ז'אק רוג, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי לשעבר, הלך לעולמו

ז'אק רוג נשיא הועד האולימפי הבינלאומי | רויטרס

הוועד האולימפי הבינלאומי הודיע על מותו של הבלגי בן ה-79, שכיהן בתפקיד הנשיא בין השנים 2001-2013: "התנועה האולימפית אבלה על לכתו של חבר יקר"

(גודל טקסט)

ז'אק רוג, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי לשעבר, הלך לעולמו בגיל 79. רוג הבלגי היה הנשיא השמיני של הוועד, כיהן בתפקיד בין השנים 2001-2013 ולאחר מכן פינה את מקומו לטובת הנשיא הנוכחי תומאס באך והתמנה לנשיא כבוד. הוא השאיר אחריו אישה, בן, בת ושני נכדים.

"ז'אק היה קודם כל אוהד ספורט שאהב להיות בקשר עם הספורטאים, ואת התשוקה הזו הוא העביר לכל מי שהכיר אותו", ספד לו תומאס באך. "הוא היה נשיא בעל הישגים רבים שעזר לקידום ופיתוח הוועד האולימפי הבינלאומי. הוא ייזכר במיוחד כמי שעודד ספורט בקרב צעירים ויצר את המשחקים האולימפיים לנוער. כל התנועה האולימפית אבלה היום על לכתו של חבר יקר וחובב ספורט נלהב".

נשיא הוועד האולימפי ז'אק רוג
ז'אק רוג | רויטרס

רוג היה אלוף העולם בשייט והתחרה באולימפיאדיות מקסיקו סיטי 1968, מינכן 1972 ומונטריאול 1976. בנוסף היה שחקן רוגבי בנבחרת בלגיה וזכה באליפות בארצו. ב-1989 נבחר רוג לנשיא הוועד האולימפי הבלגי והחזיק בתפקיד במשך שלוש שנים, כשבנוסף עד 2001 היה נשיא הוועדים האולימפיים האירופיים, ואז עבר לתפקיד העולמי הבכיר.

באולימפיאדת לונדון לפני תשע שנים, סירב רוג להזכיר את טבח הספורטאים הישראלים שאירע במינכן ולא נתן את הסכמתו לציון 40 שנה לרצח באמצעות דקת דומייה.