קורבנותיו של לארי נסאר יפוצו בסכום כולל של 380 מיליון דולר

בית המשפט באינדיאנפוליס אישר את ההסכם, שזכה לתמיכה של מעל 90 אחוז מהבנות שנפלו קורבן לרופא האנס של נבחרת ההתעמלות של ארה"ב. הפיצוי ישולם על ידי איגוד ההתעמלות והוועד האולימפי

(גודל טקסט)

לארי נסאר, רופא נבחרת ההתעמלות של ארצות הברית לשעבר, נשלח למאסר לכל החיים אחרי ששהורשע בשלושה סעיפים של התעללות מינית נגד מאות מבנות הנבחרת. היום (שלישי) מדווחים בארה"ב שהושג הסכם בין איגוד ההתעמלות האמריקאי והוועד האולימפי לבין מאות הבנות שנפלו קורבן לרופא האנס. על פי ההסכם הבנות יפוצו בסכום כולל של 380 מיליון דולר בעקבות מה שנאלצו לעבור.

קורבנותיו של לארי נסאר ואחרות בשימוע של מאמן נבחרת ההתעמלות לשעבר של ארה"ב בבית משפט במישיגן, 24 בינואר 2018
יפוצו במיליוני שקלים. קורבנותיו של נסאר בבית המשפט | רויטרס

בית המשפט הפדרלי באינדיאנפוליס אישר את ההסכם בין איגוד ההתעמלות האמריקאי והוועד האולימפי לבין יותר מ-500 קורבנות של נסאר, שהואשם בעבירת המין הכי חמורה וגדולה בתולדות הספורט האמריקאי. מעל ל-90 אחוז מהקורבנות של נסאר הצביעו בעד ההסכם הזה שהושג בספטמבר.

"השורדות הלוחמות נהגו בגבורה כדי להוביל לשינוי בספורט הזה", אמרה לי לי לונג נשיאת איגוד ההתעמלות האמריקאי, "אנחנו מחוייבים למתעמלות לכל קהילת ההתעמלות וצריכים לוודא שאנחנו ממשיכים לדאוג ולתעדף את שלומן של המתעמלות, בריאותן ובריאותן הנפשית".

המאבק המשפטי בנושא של נסאר החל בשנת 2016, כאשר ג'יימי דנצנר, זוכת מדליית ארד באולימפיאדת 2000, תבעה את הוועד האולימפי ואת איגוד ההתעמלות בטענה שהוטרדה על ידי נסאר. בעקבות התביעה הזו הוגשו מאות תביעות נגד הארגונים, כולל נגד אוניברסיטת מישיגן, בה עבד נסאר ושפיצתה את התובעות ב-500 מיליון דולר בהסדר שנחתם בשנת 2018.