מו פראח חשף: "סחרו בי לעבדות באנגליה כשהייתי בן 9"

האצן הבריטי מו פראח | רויטרס

ב-BBC חשפו את מה שעבר האלוף האולימפי לשעבר: "אישה שלא הכרתי הטיסה אותי לבריטניה. איימו עליי שלא אראה את משפחתי אם אדבר. נעלתי את עצמי בשירותים ובכיתי"

(גודל טקסט)

מו פראח היה אחד האתלטים האולימפיים הכי גדולים אי פעם. האלוף האולימפי לשעבר בריצות ל-5,000 ו-10,000 מטרים נחשב לכוכב גדול בבריטניה, שנחשפה לעדות מצמררת ממנו על כך שבילדותו הוא נסחר לעבדות, עניין אותו הוא שמר בסוד כל השנים, אבל לא עוד.

בריאיון ל-BBC הוא חשף ששמו האמיתי בכלל הוא חוסיין עבדי קארים ובגיל 9 הוא הוטס מג'יבוטי על ידי אישה שהוא מעולם לא פגש לפני כן. "שמרתי את זה בסוד במשך שנים, אבל אי אפשר לשמור את זה יותר", אמר פראח שהגיע לאנגליה מסומליה כפליט.

מו פראח, רץ בריטי
ילדות לא פשוטה בכלל. פראח | רויטרס

כאשר פראח הגיע לאנגליה, הבחורה לקחה אותו לדירה במערב לונדון, ולקחה ממנו מסמכים שבהם היו פרטים ועל משפחתו. "היא קרעה אותם מול העיניים שלי וזרקה אותם לפח. באותו רגע, ידעתי שאני בצרות", הוא אמר.

פראח חשף שהוא נאלץ לעסוק בעבודות בית כשהוא היה ילד: "האישה אמרה לי שאם אני רוצה לראות את המשפחה שלי שוב, אסור לי להגיד שום דבר. לפעמים פשוט נעלתי את עצמי בשירותים ובכיתי. אני עדיין מתגעגע למשפחה האמיתית שלי, אבל החיים שלי השתפרו מהרגע שהתחלתי לרוץ".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי