גלגלי אהבה: מסע האופניים שנועד להצלת בית החולים לילדים

מרוץ גלגלי אהבה | אלין

מסע אופניים ייחודי שייערך בארץ ובעולם ינסה להציל את בית החולים לילדים אלי"ן, שספג ירידה של 30% בהכנסות בעקבות הקורונה: "לילדים הזקוקים לטיפול אין זמן לחכות"

(גודל טקסט)

מזה 22 שנה מתקיים מסע "גלגלי האהבה", מסע אופניים שנתי בהשתתפות רוכבים מישראל ומרחבי העולם, שמדוושים יחד בכדי לגייס תרומות עבור ילדי בית החולים השיקומי אלי"ן שבירושלים. המסע יתקיים גם השנה בצל מגבלות הקורונה ותחת ההאשטג – לא נותנים לקורונה לנצח #MyALYNRide:.
בית החולים אלי"ן הינו עמותה (מלכ"ר) המתקיימת ללא תמיכה ממשלתית ונשענת על תרומות רבות. מרבית התרומות לבית החולים נאספות בקמפיין "גלגלי האהבה", כאשר במסע בשנת 2019 גוייסו עבור ילדי אלי"ן כשלושה מיליוני דולרים.

בשל התפרצות מגפת הקורונה נאלצו בבית החולים לצמצם משמעותית את מסע ההתרמה השנתי וביה"ח חטף מכה קשה. הכנסות בית החולים ירדו ב- 30%, כאשר ההוצאות גדלו מאוד, בעקבות הצורך להתאים את המחלקות לטיפול בחולים בזמן הקורונה (חדרי בידוד, חליפות מיגון וכדומה). מיותר לציין, כי ההחזרים שמקבלת העמותה מקופות החולים עבור המטופלים והמטופלות שמופנים אליהם, אינם מכסים את עלות הטיפול האמיתית.

"לילדים הזקוקים לשיקום אין זמן לחכות שמגפת הקורונה תסתיים. העתיד שלהם תלוי ביכולתו של בית החולים לתת להם טיפול למרות המצב ובתנאים הלא פשוטים שנוצרו. זה דורש מאיתנו יצירתיות, ובלי התורמים הנפלאים שלנו לא נוכל לבצע זאת", אומרת ד"ר מורית בארי, מנכ"לית ביה"ח אלי"ן.

כאמור, לאור הגרעון של בית החולים, עלה הצורך להשיב על כנו את מסע ההתרמה השנתי אשר מגייס את מרבית התרומות של בית החולים. "מכיוון שגם השנה אנו מתמודדים עם מגבלות הקורונה, חיפשנו פתרון יצירתי שיאפשר לקיים את האירוע במתכונתו המלאה. ייחודיות המסע הפעם הוא בהפיכתו למסע בינלאומי, אשר יתקיים במספר יבשות במקביל"// ד"ר מורית בארי מנכ"לית ביה"ח אלי"ן.

מתווה המסע

המסע יתקיים בתאריכים 24-28/10/21. בישראל יתקיים מסע שטח בן 4 ימים במסלולים היפים של המדבר, ומסע כביש בן 3 ימים במסלולים המיוחדים של הנגב. בארה"ב יתקיים מסע כביש באזור וושינגטון, לוס אנג'לס, פלורידה ומרילנד, ובאירופה יתקיימו רכיבות קהילתיות במדינות השונות. בנוסף, בעזרת מאות ידידי אלי"ן יימשך קמפיין #MyALYNRide, המציע לרוכבים להשתתף באירוע גיוס התרומות על ידי רכיבה יחידנית או וירטואלית למען ילדי אלי"ן.

גם השנה נענו רוכבים רבים ברחבי הארץ והעולם לאתגר, כאשר מאות רוכבים ירכבו בקבוצות בארה"ב ובהולנד. בנוסף, יצאו רוכבים רבים למסע רכיבה אישי בקרבת ביתם, ובכך ימשיכו לגייס כספים לעמותה ולהרחיב את מורשת המסע הייחודי. דוגמא לכך ניתן למצוא ברוכב הולנדי שבשל מגבלות הקורונה יצא לרכיבה אישית של 500 ק"מ ב-24 שעות למען ילדי אלי"ן.

משתתפים בולטים

גיא ניב, הישראלי הראשון שהשתתף בטור דה פרנס, טורניר האופניים היוקרתי בעולם, יהיה בין הרוכבים הישראלים. ניב ירכב יחד עם קבוצת ילדי אלי"ן, במסלול השטח ביום השני למסע. אל גיא ניב תצטרף גם הרוכבת הישראלית נגה כורם, שתרכב ותתועד על ידי צלם מקצועי. נגה כורם דורגה בשנת 2019 שנייה בסבב הרכיבה "האנדרו העולמי" שהגיעה ב-2020 למקום השמיני במקצה הדאון היל באליפות העולם בלאונגנג שבאוסטריה.

בית החולים אלי"ן מתמחה באבחון ושיקום של ילדים הסובלים ממגוון רב של מוגבלויות גופניות מולדות ונרכשות. במקום עובדים צוותים רבים של רופאים ומטפלים מסורים, המנסים ללא הפסקה לשפר את מצבם של ילדים אלו, על מנת להחזירם לקהילה ולהעניק להם את האפשרות לחיות באופן עצמאי ככל האפשר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי