כולן שוות על הדשא – תוכנית 'בועטות' קיימה טורניר מיוחד בלוד

יוזמה מבורכת. בועטות | ניר סימון

אמש (ראשון) התקיים בלוד טורניר הסיום של קבוצות הכדורגל לילדות שמפעילה עמותת 'שער שוויון', בהשתתפות 17 קבוצות וכ-200 שחקניות מערי מחוז המרכז של הארגון

(גודל טקסט)

אמש (ראשון) התקיים בלוד טורניר הסיום של קבוצות הכדורגל לילדות שמפעילה עמותת 'שער שוויון', בהשתתפות 17 קבוצות וכ-200 שחקניות מערי מחוז המרכז של הארגון ובהן לוד, ירושלים, תל-אביב יפו, בת-ים, ראש העין, בית שמש ורחובות. הטורניר מהווה אירוע שיא עבור השחקנית, ומתקיים רגע לפני היציאה לפגרת קיץ – לפי כל כללי הטקס: עם שופטים ניטרליים, במדים, פנדלים ונבדלים.

הטורניר פתח את שבוע "בועטות בעצמה" שמתקיים במסגרת שיתוף הפעולה עם מרכז 'עצמה'. במהלך השבוע כל קבוצות מכל התוכניות בעמותת 'שער שוויון' יחשפו לספורטאיות בישראל ובסופו כל קבוצה תעלה לרשתות החברתיות סרטון או תמונה שתעודד ילדות להשתלב בספורט תחרותי. הקבוצה שזכתה להניף את הגביע היא קבוצת בית הספר קשת מתל אביב, ובמקום השני זכתה קבוצת אלרשדיה מהעיר לוד. בנוסף למקומות הראשונים מוענק גביע נוסף ומיוחד מכולם והוא גביע "הקבוצה ההוגנת" שמוענק לקבוצה עם הרוח הספורטיבית הבולטת ביותר, ללא קשר לתוצאות המשחק. בטורניר אתמול זכתה בגביע הקבוצה ההוגנת קבוצת בית הספר הרצל מבת-ים.

עמותת שער שוויון
יוזמה מבורכת. בועטות | ניר סימון

את תוכנית 'בועטות' מפעילה עמותת 'שער שוויון' בתמיכת המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ובשיתוף עֹצמה – המרכז לאגודות ספורט עצמאיות וארגונים נוספים. שער שוויון מקימה ומפעילה בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל קבוצות כדורגל ועושה שימוש בספורט ככלי חינוכי לצמצום פערים חברתיים. בתוך כך, תכנית 'בועטות' אשר יזם מייסד העמותה לירן ג'רסי רק לפני 5 שנים, כבר מפעילה 86 קבוצות בהן משתתפות כ-1,500 ילדות ונערות ברחבי הארץ. ג'רסי סיכם את האירוע ואמר כי "בשבוע הבא יתקיים גמר גביע המדינה לכדורגל נשים, ואי אפשר להתעלם מהעובדה שמרבית השחקניות שיתחרו בו ככל הנראה שיחקו בקבוצות מעורבות עם בנים בתחילת הדרך, ובהמשך בקבוצת בנות – שחצו בדרך אליה קילומטרים רבים. אנחנו בתוכנית 'בועטות' מקימים קבוצות כדורגל בערים שבהן אין אופציה לילדות, ומלבד הפתרון הפיזי שאנו מאפשרים – אנחנו גם מעבירים את המסר כי הן שוות ויכולות. 'בועטות' מהווה כבר היום את הבסיס הרחב והאמיתי להתפתחות העתידית של ענף הכדורגל לנערות ולנשים בארץ, ואנו בטוחים שנקטוף את פירות העשייה הזו כבר בעתיד הקרוב".

במרכז התוכנית עומדת העצמת הילדה, חיזוק הדימוי הגופני והביטחון של השחקניות הצעירות – לצד קידום ענף הכדורגל לילדות בישראל כמטרה לאומית וחברתית. בהתאם, מטרת התוכנית היא להגדיל את כמות הילדות שחשופות לכדורגל בגילאים הצעירים ד'-ו' ולצד האימונים, גם להעצים ולחזק את בטחונן העצמי. השחקניות מתאמנות פעמיים בשבוע, ובמפגש השלישי משתתפות בסדנה החינוכית.

עמותת שער שוויון
שיח עם קבוצות שלא הכרנו | יח"צ – חד פעמי, ניר סימון

הקבוצה של אמירה סנאי (12) מלוד זכתה לארח היום בעיר את הטורניר ורגע לפני היא אמרה לנו כי: "שיחקתי בעבר כדורגל חובבני אבל לא התחריתי בכדורגל מחוץ ל'בועטות'. המשפחה שלי תמכה בהשתתפות שלי בקבוצה, אך היו מי שהעירו ברחוב ובכיתה: 'למה את משחקת כדורגל?' או 'זה לא מתאים לבנות, זה רק לבנים'". אמירה מקווה לשחק יום אחד גם בליגה מקצועית: "הייתי רוצה לשחק בליגה, להגדיל את הקבוצה כדי שיהיו עוד בנות מוכשרות וקבוצה חזקה – לכדורגל לבנות אין כמעט מודעות בהשוואה לכדורגל לבנים". הטורניר הראשון חשף אותה לשחקניות מרקע שונה לגמרי משלה, היא מתארת: "במעבר בין המשחקים שוחחתי עם בנות מבתי ספר מרחבי בארץ, שמעתי איך הן מתאמנות, כמה זמן – פתאום היה שיח עם קבוצות שלא הכרתי".

טליה עמרם (10) מראש העין גם היא שחקנית בקבוצת 'בועטות' והשתתפה בטורניר. "ראיתי את אחי הגדול משחק ורציתי גם. בהתחלה לא הצלחנו למצוא קבוצות של בנות, עד שבבית הספר נפתחה תוכנית 'בועטות', צירפו אותי וחילקו לי את המדים", היא מספרת. "יש בנים מהכיתה שאומרים שזה לא מתאים לבנות לשחק כדורגל – כי אז את "נראית כמו בן", אבל אני מרגישה גאווה כשאני עולה על המגרש ומשחקת." טליה ממשיכה: "הקבוצה שלנו עברה הרבה, בנות שפרשו בגלל הערות, ובכל זאת היא נשארת חזקה ואנחנו תמיד מקוות לנצח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי