כסף לנילי בלאק, ישראל סיימה את משחקי העולם עם 14 מדליות

המתאגרפת, שחזרה לפעילות אחרי שהושבתה יותר משנתיים בגלל פציעה, נעצרה רק בגמר: "הוכיחה שהיא אחת הספורטאיות הגדולות של המדינה בכל הזמנים". המשלחת הכפילה את מספר המדליות מהמשחקים הקודמים בפולין

(גודל טקסט)

נילי בלאק זכתה במדליית הכסף באיגרוף תאילנדי במסגרת המשחקים שנחשבים לאולימפיאדת של הענפים שאינם אולימפיים, הנערכים השנה בברמינגאהם, אלבמה. בגמר בלאק התמודדה מול צ'רסלי מנר (ארה"ב), לה הפסידה לאחר קרב צמוד שהסתיים בתוצאה 30-27.

כידוע, בלאק הגיעה למשחקים לאחר פציעה קשה והשבתה של יותר משנתיים, בהן לא התחרתה כלל, מה שהקשה על ההכנות למשחקים היוקרתיים. זוכת מדליית הכסף הייתה בעבר 4 פעמים אלופת העולם ו-4 פעמים אלופת אירופה, כאשר במשחקים הקודמים ב2017 בפולין זכתה בארד.

אריק קפלן, נשיא התאחדות אילת וראש המשלחת: "אני גאה בנילי, היא הוכיחה שהיא אחת הספורטאיות הגדולות של מדינת ישראל בכל הזמנים. היה קרב צמוד לכל אורכו, ונילי, שחזרה לאחר פציעה קשה להפסקה של כמעט שנתיים, הוכיחה איזו ספורטאית מדהימה היא. המדליה היוקרתית שלה מצטרפת לעוד 13 מדליות שהשיגה המשלחת שלנו, הישג אדיר ומרגש".

בני קוגן, מאמנה של נילי בלאק: "לאחר שני קרבות מעולים נגד סגנית אלופת העולם ואלופת העולם מבריטניה, עלתה נילי לקרב צמוד נגד האמריקנית ולדעתי רק טעות שיפוט מנעה ממנה את הזהב המיוחל, בשבילי היא ניצחה".

איגרוף תאילנדי: ניקי בלאק זכתה במדליית כסף במשחקי העולם 2022
"רק טעות שיפוט מנעה ממנה את הזהב". בלאק | אתר רשמי, אתר האיגוד

בלאק למעשה זכתה במדליה האחרונה של ישראל במשחקי העולם 2022 ובסך הכל המשלחת קטפה 14 מדליות, הכפילה את מספר הזכיות לעומת משחקי העולם הקודמים שנערכו בפולין. בסך הכל זכתה ישראל ב-7 מדליות מזהב, 3 מכסף ו-4 מארד.

המשלחת הישראלית כללה 51 ספורטאים מעשרה ענפי ספורט שונים, ביניהם ג'יו ג'יטסו, קיקבוקס, איגרוף תאילנדי ואקרובטיקה. אפשר לומר שהישג נוסף נרשם על שמה של המשלחת הישראלית לאור העובדה שסיימה את המשחקים במקום ה-11 בדירוג הכללי, הישג שיא שסייע למשלחת להתמקם מעל מעצמות כמו ספרד, בריטניה וקנדה, כאשר מניין המדליות הישראליות שווה לאלו של סין.

נשיא התאחדות אילת, אריק קפלן סיכם: "ולפעמים חלומות מתגשמים – הישג ענק של משלחת ישראל למשחקי העולם. אנו כל כך גאים באלופות ובאלופים שלנו, בצוותי האימון ובמנהלי האיגודים שמוכיחים כי יש ספורט שאינו אולימפי ברמה הגבוהה ביותר בעולם. תודה לצוות 'אילת' על עבודה מדהימה לפני ובמהלך המשחקים. הוכחתם מקצוענות מהי. מחכים לצ'אנג דאו 2025, אל אל ישראל".