ראשי מערכות הספורט בקריאה נואשת: "מפצירים בכם לאפשר לנו לפעול"

יעל ארד, יגאל כרמי, חילי טרופר, גילי לוסטיג
יעל ארד, יגאל כרמי, חילי טרופר, גילי לוסטיג | באדיבות הוועד האולימפי בישראל

הוועד האולימפי, אילת, הוועד הפראלימפי, המרכזים והאיגודים במכתב לשרי הבריאות והספורט: "מאבדים בכל יום ילדים שקיים סיכון מהותי שלא יחזרו, לפחות נצמצם את הנזקים המצטברים"

(גודל טקסט)

גופי הרוחב בספורט הישראלי, הוועד האולימפי בישראל, אילת, הוועד הפראלימפי, מרכזי הספורט וכל איגודי הספורט, שלחו הבוקר (רשני) מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר התרבות והספורט חילי טרופר בבקשה להחזיר מידית את הספורט באגודות לפעילות מלאה.

"אנו, ראשי איגודי ומרכזי הספורט וגופי הרוחב, פונים אליכם בשם אגודות הספורט, הקבוצות, המאמנים והשחקנים, בדרישה להחזיר את הספורט הישראלי לפעילות!", נכתב.

"חודשים של עצירה מוחלטת בפעילות הספורט המאורגן, הביאה לפגיעה אנושה בספורטאים, בצוותי האימון וההדרכה ובתשתיות הספורט בישראל. נזקים שכבר עכשיו ייקח שנים לשקם! לפי הדו"ח האחרון של עמותת על"ם, עמותה המטפלת בנוער בסיכון, הסוקר את השלכות משבר הקורונה בחודשים מרץ-מאי 2020, ניתן ללמוד כי משבר הקורונה הביא רבים מבני הנוער והצעירים/ות לברוח לסמים, לאלכוהול, לרחוב, להפרעות אכילה ולפגיעות עצמיות. הספורט מאבד בכל יום ילדים שקיים סיכון מהותי שלא יחזרו אליו!

חילי טרופר, עמירם הלוי, יעקב בן שושן
גם עמירם הלוי ואיגוד הכדורסל חתמו על המכתב | איגוד הכדורסל

"אנו מפצירים בכם לאפשר לנו לפעול למען הספורטאים ולחזור להפעילם באופן אחראי, כך שנמנע או לפחות נצמצם את הנזקים הבריאותיים, הנפשיים והפיזיים המצטברים. אנו מתחייבים לפעול בהתאם לכל ההנחיות ולעמוד בכל הדרישות. תנו לנו לחזור ולפעול", נכתב.

עוד הוסיפו כי "מערכות הספורט, אשר גם בימים כתיקונם עומדות על כרעי תרנגולת, עומדות בפני המשך של הפסקת הפעילות המהווה מכה אנושה, כמו גם אגודות וקבוצות רבות שלא יחזרו לפעול. אנו חוזרים וקוראים לכם לבחון מחדש את מלוא ההשלכות של העצירה המוחלטת של הספורט המאורגן ולאפשר חזרה לפעילות באופן מיידי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי