הישג אדיר: אפריפה קבע שיא ישראלי בריצת 200 מטר עד גיל 20

בלסינג אפריפה | צילום: מרכז הפועל

האצן הצעיר עצר את השעונים על 21:07 שניות וקיצץ עשירית משיאו הלאומי, תוצאה שגם שווה כרטיס לאליפות העולם בקטגוריית הגיל שלו. גם מיננקו בכושר טוב, הפעם הקופצת רשמה 6.25 מטר לקראת תחרות הקריטריון האולימפי

(גודל טקסט)

עונת האתלטיקה נפתחה היום (חמישי) באופן רשמי עם אליפות הפועל שנערכת באצטדיון הלאומי בהדר יוסף, והיא סיפקה לנו מספר סיפורים מעניינים, הן משמות יותר מוכרים והן מאתלטים חדשים שמאותתים על חילופי משמרות.

הלהיט הגדול של הספרינט הישראלי, בלסינג אפריפה, קיצץ עשירית משיאו הלאומי בריצת 200 מטר עד גיל 20 וניצח אחרי שעצר את השעון על 21:07 שניות, תוצאה שגם שווה כרטיס לאליפות העולם בקטגוריית גיל זו ומדרגת אותו במקום החמישי באירופה וה-38 בעולם.

בשורה נהדרת נוספת לספרינט הישראלי הגיעה מתחרות השליחים, כאשר נבחרת הקדטים הישראלית חתכה 21 מאיות מהשיא הישראלי בן 23 השנים בריצת 4×100 מטר עד גיל 18 ורשמו 41:87 שניות בהרכב הכולל את האצנים אוהד אברג'ל, קון צוף, יונתן קוטרוש, אלעד עדיקא.

אליאס טטלבאום | צילום: מרכז הפועל

לבסוף, אליאס טטלבאום שטרם חגג 17 השיג את הכרטיס לאליפות אירופה עד גיל 18 כשקבע 55:97 בריצת 400 מטר משוכות, ובכך שיפר את שיאו האישי בכמעט שתי שניות. חברו של טטלבאום לאימונים, דור חיון, קבע את התוצאה השישית בטיבה בכל הזמנים בריצת 110 מטר משוכות כשניצח עם 14:34 שניות, שיפור של 2 שניות לשיא האישי.

בקפיצה לרוחק, חנה מיננקו ממשיכה לגלות כושר טוב והפעם היא ניצחה בתחרות עם קפיצה של 6.25 מטר, וזאת כהכנה לתחרויות הקריטריון האולימפי שלה לטוקיו בקפיצה משולשת. בריצת ה-1,500 מטר, כרוואן חלבי ניצחה עם שיא אישי חדש של 4:24:95 דקות. דיאנה וייסמן ניצחה בריצה ל-100 מטר עם 11:56 שניות.

טקס מרגש התקיים במהלך האליפות כשד"ר אמנון גור קיבל אות הוקרה ממרכז הפועל על תרומתו האדירה לתשתית האתלטיקה הישראלית בפריפריה ובמרכז, בהנהגת הספורט, בקליטת עולי אתיופיה ופיתוח כשרונם בריצות ארוכות ובהובלת אתלטים רבים אל הישגים בינלאומיים. מנכ"ל מרכז הפועל, יורם ארנשטיין, ויו"ר איגוד האתלטיקה עמי ברן, שהיה חניכו של גור, העניקו את הפרסים לגור בן ה-84 יחד עם בכירי עיריית כפר סבא שם הקים גור את מועדון הפועל אורן השרון.

חנה מיננקו | צילום: מרכז הפועל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי