אלופת עולם אוקראינית בקפיצה לגובה: "הצבא מגן עלינו בבית, אני הגנתי במסלול"

ירוסלבה מהוצ'יך קופצת לגובה אוקראינית | רויטרס

הקהל בבלגרד הריע ממושכות לירוסלבה מהוצ'יך, שנמלטה מדניפרו, התחבאה במרתף ועברה מסע של שלושה ימים כדי לזכות בזהב באליפות העולם באולמות

(גודל טקסט)

רגעים מרגשים היום (שבת) באליפות העולם לאתלטיקה באולמות הנערכת בבלגרד, שם הקהל קם על רגליו והריע ממושכות לאוקראינית ירוסלבנ מהוצ'יך שזכתה במדליית זהב בקפיצה לגובה. הקופצת בת ה-20, שאמורה להיות שליטת הענף בעשור הקרוב וזכתה במדליית הארד בטוקיו, נזקקה לשלושה ימים כדי לעשות את המסע לבלגרד בעיצומה של המלחמה בארצה ובהיעדרה של האלופה האולימפית מריה לאסיצקנה מרוסיה, השיגה את הזהב עם קפיצה של 2.02 מטרים.

ירוסלבה מהוצ'יך קופצת לגובה אוקראינית
מסע מפרך בדרך לזהב. ירוסלבה מהוצ'יך | רויטרס

מהוצ'יך, שנמלטה מביתה בדניפרו לפני כשלושה שבועות והתחבאה במרתפים לפני שיצאה למסע בן 2,000 הקילומטרים לבלגרד, סיפרה כי עברה בדרך: "מאות שיחות טלפון, שינויי יעד רבים, פיצוצים, שריפות ואזעקות של תקיפות אוויריות".

לאחר הזכייה בזהב אמרה בהתרגשות: "אני רוצה להראות שהאוקראינים הם אנשים חזקים, הם אף פעם לא מוותרים. הצבא שלנו מגן על המדינה בבית והיום אני הגנתי על המדינה שלי במסלול".

ירוסלבה מהוצ'יך קופצת לגובה אוקראינית
כנגד כל הסיכויים. ירוסלבה מהוצ'יך בקפיצה המנצחת | רויטרס

מהוצ'יך כשלה לפני כן פעם אחת כשהרף היה על 1.92 מטרים ועוד פעמיים כאשר הועלה ל-2.00, אבל עשתה את זה ב-2.02 וראתה את יריבתה האוסטרלית אלינור פטרסון מעלה את הרף ל-2.04 וכושלת בניסיון לעבור אותה.

אלופת העולם החדשה היא אחת מתוך שש בנות שנשלחו לתחרות כנבחרת אוקראינה. בת ארצה אירינה גרשנקו, שברחה מקייב עם בעלה והכלב אחרי ההפצצות, סיימה חמישית עם שיא אישי של 1.92 מטרים.