המילטון ניצח בערב הסעודית, שוויון מוחלט עם ורשטאפן לפני מירוץ ההכרעה

מירוץ על כל הקופה באבו דאבי בשבוע הבא. לואיס המילטון חוגג | רויטרס

דרמת הענק בפורמולה 1 תוכרע במירוץ האחרון של העונה: אלוף העולם עקף את יריבו בהקפה ה-43, השיג גם נקודת בונוס והשתווה לו בפסגה אחרי ערב דרמטי ורווי תאונות

(גודל טקסט)

הגרנד פרי של ערב הסעודית סיפק הערב (ראשון) דרמה אדירה, כשבתום מירוץ רווי תאונות וחילופי הובלה, לואיס המילטון השיג את הניצחון בג'דה והשווה את מאזן הנקודות שלו לזה של מקס ורשטאפן שסיים שני. אלוף העולם קיבל 25 נקודות על הניצחון ועוד נקודת בונוס על ההקפה המהירה ביותר, כשיריבו הסתפק ב-18 של המקום השני וכך לשניהם 369.5 נקודות יחד בפסגה לפני המירוץ האחרון.

ורשטאפן מוביל כרגע כי הוא השיג תשעה ניצחונות העונה לעומת שמונה של המילטון, אבל הכול כאמור יוכרע בשבוע הבא בגרנד פרי של אבו דאבי. הנהג שיקדים את יריבו יזכה בכל הקופה.

לואיס המילטון נהג קבוצת מרצדס, פורמולה 1
מירוץ על כל הקופה באבו דאבי בשבוע הבא. לואיס המילטון חוגג | רויטרס

המסלול החדש בג'דה הוא המהיר ביותר בסבב ומיק שומאכר, הבן של מיכאל האגדי, התנגש עם המכונית של קבוצת האס בגדרות הבטיחות בהקפה ה-10 והוביל לדגל אדום ראשון במירוץ. העצירה הזו שיחקה לידי ורשטאפן, שזינק רק שלישי אבל לא נכנס לעצירה לטובת החלפת גלגלים, בניגוד להמילטון שזינק ראשון ונקרא על ידי קבוצת מרצדס להיכנס לפיט. היתרון הזה נעלם לאחר תאונה נוספת במעורבות של שלושה נהגים, אבל לאחר מכן ורשטאפן חזר להוביל והמילטון נדרש לעקוף את אסטבן אוקון כדי לנשוף בעורפו של יריבו.

מקס ורשטאפן נהג קבוצת רד בול, פורמולה 1
הפנים אומרות הכול. מקס ורשטאפן | רויטרס

המירוץ נעצר בפעם השלישית בהקפה ה-30, בעקבות התנגשות של קימי רייקונן הוותיק עם שותפו לשעבר סבסטיאן פטל. בהקפה ה-38, כאשר ורשטאפן מוביל והמילטון עוקף אותו, ההולנדי ביצע חסימה לא חוקית ובין המכוניות היה מגע. זה עלה לוורשטאפן בעונש של חמש שניות, אבל המילטון עבר לעמדת הובלה עוד לפני כן (בהקפה ה-43) ושמר על יתרונו עד הסיום. הוא גם השיג נקודת בונוס על ההקפה המהירה ביותר וכעת שוויון מוחלט בין הנהגים.

ואלטרי בוטאס סיים שלישי ובזכותו מרצדס עלתה למקום הראשון בדירוג היצרנים עם 546.5 נקודות, לעומת 541.5 של רד בול. גם המאבק הזה יוכרע בשבוע הבא.