המרתוניסטית מפריז 2024 שהוצתה בידי בן זוגה מתה מפצעיה

איבריה של רבקה צ'פטגיי קרסו לאחר שסבלה מכוויות ב-80 אחוז מגופה כתוצאה מהתקיפה המזוויעה: "מי ייתן שנפשה העדינה תנוח בשלום"

(גודל טקסט)

המרתוניסטית רבקה צ'פטגיי שהוצתה בידי בן הזוג שלה ביום ראשון האחרון, מתה מפצעיה אמש (רביעי). הרצה מאוגנדה בת ה-33, שהתחרתה במשחקים האולימפיים פריז 2024, סבלה מכוויות ב-80 אחוזים מגופה כתוצאה מאירוע האלימות המזעזע שהתרחש בקניה, שם התגוררה. "כל האיברים שלה קרסו ואיבדנו אותה", אישר מנהל בית החולים בו אושפזה.

איגוד האתלטיקה באוגנדה הגיב ברשת החברתית לבשורה הטרגית: "התבשרנו על מותה של האתלטית האולימפית שלנו רבקה צ'פטגיי, בעקבות תקיפה אכזרית מצד בן זוגה. מי ייתן שנפשה העדינה תנוח בשלום. אנו מגנים בתוקף אלימות כלפי נשים, זה היה מעשה פחדני וחסר היגיון שהוביל לאובדן של ספורטאית גדולה".

מפקד המשטרה במחוז בו נרצחה צ'פטגיי עדכן כי הרוצח, דיקסון אנדיימה, סובל גם הוא מכוויות כתוצאה מההצתה ומטופל בבית חולים.

צ'פטגיי היא רצה למרחקים ארוכים שהשתתפה למעלה מעשור בתחרויות שונות ברחבי העולם, מריצות ל-10,000 מטר, דרך חצי מרתון ועד מרתון. בפריז היא השתתפה לראשונה במשחקים האולימפיים והיא סיימה את ריצת המרתון במקום ה-44.

ניסיון הרצח אירע במחוז טרנס אנזויה שבמערב קניה, שם מתאמנים הרבה רצים למרחקים ארוכים. צ'פטגיי רכשה שם חלקת אדמה ולפי המשטרה המקומית, היא ובן זוגה דיקסון אנדיימה, נקלעו לוויכוח סוער בנוגע לבית שתכננו לבנות שם. הוא עזב את המקום וחזר עם מיכל דלק, שפך אותו עליה והצית אותה.

לפני פחות משנה, ב-31 בדצמבר 2023, נרצח האתלט האוגנדי בנג'מין קיפלגט, שהתמחה בריצה ל-3,000 מטר מכשולים, התחרה בשתי אולימפיאדות (לונדון 2012, ריו 2016) והשתתף גם בשש אליפויות עולם. גופתו נמצאה ברכב כשעליה סימני דקירה והמשטרה תפסה שני חשודים ברציחתו. גם הוא נרצח בקניה.

עוד באותו נושא: אולימפיאדת 2024, פריז 2024

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי