"אבידה גדולה לספורט הישראלי והעולמי": נפרדים מאלכס גלעדי

28 שנה בוועד האולימפי הבינלאומי יגיעו לסיומם בדצמבר. אלכס גלעדי | מגד גוזני

הישראלי היחיד בוועד האולימפי הבינ"ל מאז 1994 נפטר, יעל ארד ספדה: "יחסר לי מאוד". יו"ר הוועד היוצא יגאל כרמי: "איבדנו מורה דרך, מנהיג וחבר"

(גודל טקסט)

אבל כבד בספורט הישראלי הערב (רביעי) בעקבות מותו של אלכס גלעדי בן ה-79. איש התקשורת הוותיק, שכיהן בוועד האולימפי הבינלאומי ב-28 השנים האחרונות, היה ממארגני המשחקים האולימפיים בעשרים השנים האחרונות ובעברו היה מפיק טלוויזיה מהבכירים בישראל. בנוסף, היה גלעדי אחד ממייסדי הזכיינית "קשת" והיה אחראי בין על השאר על הפקת שידורי המשחקים של מכבי תל אביב בכדורסל במסגרת האירופית.

לינוי אשרם מתעמלת אומנותית ישראלית מקבלת מדליית זהב מידי אלכס גלעדי
גלעדי ז"ל מעניק את מדליית זהב ללינוי אשרם באוילמפיאדה האחרונה | אימג'בנק GettyImages, Laurence Griffiths

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, ספדה: "מותו של אלכס הוא אבידה גדולה לספורט הישראלי והעולמי ועבורי באופן אישי זה כאב עצום. אלכס היה לי למנטור ומורה נבוכים. אני מחבקת את גליה בתו ואת טל העוזרת הנאמנה שלצידו, הוא יחסר לי מאוד".

יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי היוצא: "הספורט הישראלי איבד היום מורה דרך, מנהיג, מוביל וחבר טוב לרבים. כשהצטרפתי לתנועה האולימפית היה זה אלכס שהוביל אותי בשביליה של התנועה האולימפית אותה כה אהב, כיבד ונשא את חזונה בגאון מעל כל במה ברחבי העולם. אנו נפרדים מאלכס היום בצער רב ובכאב עמוק, יהיה זכרו ברוך".

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי: "כאב וחלל עצום, משאיר חלל עצום בספורט האולימפי. אלכס תמיד היה שם עבורינו אין ספור פעמים, תמיד זמין לכל שאלה או בעיה. עזר לי בעצה טובה ובחיבור לגורמים המובילים בתנועה האולימפית, בוועדות המארגנות את המשחקים האולימפיים. למדתי ממנו באופן אישי בכל פעם שפגשתי אותו. קשה לדמיין אירועים אולימפיים ללא נוכחותו. אני משתתף בצער המשפחה".

חבר הוועד האולימפי אלכס גלעדי
| מגד גוזני

גם ב"קשת" התאבלו על לכתו: "שידורי קשת אבלה על מותו של אלכס גלעדי, איש טלוויזיה, ממייסדי קשת, מי שהיה מנכ"ל החברה, סגן נשיא ב NBC וחבר הועד האולימפי הבינלאומי, מפיק שידורים הסטורים, בעל חזון וממעצבי הטלויזיה בישראל. אנחנו חייבים לו רבות ומבכים על לכתו. יהי זכרו ברוך".

איגוד האתלטיקה מרכין ראש על לכתו של איש התקשורת וחבר הועד האולימפי הבינלאומי, אלכס גלעדי. האיגוד וחובבי הספורט בארץ מודים לגלעדי על תרומתו הענפה לקידום הספורט והתרבות בישראל והוא ייחסר לכולנו".

יו"ר איגוד האתלטיקה, עמי ברן: "אלכס היה ידיד מסור במשך שנים לאתלטיקה ולספורט הישראלי. המחשבה שהוא לא יהיה איתנו בהמשך הדרך היא קשה מנשוא אך לא היינו במקום שאנחנו בלעדיו".