מוקי הפסיד למולאי בקרב היסטורי שכלל חיבוק בסיום, ארד לבוטבול

הרבה פרגון. שגיא מוקי עם סעיד מולאי | צילום מסך, .

הישראלי הפסיד בשמינית הגמר בגרנד סלאם בודפשט (עד 81 ק"ג) לחברו האיראני שמייצג את אזרבייג'אן. מדליה רביעית לנבחרת, גושן הפסידה בקרב על הארד

(גודל טקסט)

היסטוריה הייתה היום (שבת) בגרנד סלאם בודפשט בג'ודו, כאשר לראשונה התמודדו זה מול זה שגיא מוקי וסעיד מולאי. אחרי כמה פעמים שהקרב הזה נמנע, השניים נפגשו בשמינית הגמר בתחרות בהונגריה, ומולאי האיראני שעבר לייצג את אזרבייג'אן היה זה שחגג ניצחון יוקרתי בניקוד הזהב.

שגיא מוקי עם סעיד מולאי
הרבה פרגון. שגיא מוקי עם סעיד מולאי | צילום מסך, .

כזכור, באליפות העולם ב-2019 סעיד מולאי, שאז עוד התחרה תחת דגל איראן, הפסיד בחצי הגמר וטען כי הופעלו עליו ועל משפחתו לחצים כדי לעשות כך על מנת להימנע ממפגש אפשרי עם מוקי הישראלי. הג'ודוקא שעזב את איראן התחרה באולימפיאדת טוקיו תחת הדגל האולימפי של ספורטאים ללא לאום ומאז קיבל אזרחות מונגולית ואף פגש את הישראלי הצעיר דין גמר באליפות העולם בבודפשט ב-2021, אבל כעת מתחרה תחת דגל אזרבייג'אן.

הפעם השניים היו באותו צד בהגרלה, ניצחו בקרבות הראשונות וכך נפגשו כבר בשמינית הגמר. אחרי שני עונשים לכל צד וכניסה לניקוד הזהב, מולאי הצליח להשיג ניקוד עם ריתוק שהיה שווה איפון והמשיך כל הדרך עד לגמר בו הפסיד ונותר עם מדליית הכסך, בעוד מוקי הודח מהתחרות אבל כיבד את יריבו והשניים התחבקו ממושכות לאחר הקרב ופרגנו זה לזה.

שגיא מוקי עם סעיד מולאי
שגיא מוקי עם סעיד מולאי בסיום | צילום מסך, .

טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) השיג מדליית ארד אחרי ניצחון מרשים על הפולני אדם סטודולסקי בקרב האחרון, בו ביצע ווזארי ואז הגדיל לאיפון בזכות ריתוק. בוטבול עלה אוטומטית לסיבוב השני ואת כל שלושת הניצחונות שלו (על דניאר שמשייב הקזחי, בנז'מן אקסוס הצרפתי וברוזי חוג'אזודה הטג'יקי) השיג בעקבות שלושה עונשים שספגו יריביו. ברבע הגמר הוא היה זה שצבר שלושה עונשים והפסיד למגדיאל אסטרדה מקובה, אבל בבית הניחומים ידע כאמור לעשות את העבודה בדרך למדליה.

מאיה גושן (עד 70 ק"ג) העפילה גם היא לקרב על הארד, אך הפסידה באיפון לקובנית מריה פרס ורשמה גרנד סלאם שני בו היא מסיימת במקום החמישי. הישראלית בת ה-22 עלתה לרבע הגמר לאחר ניצחון בשמינית על סבינה גרצ'אק ההונגריה ולפני כן הדיחה את אלינה לנגויילר משוויץ באמצעות איפון. ברבע הגמר פגשה את היפנית סאקי ניזו שריתקה אותה בניקוד הזהב, אך גושן התאוששה בבית הניחומים וניצחה את האוסטרלית אויף קופלאן שספגה שלושה עונשים, רק כדי להיעצר על ידי פרס.

גילי שריר (עד 63 ק"ג) ניצחה את סראי פדייה גררו מספרד ועלתה לשמינית הגמר, שם הודחה על ידי אנג'ליקה סימנסקה הפולנייה. ענבל שמש המתחרה באותו משקל, הפסידה בסיבוב הראשון לאורה ואסקס פרננדס.

התחרות נפתחה אמש כאשר שלושה ישראלים עלו על הפודיום. טל פליקר (עד 66 ק"ג), גפן פרימו (עד 57 ק"ג) ותמנע נלסון לוי (עד 52 ק"ג) זכו במדליות ארד בטורניר.