מרכזי הספורט פנו לשרי האוצר והספורט: להסדיר את עלויות הביטוח

נאור גלילי
נאור גלילי | מאור אחרק מכבי ישראל

במכתב שנשלח לח"כ ישראל כץ ולח"כ חילי טרופר, הבהירו מכבי, הפועל ועצמה שללא אישור קיום ביטוחים, האגודות לא יוכלו להתקיים ולפתוח את העונה

(גודל טקסט)

במשרדיהם של שר האוצר ח"כ ישראל כץ ושר התרבות והספורט ח"כ חילי טרופר, התקבל הבוקר (שני) מכתב שנשלח על ידי מרכזי הספורט (מכבי, הפועל, עצמה) ובו העלו מצוקה של מאות קבוצות ספורט ועשרות אלפי ספורטאים.

בקריאה בהולה לאפשר את פתיחת עונת הספורט 20/21, המכתב מתייחס לביטוח הספורטאים וההודעה של חברת הביטוח כי תשלום הפרמיות על ביטוח חובה לפי חוק הספורט יעלה במאות אחוזים ביחס למחיר השנה שעברה. לדוגמה, כדורגלן מליגה א' יבוטח ב-2020 בתעריף של 9,076 שקלים במקום ב-4,100 ב-2019, שחקניות כדורסל הנשים יבוטחו ב-4,613 במקום ב-2,800 ובכדורעף הנשים הביטוח יעמוד על 21,84 במקום על 300 בלבד.

מרכזי הספורט הבהירו כי ללא אישור קיום ביטוחים, אגודות ספורט לא יכולות לקיים פעילות תחרותית והינן נדרשות להציגו כתנאי לפתיחת עונת התחרויות. "נכון לשנים האחרונות, חברת הביטוח איילון הינה היחידה המבטחת ספורטאים בביטוח החובה. בהעדר תחרות ובהעדר כל רגולציה על ביטוח שהינו חובה על פי חוק, גופי הספורט הפכו שבויים בידי חברת הביטוח", נכתב בהודעה שנמסרה.

מנכ"ל מכבי ישראל, נאור גלילי: "בשנים האחרונות יש כשל ביטוחי קשה. חברות הביטוח מתנערות מלבטח ספורטאים ואגודות, מה שנוגד את חוק הספורט. בעקבות כך התעריפים האמירו לסכומים בלתי מקבלים על הדעת, דבר שמכביד עוד יותר את הנטל הכלכלי על הקבוצות בתקופה קשה זו ומעמיד בסימן שאלה את פתיחת הפעילויות בכל הליגות ומתן הגנה ביטוחית נאותה לספורטאים. אנו פועלים בשנים האחרונות במשנה מרץ, אך לצערנו נותרנו עם חברת ביטוח אחת שמוכנה לבטח, אבל במחירים מופרזים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי