שחוקים מעבודה? ספורט הוא הפתרון המושלם

שחיקה בעבודה הפכה לתופעה נפוצה, במיוחד בהייטק הישראלי. שי פרילינג, מנהל מוצר מאוטודסק ישראל, הצליח להתגבר על השחיקה לאחר שהתחיל לשחות ומצא בבריכה מקום שמסייע לו להגברת הפרודוקטיביות ושבירת השגרה

(גודל טקסט)
גבר מרים משקולות
בשביל הנשמה, אחרי העבודה | ShutterStock

הצפצוף המוכר של השעון המעורר ביום ראשון הוא לא רק סימן לתחילת שבוע עבודה חדש, אלא לעיתים קרובות גם תחילתה של תחושה מוכרת היטב: שחיקה. תחושה זו, של תשישות וחוסר מוטיבציה אינה זרה לאיש מאיתנו. היא חוצה מגדרים, תפקידים ותעשיות, ומהווה אתגר משמעותי עבור עובדים רבים וארגונים כאחד. שחיקה בעבודה אינה רק תחושה אישית אלא מגפה של ממש הפוגעת בביצועים, בבריאות וברווחה של העובדים והארגונים.

תעשיית ההייטק הישראלית, המוכרת בחדשנות ובקצב עבודה מהיר, אינה חסינה מפני תופעת השחיקה. הקצב המואץ, התחרות הגבוהה והדרישה המתמדת לחדשנות יוצרים סביבה לחוצה שעשויה להוביל לשחיקה בקרב עובדים רבים. חברות הייטק רבות בישראל מבינות את החשיבות של הטיפול בבעיה זו והחלו ליישם מגוון של יוזמות לקידום רווחת העובדים.

גם בחברה בה אני עובד, אוטודסק ישראל, מבינים את החשיבות של רווחת העובדים ומיישמים מגוון של יוזמות לקידום בריאותנו הנפשית והפיזית, שכוללות הטבות כמו עבודה מהבית, גמישות בשעות העבודה ותקציב שנתי שכל עובד יכול להשתמש בו למימון פעילויות לשיפור הבריאות והרווחה האישית. ההשקעה ברווחת העובדים באוטודסק אינה נובעת רק מטובת לב, אלא מהבנה שהטבות פרסונליות יכולות לגרום לעובדים להיות יותר שמחים ובריאים, ובכך פרודוקטיביים יותר לארגון.

למרות ההטבות הרבות, עדין הרגשתי שאני צריך שינוי משמעותי באורח החיים. לצד עבודה בישיבה ממושכת, ומשפחה עם אישה מצליחה ושלוש בנות שהן כל חיי, החיים שלי היו די עמוסים וחיפשתי להכניס משהו חדש שיעיר בי אנרגיה חדשה. בעזרת הטבת 'Benefits My Way', תקציב שאנו מקבלים לטובת פעילויות שיפור הבריאות והרווחה האישית, נמצאה בידי הזדמנות לצאת מהקופסה ולגלות תחביב חדש שהשפיע על כל תחומי החיים ולא רק על הבריאות הפיזית.

שי פרילינג
| יח"צ – חד פעמי, רוני הרמן

לאחר מחשבות רבות החלטתי להירשם לקורס שחייה בסגנון TI, בו לומדים לשחות "כמו דג" כאשר שומרים את רוב הגוף מתחת למים במקום לנפנף בזרועות ולאבד המון אנרגיה. הרעיון הוא לצמצם את התנועות למינימום מאמץ אך ברמת יעילות גבוהה, מה שמאפשר לשחות למרחקים בקלות. אמנם תמיד הייתי יותר בחור של מחשבים מאשר של פעילות גופנית, אבל ההטבה הגיעה כמו רוח גבית בדיוק בזמן הנכון. במהלך הקורס שמתי לב שאני מסוגל לשחות למרחקים שלא תיארתי לעצמי שאגיע אליהם. התחושה שכל שיעור מסתיים במגמת שיפור, של לגלות יכולות חדשות בגוף ובנפש, הייתה מדהימה. הרגשתי יותר אנרגטי, רגוע וממוקד.

במסגרת השחייה, למדתי שהשקט חידד לי דברים רבים הקשורים באופן עקיף וישיר לעבודתי. במסגרת היומיום, הן בעבודה והן בבית, אנחנו לא מתנתקים לרגע מהטלפון. הבריכה זה המקום היחידי בו אני מנותק מכל אמצעי הטכנולוגיה וזה מאפשר לי להתמקד בעצמי ובמחשבות שלי. כך צצו לי במהלך השחייה רעיונות טובים שקשורים לעבודתי ולחיי האישיים. הפוקוס והחשיבה לעומק הזוכים לתשומת לב ביתר שאת בבריכה, מרגישים טוב יותר ולפעמים הובילו לכיוונים אשר הפתיעו אפילו את עצמי. מעבר לפן הבריאותי והפיזי, הרגשתי שהשחייה "חצתה" את גבולות הבריכה והשפיעה על היבטים רבים בחיי. הרגשתי יותר אנרגטי, ממוקד ויצירתי. היכולת לשלב פעילות גופנית בשגרת היום-יום שלי תרמה רבות לשיפור הרווחה הכללית שלי והפכה אותי לאדם מאוזן יותר. בעקבות זאת, בסיום ההטבה כבר מצאתי את עצמי נרשם לקאנטרי הקרוב לביתי, ממשיך לשחות ולשמור על הידע שצברתי, ונהנה מאורח החיים הבריא החדש שסיגלתי לעצמי.

בסופו של יום, הקשר בין העובד לחברה הוא דו-כיווני. כאשר חברה משקיעה ברווחת העובדים, העובדים מגיבים בהשקעה מחודשת בחברה. אוטודסק מבינה היטב את החיבור הזה, והיא משקיעה מאמצים רבים כדי ליצור סביבת עבודה תומכת ומעודדת. זה לא רק הופך אותנו העובדים למאושרים יותר, אלא גם מעלה את רמת המוטיבציה ויוצר אצלנו תחושת שייכות והערכה עמוקה כלפי החברה.

הכותב הוא מנהל מוצר באוטודסק ישראל

עוד באותו נושא: ספורט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי