איגוד ההתעמלות העולמי הודיע: השיפוט לא הוטה לטובת לינוי אשרם

לינוי אשרם בנחיתת הנבחרת הישראלית, נתב"ג, 11 באוגוסט 2021 | ראובן קסטרו

פחות משבועיים אחרי הסערה בגמר, סיים האיגוד בחינה מחודשת של הניקוד. הממצאים: "השופטים פעלו ללא דופי, המתקפה עליהם לא מקובלת"

(גודל טקסט)

כמעט שבועיים חלפו מאז זכתה לינוי אשרם במדליית זהב היסטורית בתחרות הקרב רב בהתעמלות אמנותית באולימפיאדת טוקיו. היום (חמישי), על רקע הטענות החוזרות ונשנות ברוסיה על שיפוט מוטה נגד דינה אברינה שזכתה במדליית הכסף, פרסם איגוד ההתעמלות הבינלאומי הודעה רשמית.

האיגוד תחקר ובחן מחדש את השיפוט בגמר בעקבות תלונה רשמית שהגיש איגוד ההתעמלות הרוסי, והגיע למסקנה נחרצת שלא נפל דופי בניקוד, ושמדליית הזהב של אשרם הושגה בצדק.

"אחרי בחינה מחודשת של כל שלבי התחרות באולימפיאדת טוקיו, אנחנו מאשרים שלא היו הטיות אם טעויות יוצאות דופן בפאנל השופטים", נכתב. "הוועדה מאשרת באופן סופי כי הדירוג והתוצאות הן בתחרויות האינדיבידואליות והן בתחרויות הקבוצתיות נכונות ותקינות. האיגוד קבע קריטריונים ברורים שמטרתם לאתר את השופטים הכי טובים והכי פחות מוטים לאולימפיאדה, ומרוצה מהתפקוד של הפאנל".

לינוי אשרם מתעמלת ישראלית עם דינה אברינה מתעמלת רוסיה
הסדר הנכון על הפודיום. אשרם לצד דינה אברינה | רויטרס

לפי ההודעה, "רבים מהשופטים ספגו איומים והודעות שטנה ברשתות החברתיות מאז סיום המשחקים בטוקיו. הניסיונות לערער על השופטים לא מקובלים עלינו. הם זוכים לתמיכה מלאה מאיתנו".

מאיגוד ההתעמלות הישראלי נמסר: "לא היה לנו ספק לרגע כי לינוי זכתה במדליית הזהב בזכות כישוריה וביצועיה. אנחנו בהחלט לא מופתעים ממצאי הבדיקה אבל שמחים שגם איגוד ההתעמלות העולמי מגבה את תוצאות התחרות באופן פומבי ואת עבודת השופטים, שהיתה ללא רבב, ומקוים שבכך תסתיים הסאגה ההזויה הזו".