אלכס גלעדי: "מקווה שייבחר ישראלי אחר לוועד האולימפי הבינלאומי"

play
אלכס גלעדי | ראובן קסטרו
סין מוחה נגד החרם האמריקני על אולימפיאדת החורף בבייג'ינג 7.12.21 00:54

הנציג הישראלי היחיד ב-28 השנים האחרונות ייאלץ לפרוש מתפקידו בסוף השנה. בריאיון לפודקאסט "זמן סין", סיפר על חשיבות התפקיד למדינה, כיצד העניק את מדליות הזהב לאשרם ולדולגופיאט והתייחס למשלחת למשחקי החורף בשבוע הבא בבייג'ינג

(גודל טקסט)

אלכס גלעדי מכהן כחבר בוועד האולימפי הבינלאומי מאז 1994 והיה מבכירי מארגני המשחקים האולימפיים בעשרים השנים האחרונות, אולם בריאיון מיוחד שהעניק בפודקאסט "זמן סין" עם אמיר גלאור, הבהיר והזכיר כי עליו לפרוש בקרוב מתפקידו ובכך להותיר את ישראל ללא יצוג בוועד האולימפי הבינלאומי, לפחות עד הודעה חדשה.

הריאיון נערך לקראת אולימפיאדת החורף שתצא לדרך בסוף השבוע הבא בבייג'ינג, וגלעדי שייצא לסין בשבוע הבא פירט על חשיבות הייצוג היישראלי בוועד האולימפי, על הנציגות הישראלית במשחקי החורף וגם על הענקת המדליות ללינוי אשרם ולארטיום דולגופיאט בטוקיו בקיץ האחרון.

לינוי אשרם מתעמלת אומנותית ישראלית מקבלת מדליית זהב מידי אלכס גלעדי
אפשר למצוא את הטוב אפילו בסיפור הזה. אשרם | אימג'בנק GettyImages, Laurence Griffiths

על המשלחת הישראלית באולימפיאדת החורף: "מאז מיכאל שמרקין במשחקים בלילהאמר ב-1994, כשכולם הרימו גבות ותהו מה יש לנו לעשות עם הדברים האלה על הקרח או על השלג, ישראל תמיד שלחה ספורטאים למשחקי החורף. מאז קמו אנשים שהצליחו לגדל דורות שרוצים להתעסק בענפי הספורט האלה. בהחלקה על הקרח תמיד היו לנו נציגים, יש לנו גם מתמודדים בסקי אלפיני ויש קבוצה של מזחלת שלג שתנסה לעבור את מבחני הקריטריון. תהיה משלחת קטנה, כיאה לעניין שיש בישראל בספורט החורף".

על ההצלחה הישראלית באולימפיאדת טוקיו: "כחבר בוועד האולימפי מותר לך להעניק שלוש מדליות ואתה מתבקש לסמן אילו מדליות אתה רוצה להעניק בערך שלושה שבועות לפני תחילת המשחקים. התייעצתי גם עם יעל ארד וגם עם גילי לוסטיג ויחד הגענו למסקנה שיש אולי סיכוי בשני ענפי ההתעמלות, ואכן קיבלתי להעניק את המדליות האלה. רצה הגורל וגם ארטיום זכה בזהב ואני הוא זה שמעניק, אחרי זה גם לינוי זכתה בזהב ואני הענקתי את המדליה".

הסיכוי שישראל תארח אולימפיאדה: "לפני 22 שנה היה רעיון שחשבנו שיכול לעבוד, אבל לא. ישראל לא תוכל לארח משחקים אולימפיים, לדעתי".

חבר הוועד האולימפי אלכס גלעדי
28 שנה בוועד האולימפי הבינלאומי יגיעו לסיומם בדצמבר. אלכס גלעדי | מגד גוזני

עד כמה חשוב למדינת ישראל ייצוג בוועד האולימפי הבינלאומי: "מעמדנו בא לידי ביטוי בטקס הפתיחה בטוקיו, כשנשיא הוועד, לראשונה מאז 1972, דאג שיהיה לא רק אזכור, אלא דקת דומיה באצטדיון האולימפי לטרגדיה של רצח מינכן. זה מבהיר יותר מאלף עדים על מעמדה של ישראל כמדינת ספורט שמשתתפת ותורמת למשחקים האולימפיים. מהרבה בחינות ישראל היא עדיין מדינה מנודה, ראיתם ספורטאים שמנסים להתחרות במלזיה ובעומאן, אבל לאט-לאט הסדקים מתרחבים והניסיונות של הוועד האולימפי הבינלאומי להילחם בזה הם רציניים, אך לא יכולים להיות טוטאליים. בכל רגע נתון יש 80 סכסוכים אלימים על פני כדור הארץ, ולמרות הכל אנחנו מצליחים להביא את כולם פנימה, וזה הישג אדיר שאנחנו מנסים לשמר".

לסיום אמר גלעדי: "זאת שנתי האחרונה כחבר בוועד האולימפי הבינלאומי. בסוף השנה הזו אני מגיע לגיל 80 ועליי לפרוש, וכך אעשה. מקווה שמהר מאוד ובקרוב מאוד נצליח לדאוג שייבחר ישראלי אחר לגוף המיוחד הזה שהוא כל כולו 115 איש. יש 206 מדינות, אבל רק 115 חברים ולמדינה אסור שיהיו לה שני נציגים. ליותר מחצי מהמדינות אין חברים בוועד האולימפי הבינלאומי".

האזינו לפודקאסט "זמן סין".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי