Sport1 Banner

גילי שריר עלתה לרבע גמר אליפות אירופה בג'ודו, ניצחון למוקי

אחרי האכזבה של שגיא מוקי שהודח בשמינית הגמר, שריר (עד 63 ק"ג) ניצחה יריבה מספרד בקרב על הארד ורשמה את ההישג הגדול בקריירה שלה

(גודל טקסט)

לאחר ההישגים הנפלאים של הנבחרת הישראלית באליפות אירופה בג'ודו בשישי, החל היום (שבת) יומה השני של התחרות, כאשר על המזרן בסופיה צפויים לעלות עוד שישה ישראלים שחולמים גם הם לחזור עם מדליה לארץ. שגיא מוקי התקשה מול יריבו הצ'כי אך הצליח בסופו של דבר לעלות שלב בקטגוריה של עד 81 ק"ג. גילי שריר (עד 63 ק"ג) עלתה לרבע הגמר לאחר שני ניצחונות. ניצחון גם לטוהר בוטבול. מאיה גושן (עד 70 ק"ג) הודחה בסיבוב הראשון.כרם פרימו (עד 63 ק"ג) סיימה את דרכה גם היא בסיבוב הראשון.

אמש כזכור, פתחה ישראל את האליפות בצורה נפלאה עם מדליית זהב של תמנע נלסון לוי (אלופה נשית ראשונה לישראל מאז יעל ארד ב-1993) ומדליית ארד של שירה ראשוני.

ג'ודוקא ישראלי שגיא מוקי
התקשה בדרך לרבע הגמר. שגיא מוקי עם הזהב בתל אביב לפני ארבע שנים | מגד גוזני

גברים

עד 73 ק"ג

טוהר בוטבול עלה אוטומטית לסיבוב השני בו ניצח את פיליפ יובאנוביץ' הסרבי בווזארי 12 שניות לסיום. בוטבול בן ה-28 השיג את מדליית הכסף באליפות אירופה הקודמת. מי שניצח אותו בגמר בשנה שעברה, אקיל ג'אקובה הקוסוברי, עשוי לפגוש אותו ברבע הגמר.

עידו לוין בן ה-23 הודח בסיבוב השני מול הצרפתי בנז'מן אקסוס.

עד 81 ק"ג

שגיא מוקי, אלוף אירופה מ-2015 ו-2018, מנסה להתקרב לשיא של אריק זאבי שזכה ארבע פעמים בזהב היבשתי. מוקי נגרר לניקוד הזהב בסיבוב השני מול יאן סבובודה הצ'כי, אך ניצח בסופו של דבר ועלה שלב. אלוף העולם מ-2019 הפסיד בקרבות על הארד השנה בגרנד סלאם תל אביב וגם בגרנד סלאם פריז, ובשני המקרים זה היה מול סמי שושי הבלגי שנמצא גם הוא בתחרות.

גילי שריר ג'ודוקא ישראלית
עלתה לרבע הגמר. שריר | עמית שיסל הוועד האולימפי בישראל

נשים

עד 63 ק"ג

גילי שריר גברה על יואנה מאנובה המקומית בסיבוב הראשון ולאחר מכן ניצחה גם את נג'ליקה זימנסקה הפולנית, שנזקפו לחובתה שלוש עבירות והיא עלתה לרבע הגמר. שריר בת ה-22 זכתה גם היא בעבר במדליות בגילאים הצעירים באליפות היבשתית (כסף בג'וניור וארד באליפות עד גיל 23) ותנסה לרשום הישג בבולגריה.

כרם פרימו, שחגגה רק בתחילת החודש את יום הולדתה ה-17, הייתה פעמיים אלופת אירופה לג'וניור והודחה בהופעתה הראשונה באליפות לאירופה לבוגרים לאחר הפסד מול לאורה פאזליו מקוסובו.

עד 70 ק"ג

מאיה גושן, שב-2020 זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה עד גיל 23, הודחה בסיבוב הראשון לאחר שרותקה באיפון על ידי הטורקייה מינל אקדניז.

עוד באותו נושא: טוהר בוטבול, שגיא מוקי