אלכס גלעדי הובא למנוחות: "הספורט הישראלי מצדיע לך"

play
יעל ארד בהלוויה | אודי ציטיאט
יעל ארד בהלוויתו של אלכס גלעדי 02:13

קולגות ומכרים מעולם הספורט הגיעו לבית העלמין ברמת השרון כדי לחלוק כבוד אחרון למפיק הטלוויזיה וחבר הוועד האולימפי הבינלאומי לשעבר, שהלך לעולמו בגיל 79 אחרי התמודדות עם מחלה קשה. יעל ארד ספדה: "היית איש מיוחד במינו, תחסר לי מאוד"

(גודל טקסט)

הספורט הישראלי נפרד הבוקר (שישי) מאחד מחלוציו, אלכס גלעדי. מפיק הטלוויזיה והישראלי היחיד שהיה חבר בוועדת האולימפי הבינלאומי, מובא למנוחות היום בבית העלמין ברמת השרון, יומיים אחרי שהלך לעולמו בגיל 79 אחרי התמודדות עם מחלה קשה. עשרות אנשי ספורט הגיעו לחלוק כבוד אחרון לגלעדי.

גלעדי, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי לשעבר, עבד בין היתר במחלקת הספורט של הטלוויזיה הישראלית ומונה למנהל ב-1975. בשנת 1977 מונה למנהל האירועים המיוחדים ובמסגרת זו היה אחראי להפקות שידורי טלוויזיה בולטים וביניהם אליפות אירופה בכדורסל של מכבי תל אביב, אירוויזיון 1979 שהתקיים בישראל וביקור נשיא מצרים, אנוואר סאדאת, בישראל.

הלוויתו של אלכס גלעדי
דרכו האחרונה. בני משפחתו של אלכס גלעדי | אודי ציטיאט
יעל ארד בהלוויתו של אלכס גלעדי
יעל ארד בהלוויה | אודי ציטיאט

יעל ארד ספדה: "כשגופך דעך אל מול עינינו, הראש שלנו לא עיכל, אבל הסוף כבר היה נוכח. המשכת לתכנן את האירועים הקרובים, לפני שבועיים נפגשנו בלונדון וללכת כבר לא יכולת. התעקשת שנצא לאכול, ואכן יצאנו. היית כאוב, עם מעט תיאבון אבל גאה, מזמין ומפרגן. העזתי להגיד דברים שלא אמרתי קודם, וכמה תרמת לספורט הישראלי. אתה התרככת, והקשבת, נתת עוד כמה עצות חשובות לחיים מבלי להסגיר חולשה. נסעתי הביתה, וידעתי שראיתי אותך בפעם האחרונה. אחר כך כתבת לי שלוש מילות פרידה בווטסאפ.

"אלכס, היית איש מיוחד במינך. גדלתי על השידורים שלך ועל הכרזתך המיתולוגית, 'אני לא מאמין, אני לא מאמין, גביע אירופה לתל אביב'. אתה בגיל של הוריי, וזכית להיות לי למנטור וידיד מיוחד. צפית בך בגדולתך, בקשייך ולמדתי ממך המון. תחסר לי מאוד, אתה חסר לי כבר עכשיו. תודה אלכס, בשם כל הספורט הישראלי, שמצדיע לך".

לינוי אשרם בהלוויתו של אלכס גלעדי
לינוי אשרם בהלוויה | אודי ציטיאט
גילי לוסטיג בהלוויתו של אלכס גלעדי
גילי לוסטיג בהלוויה | אודי ציטיאט