ב-NHL מחבקים את השחקן שיצא מהארון: "זה צריך להיות דבר שגרתי"

לוק פרוקופ | Marissa Baecker/Getty Images

עוד מחסום הוסר בספורט האמריקאי: לוק פרוקופ בן ה-19 הצהיר על נטייתו המינית, עשה היסטוריה וזכה לתמיכה נרחבת, כולל הודעות עידוד מהקומישינר

(גודל טקסט)

תמיכה נרחבת ברחבי ה-NHL ללוק פרוקופ, שחקן ההוקי קרח הראשון בליגה הבכירה בארצות הברית שיוצא מהארון. פרוקופ בן ה-19, שנבחר בבחירה ה-73 בדראפט 2020 על ידי נאשוויל פרדטורס, הצהיר אמש על נטייתו המינית ועשה היסטוריה.

בפוסט אינסטגרם, כשברקע דגל הגאווה, הוא הסביר ש"היציאה מהארון תאפשר לי לחיות את חיי בצורה אותנטית ותעזור לי לממש את הפוטנציאל והחלומות שלי".

"בשנה וחצי האחרונות הצלחתי למצוא את הזהות האמיתית שלי, ואני לא מתכוון להסתתר יותר. היום אני גאה להכריז שאני גיי", כתב. "לקח לי לא מעט זמן להגיע לנקודה שאני נמצא בה היום, אבל אין מאושר ממני לעשות את הצעד הזה".

פרוקופ, שעדיין לא ערך הופעת בכורה בליגה אבל הוחתם בדצמבר האחרון לשלוש שנים בנאשוויל, התקבל בחיבוק על ידי הליגה. הקומישינר גארי בטמן אמר שהוא "מקווה שהודעות כאלה יהפכו לדבר שבשגרה בענף שלנו", וקבוצות נוספות העלול מסרים של תמיכה לרשתות החברתיות.

ההודעה של פרוקופ מגיעה כחודש אחרי ששחקן לאס וגאס ריידרס קרל נסיב הפך לשחקן הפוטבול הפעיל הראשון שיוצא מהארון. כמו במקרה של נסיב שקיבל תמיכה נרחבת, בארצות הברית מקדמים בברכה גם את פרוקופ, בעוד צעד שממחיש שהספורט האמריקאי המצ'ואיסטי מתחיל להיפתח ולהשתנות לטובה.

לוק פרוקופ | Derek Leung/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי