עוד הישג גדול: תמר שטיינברג אלופת העולם עד גיל 23 בגלישת רוח

הישראלית בת ה-18 סיימה ראשונה את המוקדמות ועמדה על ראש הפודיום לאחר ששיוטי הגמר נדחו: "מאושרת שעמדתי בלחץ". שי בובר: "נמשך המומנטום אחרי המשחקים האולימפיים"

(גודל טקסט)

ענף הגלישה ממשיך להביא הישגים מופלאים לספורט הישראלי. אחרי מדליית הזהב של תום ראובני ומדליית הכסף של שרון קנטור בפריז, הוכתרה היום (ראשון) תמר שטיינברג בת ה-18 לאלופת העולם עד גיל 23 בגלישת רוח בדגם IQ פויל. זו הפעם הראשונה בה נערכת אליפות העולם לנבחרות עתודה בקטגוריית גיל זו, כאשר עד היום התחרות הייתה עד גיל 21.

שטיינברג, ממועדון שדות ים, שלטה בתחרות ללא עוררין, כאשר הובילה במרבית ימי המוקדמות ונאבקה בגולשת הנורבגית מאיה גייזלר, על המקום הראשון. בסופו של דבר סיימה שטיינברג אתמול את המוקדמות במקום הראשון והעפילה ישירות לגמר התחרות. חברתה של שטיינברג לנבחרת, דניאלה פלג, סיימה את המוקדמות במקום רביעי והפילה לרבע גמר שיוטי המדליות.

היום בצהריים היו אמורים לצאת לדרך השיוטים האחרונים בתחרות, אך רוח לא יציבה באגם סילוופלנה גרמה לדחייתם שוב ושוב, עד שלבסוף נאלצו מארגני התחרות לבטלם לחלוטין ולהכריז על אלופת העולם על פי תוצאות המוקדמות.

הגולשת תמר שטיינברג
הישג מופלא. שטיינברג | אתר רשמי, איגוד השייט

תמר שטיינברג: "דניאלה ואני הגענו לכאן על מנת להוכיח את ההמשכיות בגלישת הרוח בישראל, אחרי המדליה ההיסטורית של שרון במשחקים האולימפיים. אני מאושרת שהצלחתי לעמוד בלחץ ולתת פייט לנורבגית ובסוף לחזור עם מדליית הזהב. כמובן שאני מאוכזבת ששיוט הגמר לא התקיים, כי אני נהנית מהתחרות ולא רק מהתוצאה, אבל לפעמים יש גם ימים כאלה".

"תמר ודניאלה ראויות שתיהן למדליה" אמר סתיו ביימל, מאמן נבחרת העתודה ועוזר מאמן הנבחרת הבוגרת לנשים. "המטרה לפני התחרות הייתה לסיים עם שתי ישראליות על הפודיום ואני משוכנע שהיינו עומדים בזה אלמלא התבטלו שיוטי הגמר, אבל זה חלק מהספורט שלנו. התעוררנו היום בבוקר עם החדשות הקשות מהארץ וידענו שהדרך המשמעותית ביותר שבה אנחנו יכולים להשפיע היא לייצג את הדגל בכבוד, ואני שמח שעשינו את זה".

הגולשת תמר שטיינברג
עשתה זאת. שטיינברג | אתר רשמי, איגוד השייט

שי בובר, יו"ר איגוד השייט: "עוד הישג מדהים לנבחרת הנשים בגלישה, שממשיך את המומנטום אחרי המשחקים האולימפיים. ברכות למאמן הנבחרת סתיו ביימל. שמחים על התוצאה ומקווים לימים שקטים בארץ".

עוד באותו נושא: גלישה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי