חבל אילות הבטיחה הישארות, חולון וקרית אונו השוו את הסדרות

נשארו בליגה. שחקני חבל אילות | אתר רשמי, איגוד הכדוריד

ערב משוגע של כדוריד: מכבי דימונה ירדה סופית לליגה הלאומית, הפסדים להפועל ראשון לציון ולאשדוד ברבע גמר הפלייאוף

(גודל טקסט)

הפועל חבל אילות שרדה בליגת העל בכדוריד, מכבי דימונה נפרדת ממנה ויורדת לליגה הלאומית יחד עם מ.כ באר שבע – כך נקבע הערב (שני). חבל אילות הייתה זקוקה לנקודה, אבל השיגה ניצחון גדול בנס ציונה שהבטיח לעולה החדשה מהערבה עונה נוספת בליגה הבכירה. דימונה, שניצחה את באר שבע הלילה במשחק שלא קבע דבר, נפרדת לאחר שלוש עונות, כשהשכנה מבירת הנגב שיחקה בליגה ארבע עונות. מי שהבטיחו מנגד את העלייה לליגת ווינר הן אס"א תל אביב והפועל רמת גן.

ההיילייט השני של הערב הגיע מסדרות רבע גמר הפליאוף – הסדרה בין הפועל ראשון לציון למ.כ חולון נגררה למשחק שלישי ומכריע ביום שישי, אחרי שחולון השוותה את הסדרה ל-1:1 עם ניצחון חוץ מרשים. הפועל קרית אונו הפתיעה את מחזיקת גביע המדינה הפועל אשדוד וגם היא גררה את הסדרה ביניהן למשחק שלישי ומכריע.

א.כ נס ציונה – הפועל חבל אילות 29:21 (17:11)

הישג נהדר לחבל אילות, שרצתה לשרוד את עונת הבכורה ההיסטורית שלה בליגת ווינר – ועשתה זאת עוד לפני המחזור האחרון והמשחק שיכול היה להכריע מול דימונה. הצגה של השוער גוראן ראקוביץ' עם 17 עצירות, בקרוב ל-47 אחוזים – ומשחק הגנה נהדר של הקבוצה מקיבוץ יטבתה עשה הלילה את ההבדל. סרדג'ן רונדיץ', המאמן הסרבי שהעלה את אילות לקדמת הבמה, ראוי למחמאות רבות – כמו שחקנים רבים ובראשם קסם עמיאל – מלך שערי ליגת העל, שגם הערב סיפק תרומה נכבדת של 9 שערים כמבקיע המוביל של הקבוצה. ולדימיר ג'וקיץ' וגל כספי הוסיפו 4 כ"א, ואיגור ראדוייביץ', דרקו טודורוביץ' ונועם ניב חייט 3 כ"א, כאשר עם שער סיימו יאיר טסטה, גל קדם ואלון סופר. ניקולה סקורוביץ' הוביל את נס ציונה עם 6 שערים. אביב לייפר וגיא גרא הוסיפו 4 כ"א.

קבוצת הכדוריד של הפועל חבל אילות
נשארו בליגה. שחקני חבל אילות | אתר רשמי, איגוד הכדוריד

הפועל ראשל"צ – מ.כ חולון 32:29 (15:11)

איזו סדרה נהדרת! אחרי הדרמה וההארכה ההיסטורית בפלייאוף ליגת העל ביום שישי בחולון (36:35), החניכים של ניסים פלח התייצבו הערב עם הגב אל הקיר – בידיעה ברורה שניצחון ימנע הדחה. בהפועל ראשל"צ רצו כמובן לנצל את הביתיות ולסגור עניין עם ההעפלה לפליאוף, אבל הניצחון של חולון הערב גורר את הסדרה למשחק שלישי ומכריע ב"קציר" חולון.

הרבו לכבוש להפועל: נדב כהן 8, ניקולה איבאנוביץ' 4 וזיוואן פאסיץ' 3.

כבשו לחולון: מילוש סאביץ' 7, אור לוי וריף כהן 5 כ"א, פראליצה ואור ממן 4 כ"א, לידור פסו ועמית ריינסברג 3 כ"א ובראל לנציאנו 1.

עמית ריינסברג, מ.כ. חולון
חולון השוותה. עמית ריינסברג | אתר רשמי, איגוד הכדוריד, הדר ואן קולא

הפועל קרית אונו – הפועל אשדוד 29:33 (16:18)

אחרי שלושה הפסדים לאורך העונה – קרית אונו מצליחה לנצח את אשדוד – וברגע חשוב ביותר מבחינתה. המשמעות כאמור – משחק שלישי ומכריע ביום שישי באשדוד. קאסומוביץ' הוביל את אונו עם 10 שערים. צ'יריץ', עמית גל וליבגוט הוסיפו 5 כ"א, אופיר סימון תרם 4, אלעד קפון 2 ודליבור סוקיץ ואוראל מחלוף 1 כ"א. עמית סטלמן הוביל את אשדוד עם 5 שערים. אלכסנדר באביץ' הוסיף 4. עמרי קושמרו, סטפן איליץ', ניבו לוי, ריסטו ווי'ציץ' ויוסי ביטרמן 3 כ"א, שחר לוין ועומר גרא 2 כ"א, ואיתי סויסה 1.

ניבו לוי, הפועל אשדוד
הפסד לאשדוד. ניבו לוי | אתר רשמי, איגוד הכדוריד, מני אלגריסי

מכבי דימונה – באר שבע 31:33 (14:17)

עוד לפני שריקת הפתיחה, התוצאה שהגיעה מנס ציונה בה אילות ניצחה – הפכה את המשחק הזה לפרוטוקול בלבד – בדיוק כפי שיהיה גם מחזור הסיום של בית ההישרדות ביום שישי והמפגשים בין אילות לדימונה ובין ב"ש לנס ציונה. בהחלט צובט ששתי נציגות הנגב נפרדות מהליגה הבכירה, בתקווה שנזכה לראות אותן חוזרות אליה בשנים הקרובות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי