זה קרה: הושקו פרויקטי הפיתוח של מכון וינגייט העתידני בשווי 218 מיליון ש"ח

שי אברהמי, חילי טרופר, יקי אנוך | אבי שי

בשורה גדולה לספורטאים בישראל: שר הספורט חילי טרופר שנכח באירוע אישר תקציב של 56 מיליון ש"ח לשדרוג המתקן הקיים והקמת מתקני בית לאומי לענפים השונים: הבאנו בשורה גדולה בתקופה מאתגרת. נשתווה ליתר המדינות

(גודל טקסט)

חדשות טובות לכל הספורטאים בישראל: היום (רביעי) הושק במכון וינגייט פרויקטי פיתוח המתקנים ושדרוג התשתיות במכון כחלק מפרויקט האצת הצמיחה במשק בהיקף של 218 מיליון שקלים. בהמשך יוקם בניין עתידני ורב תכליתי שישמש בית לאומי עבור נבחרות ישראל השונות.

במסגרת הפרויקט אישר שר התרבות והספורט מר חילי טרופר תקציב של 56 מיליון שקלים הנועד על מנת לשדרג את המתקנים הקיימים והקמת מתקני בית לאומי לאיגודי האתלטיקה, הטניס, השחייה, ההתעמלות, הג'ודו, כדורעף החופים והטיפוס. אצטדיון האתלטיקה לדוגמה יזכה לשדרוג בסך 12 מיליון שקלים. במסגרת השדרוג ייעשה שיפוץ של מסלול הריצה, בורות ומשטחי הקפיצה, משטחי הטלה, שדרוג התאורה והטריבונות.

גם הבריכה האולימפית הוותיקה שהוקמה ב-1971 תעבור שיפוץ נרחבה. במסגרת הפרויקט יבוצע שדרוג מקיף לנשואי בטיחות ונגישות בקמפוס הישן בהיקף של 12 מיליון שקלים ותאריך היעד הוא דצמבר הבא (2021).

חילי טרופר | אבי שי

שר התרבות והספורט חילי טרופר בירך על המהלך: "בתקופה מאתגרת זו אנחנו מביאים בשורה גדולה לכל מי שהספורט הוא דרך חיים עבורו. ההשקעה והפיכתו של המכון למתקדם וחדשני תעניק מענה רחב והוא יהווה בית ברמה הגבוהה ביותר שזקוק לו כל ספורטאי, כפי שקיים בעולם. אני מודה לכל מי שלקח חלק בכך".

מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי, הוסיף: "אני מברך את שר התרבות והספורט חילי טרופר על החלטתו להקצות תקציבים אדירים בהיקפם להשקעה ופיתוח של מכון וינגייט המכון הלאומי למצוינות בספורט דווקא בעת הזו". עוד אמר: "זהו צעד ענק לספורט ההישגי בישראל וציון דרך היסטורי בהתפתחותו של המכון שעבר לבעלות המדינה לפני שנתיים וחצי. ספורטאי ההישג של ישראל ראויים למתקני אימון איכותיים כמו עמיתיהם מרחבי העולם עימם הם מתחרים".

לסיכום אמר: "הפרויקטים הללו יביאו להרחבת המכון והגדלת היקפי הפעילות של ספורטאים מהארץ והעולם שיבואו למכון וינגייט למחנות אימון וייהנו מהתנאים המצוינים שיש לנו ולישראל להציע. ההודעה משמחת שבעתיים על רקע הישגיהם הנפלאים של ספורטאים המתאמנים בדרך קבע במכון".

מעבר להם, נכחו באירוע גם יו"ר המועצה הלאומית לספורט הנכנס, אריק פינטו, מנכ"ח משרד התרבות והספורט, רז פרוייליך וכן יו"ר המכון יקי אנוך, ראש מנהל הספורט עופר בוסתן, מנכ"ל הוועד האולימפי גיל לוסטינק, יושבי ראש איגוד האתלטיקה, הטניס והכדורעף והספורטאים יעקב טומרקין ואלכס חזנוב.

חילי טרופר, יקי אנוך, שי אברהמי | אבי שי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי