וממתינים לשימוע נוסף בעוד שבוע וחצי שבו ינסה עורך דינם לשחררם למעצר בית (במנדוסה; בכל מקרה לא יורשו לשוב לצרפת).

השחקנים לא נכלאו יחד והופרדו גם מאסירים אחרים. למרות הגעת המשפחות, הם מורשים לפגוש רק את צוות ההגנה כרגע, כשהם מואשמים ב"פשע בנסיבות מחמירות של תקיפה מינית עם חדירה בהשתתפות שני אנשים". כזכור, האישה התלוננה כי אנסו אותה כמה פעמים והכו אותה בחדר מלון במנדוסה לאחר משחק רוגבי של נבחרתם מול ארגנטינה ב-7 ביולי. הם טענו כי יחסי המין היו בהסכמה וכי לא נהגו באלימות. אם יימצאו אשמים, הם יכולים לקבל עד 20 שנות מאסר.

בני משפחתו של הוגו אוראדו, שחקן נבחרת צרפת ברוגבי המואשם באונס
בני משפחתו של הנאשם הוגו אוראדו | אימג'בנק GettyImages, MARCELO AGUILAR / AFP

נשיא התאחדות הרוגבי, מאמן הנבחרת ומאמן הנבחרת הצעירה דיברו על הצורך בשינוי נהלים כולל בענף, קביעת חוקים לבילויים ו"אחיזת השור בקרניו", אבל גם יצאו להגנת השחקנים כשהאחרון אף טען: "הם בחורים נהדרים, תמיד התנהגו יפה ומעולם לא שתו טיפת אלכוהול". אלא שהדברים הללו לא מתיישרים עם עדות של מלצרית ששירתה אותם בבר, לפני שהמשיכו למועדון הלילה בו הכירו את המתלוננת. "הם הגיעו בסביבות 23:00 ונשארו עד 1:00-1:30", סיפרה. "השחקנים שתו בכמויות. היה אחד שהקיא וז'גו דימם מהפה לאחר ששתה מכוס שנשברה. אבל נשים לא היו בסביבתם והם גם עזבו לבד".

אגב, ז'גו נתפס בשנה שעברה על שימוש בקוקאין וספג עונש קל של חודש הרחקה בלבד מההתאחדות. מועדונו רושל הוסיף עונש משלו וקרקע אותו לארבעה חודשים נוספים, כך שהוא חזר רק בפברואר השנה. עיתון "לה פריזיאן" ביצע תחקיר בעיר מגוריו של השחקן בן ה-21 ושם תיארו אותו כ"מיזוגן עם פה מלוכלך". אחד המרואיינים סיפר: "לא הופתעתי מהסיפור. ידוע שהתנהג בצורה דוחה כלפי בחורות במסיבות".

נשיא ההתאחדות פלוריאן גריל הודה כי השניים, להם היה זה מסע ראשון עם הנבחרת הבוגרת, חרגו מהנהלים: "יש מסגרת ברורה שלא כובדה על ידם. נהוג בנבחרת ששחקנים יכולים לצאת רק עם ותיקים יותר שאחראים על ארגון מוניות ועל חזרה משותפת לבית המלון. זה נוהג שנקבע על ידי השחקנים ומנוהל על ידי הקפטן, והיו כמה שחקנים שלא עמדו בו".

על המעצר אמר: "הגרסה שלהם מקבלת משקל לאור העובדה שיש סתירות בגרסת המתלוננת, אבל אנחנו בוטחים במערכת המשפט הארגנטינאית. המטרה שלנו כרגע היא שישוחררו למעצר בית ולא יגיעו לכלא סן פליפה, שהוא נורא ואיום ונחשב לאחד הגרועים בעולם".

אוסקר ז'גו שחקן נבחרת צרפת ברוגבי
עבר בעייתי, והוא רק בן 21. אוסקר ז'גו | אימג'בנק GettyImages, Rodrigo Valle

המתלוננת, אישה ארגנטינאית בת 39 ממשפחה של עורכי דין, שוחררה מבית החולים, אבל לפי הדיווחים אושפזה שוב בגלל אולקוס שנגרם כתוצאה מנטילת כמות רבה של משככי כאבים, ורק לפני יומיים קיבלה אישור לשוב לביתה. האם היה זה ניסיון התאבדות כפי שסברו אחדים בתקשורת הצרפתית? לפי קרוביה היא עדיין מצויה ב"פוסט טראומה" והופנתה גם לטיפול פסיכיאטרי.

עורכת הדין המייצגת אותה, סיפרה בשבוע שעבר כי מרשתה סבלה מפציעות בפנים, בגב, בשדיים, ברגליים ובצלעות, וכן מסימני נשיכה ושריטות. היא טענה כי "נאנסה לפחות שש פעמים" על ידי אחד הגברים ופעם אחת על ידי השני. בבדיקות גילו גם מכה בראש וסימני חניקה בגרון.

עוד באותו נושא: אונס, נבחרת צרפת בראגבי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי