בולט: "כל עוד אני חי, אף אחד לא יירד מתשע שניות בריצת 100 מטר"

יוסיין בולט | Ian MacNicol/Getty Images

הרץ הג'מייקני האגדי התראיין לעיתון איטלקי, סיפק אמירות צבעוניות כמו שרק הוא יודע וגם חשף את מי הוא מעדיף בקרב בין ליאו מסי לכריסטיאנו רונאלדו

(גודל טקסט)

מעטים האנשים בעולם הספורט שמסוגלים לייצר כותרות כמו שיוסיין בולט מספק. האצן הצבעוני, שבעיני רבים נחשב לאחד הספורטאים הגדולים בהיסטוריה ולבטח האתלט הגדול אי פעם, סיפק אמש (רביעי) ראיון ל"גאזטה דלו ספורט" האיטלקי לאחר תקופה יחסית ארוכה בה לא שמענו אותו מתבטא בתקשורת.

"יש הרבה אגדות בהיסטוריית הספורט. תמיד חלמתי להיות מוזכר לצד שמות של אלופים גדולים כמו מראדונה, פלה, מוחמד עלי ואגדות בסדר הגודל הזה. קשה לי לציין מישהו אחד כגדול מכולם, יש הרבה. אני שמח שמדברים עליי בנשימה אחת עם ענקים כאלה. התחלתי להבין זאת בבייג'ינג 2008, אחרי שזכיתי שם במדליות הזהב הראשונות שלי במשחקים אולימפיים. שם, המאמן שלי אמר לי: 'יוסיין, אם תמשיך לעבוד קשה אתה תהיה אחד הגדולים אי פעם. אם תמשיך רק להתאמן, אתה תהיה אחד הגדולים בעולם'. הוא צדק".

שיאן העולם בריצה ל-100 ו-200 מטר המשיך לירות: "אף אחד לא יירד מתשע שניות בריצת 100 מטר בזמן הקרוב, לפחות לא כל עוד אני חי. לגבי האולימפיאדה, אני מאוד רוצה ללוות את נבחרת ג'מייקה במשחקים הקרובים בטוקיו, אבל זה תלוי מה יקרה בחודשים הבאים. אם יאשרו זאת, אני אשמח להגיע ליפן ואפילו לעודד את המשלחת מהיציע כאוהד רגיל".

יוסיין בולט זוכה במדליית זהב באולימפיאדת ריו 2016
יוסיין בולט. עשה זאת טוב מאחרים | צילום: Gettyimages

בולט, שזכה בקריירה בשמונה מדליות זהב לאורך שלוש אולימפיאדות שונות (בייג'ינג 2008, לונדון 2012 וריו דה ז'ניירו 2016), נשאל איזו מהן הוא הכי אוהב, וסיפק תשובה כמו שרק הוא יודע: "הזהב הכי יפה שיש לי זו הבת שלי, אולימפיה. יותר מכל ריצה בה ניצחתי ומדליה בה זכיתי".

כידוע, הג'מייקני הוא גם חובב כדורגל מושבע אשר מוכר באהדתו למנצ'סטר יונייטד. כשנשאל את מי הוא מעדיף, כריסטיאנו רונאלדו או ליאו מסי, ענה תשובה מעניינת עם מבט לעתיד: "למרות שקשה לי לבחור בין שניהם, אני נוטה לכיוונו של כריסטיאנו. גם מפני שהוא שיחק ביונייטד שאותה אני אוהד וגם כי אני חושב שיש לו נקודות זכות רבות בשל העובדה שהוא הוכיח את עצמו גם באיטליה, גם בספרד וגם באנגליה. אני גם אוהב שחקנים צעירים כמו קיליאן אמבפה ועם איך שהוא מתפתח, אני כבר לא יכול לחכות לראות כמה רחוק הוא יגיע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי