מבזקי ספורט: אתגר החרמון יוצא לדרך, נציגי ליגות בכירות בדרכם לישראל

אתגר החרמון | תומר פדר

ה"חרמון צ'אלנג'" יוצא לדרך עם 3 מקצים בדרגות קושי שונות ובטיפוס בזווית של 1000 מטר במצטבר. נציגי חברות בכירות בעולם יגיעו לישראל להכיר את הטכנולוגיות הישראליות בתחום הספורט. ימר גטהון זכה במרוץ נתנאל

(גודל טקסט)

בדיוק כששאריות השלג האחרונות, מפנות את מקומן לפריחות ייחודיות ולקרני השמש הטובה, חברת מרתון ישראל מובילה בפעם השישית ברציפות את אחד מאירועיי הקונספט החשובים שלה 'חרמון צ'אלנג", אירוע יחיד מסוגו בארץ המתקיים בשיתוף פעולה עם אתר החרמון והמועצה האזורית גולן, חוויה ייחודית של מרוץ אתגרי לפסגת החרמון, טיפוס וריצה המשלב נוף מרהיב, אווירה וחוויה בלתי נשכחת, 3 מקצים בדרגות קושי שונות, שמהווים את האתגר הוורטיקלי המוביל בארץ עם טיפוס בזווית של 1000 מ' מצטבר.

אתר החרמון המשתרע על שטח של כ- 2,432 דונם, בגובה 1,600 – 2,040 מטר מעל פני הים, מציע תנאים וחווית ריצה ייחודית, במזג אויר אלפיני קיצי קריר ונוח. תוואי השטח ההררי מציע אתגר מסוג אחר שלא קיים בשום מקום בארץ, לצד אווירה מיוחדת, אדרנלין שמטפס לגובה 2040 מ' מעל פני הים, המלווה במוסיקה מקפיצה, כל אלו יוצרים יחדיו חוויה מאתגרת.

מקצי האתגר יכללו: מקצה ריצת צ'אלנג' 2.7 ק"מ וטיפוס עד 400 מ' מצטבר, מקצה ריצת צ'אלנג' 7 ק"מ, וטיפוס 400 מ' מצטבר ומקצה הצ'אלנג' הוורטיקלי, ריצת 10 ק"מ וטיפוס של 1000 מ' מצטבר.

אתגר החרמון
אתגר החרמון | תומר פדר

נקודת הזינוק תצא מהמפלס התחתון, סמוך ל'מוני חרמוני', עם תחילת טיפוס בשיפוע חזק של 25% לאורך מאות מטרים עד התייצבות והגעה לתחנת מים לאחר הקילומטר הראשון, מול נוף מרהיב לנקודת הזינוק. המשך המסלול בטיפוס מתון יותר עד לקראת סיום, שם מחכים לרצים מאה המטרים האחרונים בשיפוע חד. נקודת הסיום במפלס העליון עם נוף מרהיב על כל אתר החרמון והאופק.

"יש משהו באירוע הזה שגורם לנו להתרגש בכל פעם מחדש, אירוע בו האדרנלין מגיע לשמיים בעוצמות בלתי רגילות, האתגר, כשמו כן הוא: לטפס את ההר הגבוה במדינה ולהרגיש שאין דבר העומד בפני הרצון, לעמוד על הפסגה אחרי דרך לא קלה ולהנות מחגיגה שלמה של ריגושים, גיבורים ליום אחד או להרבה יותר. החזון לקיים מירוץ קיץ באתר החרמון נולד מתוך הרצון לשמר את סמלי המדינה, שהם חלק בלתי נפרד מהמורשת שלנו ובדומה למרוצי הרים יוקרתיים בעולם. חרמון צ'אלנג' הפך לאירוע ספורטיבי ייחודי, שמחבר ערכים ויכולות ריצה בשטח מאתגר", ציין עופר פדן מנכ"ל ובעלים מרתון ישראל.

"אתר החרמון גאה להיות שותף באתגר טיפוס החרמון שהפך למסורת שנתית, בשיתוף חברת מרתון ישראל והמועצה האזורית גולן, בשנת החמישים לאתר החרמון הצלחנו יחד עם מרתון ישראל לקיים מרוץ בשלג וכעת אתגר טיפוס החרמון שהוא חוויה לכל המשתתפים שזוכים לגעת בפסגה, בתקופה אידאלית מבחינת מזג אויר. מומלץ לנצל את היום ולהגיע עם בני המשפחה ועם הציבור הרחב ולהנות מהפנינג ספורטיבי כחלק מבילוי סופ"ש בצפון לצד שלל פעילויות קיץ באתר". הוסיף רפאל נוה מנכ"ל אתר החרמון שישתתף גם השנה במרוץ.

לפרטים נוספים והרשמה למרוץ לחצו כאן.

הטכנולוגיות הישראליות כובשות את עולם הספורט

ב-30 במאי יפתח בישראל אירוע Future Sport Israel בהובלת מכון היצוא ומנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה. במסגרת האירוע יגיעו לארץ עשרות נציגים בכירים של ליגות ספורט מהעולם, מועדונים, מותגי ספורט, משקיעים וענקיות מעולם התקשורת והספורט, במטרה להכיר את הטכנולוגיות הישראליות הייחודיות בתחומי הספורט והמדיה.

נציגי החברות הבינלאומיות – מגרמניה, צרפת, ספרד, סין, הודו, דרום אפריקה ועוד – שגויסו ברובן ע"י מערך הנספחויות הכלכליות של משרד הכלכלה והתעשייה ברחבי העולם, ייפגשו עם עשרות החברות הישראליות המציגות והמשתתפות באירוע, עבורן תואמו פגישות עסקיות מבעוד מועד.

על פי נתוני מכון היצוא, בישראל פועלות היום כ- 220 חברות ישראליות המספקות פתרונות בתחום הספורט, עם היקף השקעות של מעל ל-700 מיליון דולר. כמו כן במוקד האירוע, תצוגת תכלית של טכנולוגיות ישראליות מובילות במגוון תחומים: שידור, מדיה, שיפור ביצועים, בריאות השחקנים, חוויית הצופה באצטדיונים, יצירת מקורות הכנסה למועדוני הספורט ועוד. בין החברות שיגיעו לארץ נוכל לראות את : ליגת ה-NFL Sevilla, Feyoenoord, Eintracht , Aris Thessaloniki, Athletic Club, Hisense

יום גיבוש של הקואליציה, 29 באוקטובר 2021
עתיד גדול. השרה אורנה ברביבאי | ראובן קסטרו

במהלך האירוע צפויים להתקיים ארבעה פאנלים בתחומים שונים, לרבות: שיפור ביצועים, אימוץ טכנולוגיות ספורט, Metaverse ועוד. בנוסף, תשתתף יעל ארד, יו"ר הועד האולימפי בישראל בשיחה אחת על אחד.

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי: "כ-30 נספחויות כלכליות מרחבי העולם פעלו בחודשים האחרונים לעניין ולהזמין חברות, מועדוני ספורט, איגודי ספורט וענקיות תוכן להשתתף באירוע 'עתיד הספורט'. זאת, במטרה לחשוף בפניהן את הטכנולוגיות והפתרונות המתקדמים ביותר בתחום ולייצר חיבורים עסקיים איכותיים. אירוע זה, פרי שת"פ מבורך בין מינהל סחר חוץ במשרדי ומכון היצוא, מסייע במיצובה של ישראל כמובילה עולמית בתחומי טכנולוגיות הספורט וללא ספק יסייע לחברות ישראליות לפרוץ דרך להצלחה עסקית בשווקים הגלובליים."

יו"ר מכון היצוא, איילת נחמיאס – ורבין: יו"ר מכון היצוא, איילת נחמיאס – ורבין: "ההיי טק הישראלי על המגרש, ולא רק בתעשייה אלא במגרשי הספורט הבינלאומיים. במכון היצוא אנחנו מאמינים שישראל תהיה מעצמה בכל מה שקשור לחדשנות בספורט באמצעות חשיפתן של החברות הישראליות המתמחות בתחום זה לקבוצות הספורט הגדולות בעולם. ההייטק הישראלי פורץ גבולות גם במגרש הספורטיבי ויעידו על כך עשרות רבות של פיתוחים ומיזמים חדשניים ופורצי דרך הנותנים מענה לעולם הספורט, אשר חלקם כבר משולבים במועדוני הספורט וגופי השידור המובילים. אנחנו נרגשים מאוד לקראת האירוע שמתקיים השנה בפעם השלישית ולראשונה מאז הקורונה במתכונת פיזית, מוכר כבר כאירוע משמעותי המושך גורמים בכירים מכל תחומי הספורט, להגיע לישראל ולהיחשף לחדשנות שאנחנו מציעים גם בתחום הצומח הזה".

תכונה של התרגשות רבה אפיינה את בוקר יום שישי ברחבי העיר אשקלון, לקראת רגעי הזנקת המרוץ לזכרו של נתנאל מושיאשוילי ז"ל, בן העיר לוחם בחטיבת גולני, בגדוד 12 כחובש פלוגתי, שנהרג בהתקלות עם מחבל בגבול עזה, כיסופים בתאריך יא' בסיוון תשע"ב 1.6.2012, לפני כעשר שנים.
"מבחינתנו מדובר בהצלחה רבה, האירוע עבר בסדר מופתי, הכפלנו את כמות הרצים, כ-1200 רצים ורצות לקחו חלק במרוץ ואין מאושר ממני, אנחנו נמשיך במסורת ההנצחה החיה, שמותירה בכל בני המשפחה ובחבריו של נתנאל, סיפוק רב, זיכרון חי והנחלת ערכים", ציין אבי מושיאשווילי, דודו של נתנאל ז"ל שמוביל את ארגון המרוץ.

במרוץ הוזנקו שלושה מקצים: 10 ק"מ ריצה תחרותית, 5 ק"מ ריצה תחרותית ומקצה עממי באורך 2 ק"מ ללא מדידה, הענות הציבור לקחת חלק במרוץ הייתה מנהדרת, חיילי צה"ל מהיחידות השונות שתתפו במרוץ כולל הרכב מרשים של חיילי גדוד ובא"ח גולני ובא"ח נחל.

מרוץ נתנאל השני, הזוכים עם ראש העיר אשקלון, מנכל הטוטו, יעקב מושיאשוילי
מרוץ נתנאל השני. הזוכים עם ראש העיר אשקלון תומר גלאם, מנכ"ל הטוטו מאיר ברדוגו, יעקב מושיאשוילי | יח"צ – חד פעמי, תומר פדר

נתנאל ז"ל, היה אהוב מאוד על חבריו, מוערך כמקצוען אמיתי על ידי מפקדיו וחובב ספורט אמיתי. המרוץ על שמו, מהווה נדבך נוסף של הנצחה, שמייצר שיתוף פעולה בין כל הגורמים השותפים שמאפשר קיום אירוע מכובד ומרגש.

הזוכים במקצה 10 ק"מ כללי גברים, מקום ראשון, ימר גטהון, ממכבי תל אביב, בתוצאה של 30:24 דק. 10 ק"מ נשים כללי, במקום הראשון – הדר אופיר, ממכבי ת"א, בתוצאה של 36:00 דק'. מנצחים 5 ק"מ כללי גברים, המקום הראשון – דגסט אזז, אתלטי הקרן בתוצאה של 15:11 דק', ובמקצה הנשים כללי, במקום הראשון, זכתה בטי דויטש – לידר, בתוצאה של , 17:22 דק.

"ליהנות מהאווירה ומהאיכות"

שחקני בית"ר ירושלים הגיעו אמש לקניון הדר בירושלים לרגל פתיחה חגיגית של סניף הדגל הראשון בעיר הבירה, של המותג האיטלקי ריפליי. בין השחקנים שהפגינו נוכחות: נתנאל דלויה, מיכאל אוחנה והקפטן אופיר קריאף ועוד.

האירוע החגיגי כלל קוקטייל אופנתי, מינגלינג, חשיפת הקולקצייה החדשה, עמדת דייג'י, מנות מסתובבות בסניף המקושט שהיו מבית הקפה בבעלותו של קריאף: 'סוויטס' . לאירוע הגיעו בכירים מטעם הנהלת קניון הדר, קבוצת איטנג'ינס, ידוענים מקומיים כשבניהם חבר עריית ירושלים: יהודה בן יוסף, שחקני קבוצת בית"ר ירושלים ועוד.

שחקני בית"ר ירושלים במתחם ריפליי
שותפים לדרך. שחקני בית"ר בחנות ריפליי | יח"צ – חד פעמי, ארנון בוסאני

לירון אלקיים, מנכ"לית קניון הדר, פתחה את האירוע ואמרה: "אנו שמחים להיות החנות ה-15 של המותג "ריפליי" בישראל והחנות הראשונה בעיר ירושלים. במסגרת האסטרטגייה של הקניון אנו נמשיך להביא בשורות ומותגים מובילים. ריפליי הוא דוגמא מצוינת למותג המציע תמהיל מגוון ואחר לחובבי האופנה- מדובר במותג עם ניחוח אירופאי המציע עיצובים טרנדיים מבמות האופנה בגדולות בעולם".

קפטן בית"ר ירושלים, אופיר קריאף חתם את האירוע ואמר: "ריפליי הם שותפים אמיתיים לדרך של בית"ר ירושלים ושמחנו להיות כאן. מדובר במותג איכותי, שאנחנו כקבוצה מקבלים ממנו הכל ותמיד באהבה ואני ממליץ לכולם להגיע וליהנות מהאווירה ומהאיכות. כיף להגיע גם לקניון הדר המתחדש, וגם אני עצמי מאמין בו והקמתי כאן עסק".