גפן פרימו זכתה במדליית זהב בגרנד סלאם פריז

גפן פרימו עם מאמנה שני הרשקו אחרי זכייה במדליית זהב, גרנד סלאם פריז | אתר רשמי, איגוד הג'ודו

מדליסטית הארד מאליפות העולם (עד 52 ק"ג) ניצחה בגמר את אריסטיד נייטו הצרפתייה ורשמה זהב ראשון בתחרויות הגרנד סלאם: "עוד חלום קטן שהגשמתי". אחותה הצעירה כרם הפסידה בשמינית הגמר

(גודל טקסט)

גפן פרימו זכתה הערב (שבת) במדליית זהב בגרנד סלאם פריז שמתקיים בפעם ה-50, לאחר שהשיגה ארבעה ניצחונות ובכך החלה ברגל ימין את מסע שאמור להסתיים בחזרה לפריז – לאולימפיאדה ב-2024. עד כה, המדליה היחידה שלה בתחרויות גרנד סלאם הייתה ארד בבאקו ב-2019. כעת יש לה גם אחת מוזהבת.

פרימו בת ה-21, מדליסטית הארד מאליפות העולם בקטגוריית משקל עד 52 ק"ג, ניצחה בשמינית הגמר את הצרפתייה אנאיס מודייה שספגה עונש שלישי בניקוד הזהב. ברבע הגמר ביצעה איפון כשנותרו 12 שניות לסיום הקרב מול הרוסייה אנסטסיה פוליקרפובה, אחרי ווזארי לכל צד, ובחצי הגמר הוסיפה עוד איפון בניקוד הזהב מול הגרמנייה מאשה בלהאוס. בגמר פגשה את אסטריד נייטו המקומית ששלטה בקרב בזמן שהישראלית צברה שני עונשים, אבל בניקוד הזהב פרימו התעלתה עם תרגיל שזיכה אותה בווזארי והכריע את הקרב.

גפן פרימו אמרה לאחר הזכייה: "אני כל-כך שמחה על המדליה הזו, במיוחד בטורניר הזה. עבורי זכייה בזהב בגרנד סלאם פריז, היא עוד חלום קטן שהגשמתי. אני שמחה שהעבודה הקשה שאני משקיעה באה לידי ביטוי בתחרות כה יוקרתית, ורוצה להגיד תודה לצוות, לבנות בנבחרת ולספונסרים שלי לדנונה פרו וחברת קונקטים על התמיכה והאמון בי".

מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו: "הישג אדיר ויוקרתי לגפן פרימו, שזכתה בזהב לאחר יום קרבות מרשים וארבעה ניצחונות. גפן זוכה במדליית זהב ראשונה בגרנד סלאם, והזהב של גפן הוא למעשה הזהב הראשון של ספורטאית ישראלית מאז הפיכתה של התחרות בפריז לגרנד סלאם. אני גאה מאוד בגפן ובכל הצוות, אנו ממשיכים לעשות את כל המאמצים במטרה להמשיך ולעשות היסטוריה. גם עבורי כמאמן זוהי מדליית זהב ראשונה בגרנד סלאם פריז וזו הזדמנות שלי להודות לגפן על ההישג והתרומה שלה למורשת שלי כמאמן ולנבחרת הנשים".

יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי: "הישג מדהים לספורטאית מדהימה. בכל תחרות גדולה גפן מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם ומראה מאיזה חומר היא עשויה. עבודה נהדרת של גפן ושל מאמן הנבחרת שני הרשקו שעשו היום היסטוריה באחת התחרויות היוקרתיות ביותר".

במקביל לקרב של גפן בשמינית הגמר, אחותה הצעירה כרם הגיעה גם היא לניקוד זהב באותו שלב, רק במשקל הגבוה יותר (עד 57 ק"ג), אבל הפסידה במזרן הסמוך לפאיזה מוקדאר הצרפתייה. זו הייתה הופעת בכורה בסבב הבוגרות לכרם בת ה-16, שזכתה לפני כשבוע וחצי במדליית הכסף באליפות העולם עד גיל 21.

ענבל שמש (עד 63 ק"ג) התחרתה גם היא היום והפסידה תוך 27 שניות לפורטוגלית ברברה טימו.

מחר תסתיים התחרות עם עוד שתי ישראליות: ענבר לניר (עד 78 ק"ג) ורז הרשקו (מעל 78 ק"ג).