פורמולה 1: ורשטאפן ניצח בגרנד פרי ארה"ב והגדיל את יתרונו

לואיס המילטון מרצדס לפני מקס ורשטאפן רד בול, פורמולה 1 | רויטרס

הנהג ההולנדי העניק לרד בול ניצחון ראשון בטקסס מאז 2013 ומקדים כעת את האלוף המילטון ב-12 נקודות, כשלסיום העונה נותרו חמישה מירוצים. כ-140 אלף צופים נכחו במסלול באוסטין

(גודל טקסט)

האם סבב הפורמולה 1 בדרך להכתרת אלוף עולם חדש? מקס ורשטאפן ניצח הערב (ראשון) בגרנד פרי של ארה"ב, לעיני כ-140 אלף צופים, והגדיל את יתרונו בפסגת דירוג הנהגים על פני לואיס המילטון ל-12 נקודות. זה הניצחון השמיני העונה של הנהג ההולנדי והראשון של קבוצת רד בול באוסטין, טקסס, מאז שסבסטיאן פטל עשה את זה ב-2013. לסיום העונה נותרו עוד חמישה מירוצים בלבד.

הפתיחה של אלוף העולם המילטון הייתה חלומית, כשהוא עקף כבר בהקפה הראשונה את ורשטאפן שזינק מהפול פוזישן. אלא שהבריטי יצא לא מספיק טוב מעמדת התדלוק בהקפה ה-14 ואיבד את ההובלה. המילטון נכנס ראשון לעצירה השנייה ויצא כשהוא במקום השלישי בהקפה ה-30, אבל חזר להוביל אחרי שגם האחרים נכנסו לפיט וידע לשמור על יתרון קטן של 1.3 שניות עד לסיום. המילטון לפחות התנחם בנקודת בונוס על ההקפה המהירה ביותר. סרחיו פרס סיים שלישי ועלה למקום הרביעי בדירוג הכללי.

ורשטאפן אמר בסיום: "הלכנו על גישה אגרסיבית ולא הייתי בטוח אם זה ישתלם, אבל ההקפות האחרונות היו כיפיות. אני שמח מאוד כמובן שהצלחתי לשמור על היתרון".

המילטון בירך: "מקס עשה עבודה נהדרת, מגיע לו כל הכבוד. זה היה מירוץ קשה. התחלתי טוב ונתתי הכול, אבל בסופו של יום הם היו עם ידם על העליונה השבוע".

כך הגיע שאקיל אוניל להעניק את הפרס למנצח

דירוג הנהגים (אחרי 17 מירוצים)

1. מקס ורשטאפן (הולנד, רד בול) 287.5 נקודות
2. לואיס המילטון (בריטניה, מרצדס) 275.5
3. ואלטרי בוטאס (פינלנד, מרצדס) 185
4. סרחיו פרס (מקסיקו, רד בול) 150
5. לאנדו נוריס (בריטניה, מקלארן) 149