הקיאקיסט המצטיין לשעבר ברק לופן נרצח בפיגוע בתל אביב

ברק לופן, נהרג בפיגוע הירי, דיזנגוף תל אביב | צילום מסך, אינסטגרם

לופן, החותר שזכה בעבר במדליה באליפות אירופה לצד מיכאל קלגנוב, נפגע אנושות מירי המחבל ומת בבית החולים. לאחרונה גם אימן את דור העתיד

(גודל טקסט)

ברק לופן, קיאקיסט מצטיין לשעבר, הוא אחד מנרצחי הפיגוע הקטלני בדיזנגוף בתל אביב אמש, כך הותר היום (שישי) לפרסום. לופן, שהיה בן זוגו לחתירה של מיכאל קלגנוב וזכה עמו במדליה באליפות אירופה, שהה אתמול בבר ב"אילקה" ונפגע אנושות מהירי של המחבל. הבוקר נפטר מפצעיו.

לופן, יליד קיבוץ גינוסר, זכה בשנת 2006 במדליית ארד באליפות אירופה בחתירה עם קלגנוב ב-200 מטר. כמו כן זכה במקום השישי ב-500 מטר באליפות העולם ובמקום השביעי ב-500 מטר באליפות אירופה. הוא היה חלק מהסגל האולימפי המורחב. אחרי שקלגנוב החליט להיפרד ולהתמקד בתחרווית אישיות, לופן עבר גם הוא להתחרות לבד, ובהמשך הפך למאמן. בין השאר אימן את פסקל ברקוביץ', הספורטאית הפראלימפית, ואף אימן צעירים מבטיחים.

שני ישראלים נוספים נרצחו אמש בפיגוע הירי בתל אביב, שני חברי ילדות מכפר סבא שהגיעו לבר "אילקה" יחד ובילו במקום – תומר מורד ואיתם מגיני בני ה-28. היום הודיעה הפועל תל אביב שמורד היה אוהד מסור של הקבוצה, ואילו הפועל כפר סבא נפרדה ממגיני. "משתתפים בצער המשפחות", נכתב מטעם המועדונים, "יהי זכרם ברוך".