אליפות העולם בדגם פויל: רשף, קנטור וראובני עלו לשיוט המדליות

שחר רשף שייטת ישראלית | אתר רשמי, איגוד השייט הישראלי

רשף בת ה-16 תהיה הצעירה ביותר בשיוט המדליות ("אעשה את הטוב ביותר כדי להביא מדליה") וקנטור בת ה-19 לצידה. ראובני יהיה הנציג הישראלי אצל הגברים

(גודל טקסט)

אליפות העולם בגלישה תגיע מחר (ראשון) לישורת האחרונה, כאשר בשיוטי המדליות בשוויץ יתחרו שתי גולשות ישראליות וגולש אחד על מקום בפודיום. הגולשת שחר רשף ממועדון השייט מכמורת/עמק חפר סיימה את ימי השיוטים בתחרות במקום הרביעי, מה שהקנה לה כרטיס אוטומטי לחצי גמר שיוטי המדליות. בחצי הגמר תתחרה רשף בשלוש גולשות נוספות, על שני המקומות הפנויים בשיוט הגמר, אליו הבטיחו כבר את מקומן הגולשת הלן נוסמון הצרפתיה ואייסלי ווטסון מבריטניה.

זה הישג השיא בקריירה של רשף (16), שתתחרה מחר בגולשות מנוסות מהצמרת העולמית ותהיה הצעירה ביותר בשיוט המדליות. הגולשת הצעירה ביותר אחריה תהיה שרון קנטור בת ה-19, שהעפילה לשיוט המדליות מהמקום ה-11 ותתחרה על שני הכרטיסים לחצי הגמר מול שבע גולשות. זו ההעפלה הראשונה בקריירה של קנטור לשיוט מדליות בתחרות בינ"ל.

"אני מאוד מתרגשת לקראת מחר" אמרה רשף לאחר פרסום תוצאות שיוטי היום. "היו שיוטים בתנאים קשים בתחרות ואני אעשה את הטוב ביותר שלי מחר כדי להביא הביתה מדליה".

בגברים העפיל תום ראובני לשיוט המדליות מהמקום התשיעי ויתחרה מחר ברבע גמר שיוט המדליות, ממנו יעלו שני גולשים בלבד לרבע הגמר, שגם ממנו ישנם רק שני כרטיסים לשיוט הגמר. לאחר יומיים של שיוטים מצוינים החל ראובני את היום עם פסילה ובשני שיוטים נוספים סיים מחוץ לעשירייה הראשונה, מה שהעמיד לרגע את העפלתו לשיוט המדליות בספק. עם היוודע התוצאות הסופיות נראו חיוכים על פני המשלחת הישראלית.

ראובני: "הדבר היפה בשיוט המדליות הוא שמתחילים מהתחלה. יש לי מחר לסיים שיוט באחד משני המקומות הראשונים, ואז אחד נוסף ואז הגמר. המטרה ברורה ועכשיו רק צריך לצאת למים ולעשות את העבודה".

שאר תוצאות האליפות:

נשים: דניאלה פלג במקום ה-17, מאיה מוריס 21, נעמה גזית 28, ניב רובינסון 33 ולינוי גבע 45.
גברים: יואב עומר 36, תומר ורדימון 47, דניאל בסיק-תשתש 58, באז בל 67, רוי הילל 72, עידו פומרנץ 74, ליאם שגב 76 ושלו אגוזי 79.

דגם הפויל החליף את דגם ה-RSX, לאחר המשחקים האולימפיים בטוקיו. הפויל הוא סנפיר אשר גורם לגלשן לרחף מעל המים ומאפשר לו להגיע למהירויות של מעל 60 קמ"ש. זו אליפות העולם הראשונה לדגם זה לאחר המשחקים ותחילתו של עידן חדש בגלישה.

איגוד השייט העמיד לאליפות העולם נבחרת מורחבת, הכוללת 12 גולשים ו-7 גולשות, מנבחרות הבוגרים והעתודה, וזאת בהסתכלות ארוכת טווח לקמפיין פריז 2024. את נבחרת הגברים מאמן גור שטיינברג ואת הנשים (בוגרות ועתודה) עודד אושר. ראש המשלחת ומאמן העתודה בגברים לאליפות הנוכחית הוא שחר צוברי, בתפקידו הרשמי הראשון באיגוד השייט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי