נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך ביקר ביד ושם

נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, במוזיאון יד ושם | חורחה נובומינסקי/יד ושם

"מילים אינן יכולות להביע את הזוועה הבלתי ניתנת לתיאור. כל אדם חייב לעשות כל שביכולתו על מנת שפשע שכזה לא יתרחש שוב", אמר בתום הביקור, בו התלוו אליו יעל ארד ויו"ר המוזיאון

(גודל טקסט)

נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך ביקר היום (רביעי) ביד ושם. את הנשיא ליוו בביקורו יו"ר הוועד האולימפי בישראל יעל ארד ויו"ר יד ושם דני דיין. במהלך ביקורו סייר באך במוזיאון לתולדות השואה, השתתף בטקס זיכרון באוהל יזכור, ביקר ביד לילד ופקד את העץ של חסידי אומות העולם מגרמניה – ברטהולד ואלזה בייטס.

"מילים אינן יכולות להביע את הזוועה הבלתי ניתנת לתיאור – השואה. כאן ביד ושם, אני מביע מחוייבותה של כל התנועה האולימפית להעדר אפליה ולשלום", אמר באך. "הזוועה הבלתי נתפסת של השואה ממלאת אותי בגועל, חוסר אמון ובושה. יחד, אנו מרכינים ראש לזכרם של ששת המיליונים. התמודדות עם הרוע שאנשים יכולים לגרום לאחרים עלול לגרום לך לאבד אמון באנושות, אך אובדן אמון שכזה לא ימנע מהזוועות האלו להתרחש שוב. על כן, כל אדם חייב לעשות כל שביכולתו על מנת שפשע נתעב שכזה נגד האנושות לא יתרחש שוב".

נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך עם אשתו קלאודיה, יו"ר הוועד האולימפי בישראל יעל ארד, יו"ר יד ושם דני דיין
| יח"צ – חד פעמי, חורחה נובומינסקי/יד ושם

יו"ר יד ושם דני דיין: "חלק מהבנת תולדות השואה הוא להכיר איך נראו החיים היהודיים לפניה, כמו למשל חלקם של תרבות הספורט והספורט התחרותי בחיים אלו. רבים מופתעים ללמוד על הספורטאים היהודים שהתחרו במשחקים בין-לאומיים כמו האולימפיאדה. עלינו לזכור את האנשים הללו לא כקורבנות חסרי פנים וחסרי שם כפי שהנאצים ראו אותם, אלא כאינדיבידואלים בעלי סיפור חיים ייחודי בדיוק כמונו היום. יד ושם מקדיש עצמו לספר סיפורים אלו, לצד הצגת האופן שבו נרדפו באכזריות ובסופו של דבר נרצחו בידי הנאצים ועוזריהם. אנחנו חבים להם לזכור מי היו ולא רק איך נרצחו".

בתום הביקור פקדו באך, ארד ודיין את העץ של חסידי אומות העולם ברטהולד ואלזה בייטס. ברטהולד – חבר בוועד האולימפי של גרמניה – סייע בהצלת יהודים במהלך השואה תוך סיכון חייו שלו וחיי בני משפחתו. ב-1973 הכיר יד ושם בו וברעייתו כחסידי אומות העולם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי