היסטוריה, שיאים ונקודה לשיפור: המשלחת הישראלית בשלב הסיכומים

ארבעה שיאים ישראלים (כולל בבריכה), שורה של הצלחות חסרות תקדים וגם יעד אחד בו לא עמדו. בוועד האולימפי מתחילים לנתח את המספרים

(גודל טקסט)

הגם שהשחייה לא הייתה הענף המרכזי, הבולט והמצליח במשחקים האולימפיים שהסתיימו לאחרונה בפריז, בוועד האולימפי יכולים לרשום הצלחה בענף בכל הקשור לשבירת שיאים ישראליים באולימפיאדה.

אחת המטרות במהלך האולימפיאדה היא להגיע למקסום היכולות, ונכון שבשחייה באופן כללי לא הייתה הצלחה גדולה – לראייה הדברים החריפים שאמר השחיין דניס לוקטב בשבוע שעבר – אבל שניים מבין ארבעת השיאים הישראלים שנרשמו במשחקים האולימפיים, הגיעו מהבריכה: רון פולונסקי ב-100 מטר חזה והשליחים ב-4X200 חופשי.

לצידם, נקבעו עוד שני שיאים ישראלים במהלך האולימפיאדה: מיכאלה משה שסיימה במקום ה-18 במקצה הדירוג בקשתות, ומיכאל יעקובלב שהגיע לרבע הגמר אופני מסלול (ספרינט). גם בענף רכיבת הסוסים נרשמה היסטוריה בעקבות ההעפלה לגמר הקבוצתי. בסך הכל, חמישה שיאים ישראלים שנקבעו בפריז.

רון פולונסקי, שחיין ישראלי
גם בבריכה נשברו שיאים. רון פולונסקי | הוועד האולימפי בישראל, סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

בנוסף לכך, מציינים הבוקר (שני) בוועד האולימפי שבמהלך המשחקים בפריז, נרשמה היסטוריה ארבע פעמים: זכייה בשלוש מדליות אולימפיות ביום אחד (3 באוגוסט); מדליה קבוצתית בהתעמלות אומנותית; מדליה בגלישת רוח נשים; ומבחינת הוועד האולימפי, היסטוריה נוספת נקבעה כאשר שלושה מדליסטים אולימפיים (גל פרידמן, אורן סמדג'ה ושחר צוברי) זכו במדליות כמאמנים באותה אולימפיאדה.

את החסר הגדול מוצאים בוועד האולימפי בכך שלצד 7 המדליות מפריז – הישג השיא של ישראל – הספורטאים הגיעו רק לתשעה גמרים. יש לציין כי בוועד האולימפי לא עושים חישוב כפול ואם זוכים במדליה, לא סופרים אותם כגמר.

ערב האולימפיאדה, התחזית הייתה בין 4 ל-5 מדליות ובין 15 ל-18 גמרים. עם תשעה גמרים בלבד בסיכומו של עניין, מדובר במספר נמוך משמעותית מהיעד.

בחלוקה של המדליות מוצאים שארבע הגיעו מהנשים ושלושה מהגברים. בסך הכל, 54 ספורטאים גברים וביניהם 18 שחקני הנבחרת האולימפית בכדורגל, ייצגו את ישראל, לצד 34 ספורטאיות – 88 ספורטאים ב-15 ענפים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי