עידו לוין הפתיע את סגן אלוף העולם, אך הפסיד בקרב על הארד

הניצחון הגדול בקריירה עד כה. עידו לוין | אתר רשמי, איגוד הג'ודו

הג'ודוקא הישראלי (עד 73 ק"ג) ניצח באיפון את האזרי אורוז'וב שגם קטף מדליית כסף בריו 2016, אבל פספס מדליה עם דרמה מול יריב ספרדי בגרנד סלאם אנטליה

(גודל טקסט)

אחרי שתי מדליות הארד של טל פליקר ותמנע נלסון לוי בגרנד סלאם אנטליה, המשלחת הישראלית הייתה קרובה למדליה שלישית, אחרי שעידו לוין הפתיע והגיע לראשונה בקריירה שלו לקרב על מדליית ארד, אך הפסיד בו. שלוש הבנות שהתחרו היום (שבת) הודחו מוקדם יותר.

ביום ראשון התחרות תסתיים עם עוד שלושה ישראלים: ענבר לניר, רז הרשקו ולי קוכמן.

עידו לוין ג'ודוקא ישראלי
הניצחון הגדול בקריירה עד כה. עידו לוין | אתר רשמי, איגוד הג'ודו

עד 73 ק"ג (גברים)

עידו לוין בן ה-23, המדורג 98 בקטגוריית המשקל הזו, רשם יום מוצלח שהחל עם ניצחונות על יריבים מטורקיה וברזיל, ואז הגיע לשיאו עם ניצחון מפתיע באיפון על רוסטם אורוז'וב, סגן אלוף העולם ומדליסט הכסף מריו 2016. האזרי הוביל בווזארי וניסה לבצע תרגיל נוסף, אבל לוין הגיב נהדר והצליח להפילו על הגב. אחרי בדיקה קצרה האיפון אושר והישראלי עלה לרבע הגמר. הוא הפסיד לגיורגי טראשווילי הגאורגי, אבל המשיך לבית הניחומים ושם סיפק עוד איפון מרשים מול מיכאיל צוטלאשווילי המייצג את יוון כדי להגיע לקרב על הארד, בו פגש את הספרדי סלבדור קאסס רוקה. 25 שניות לסיום הקרב השווה לוין את התוצאה עם ווזארי, אבל הספרדי ניצח בתוך ניקוד הזהב ולקח מדליה.

עד 63 ק"ג (נשים)

כרם פרימו בת ה-17 עלתה אוטומטית לסיבוב השני וניצחה יריבה מדנמרק, לפני שהפסידה בסיבוב השלישי לברזילאית קטלין קואדרוס בת ה-34, מדליסטית הארד מאולימפיאדת בייג'ינג 2008. גילי שריר עשתה מסלול זהה, עם ניצחון על זארינה סריפובה בסיבוב השני ואז הפסידה לאנריקליס באריוס מוונצואלה.

עד 70 ק"ג (נשים)

מאיה גושן התחרתה כבר בסיבוב הראשון, בו ניצחה את הקזחית זרה בקטסקיזי שצברה עונש שלישי במהלך ניקוד הזהב. לאחר מכן הפסידה גושן לברזילאית מריה פורטלה שהשיגה איפון באמצעות ריתוק 49 שניות לסיום הקרב.