ארון ג'אדג' חבט הומראן היסטורי, הכדור חמק מידיו של אוהד שפספס מיליון דולר

כוכב היאנקיז חבט את ההומראן ה-61 העונה, בארה"ב לגלגו על האוהד בטורונטו שהביא במיוחד כפפה ולא הצליח לתפוס את הכדור בעל הערך ההיסטורי

(גודל טקסט)

רגע היסטורי נרשם הלילה (בין רביעי לחמישי) בבייסבול האמריקאי, כאשר כוכב ניו יורק יאנקיז ארון ג'אדג' חבט את ההוםראן ה-61 שלו שלו העונה, והשווה את השיא של ה-AL (אמריקן ליג) אותו קבע רוג'ר מאריס לפני 61 שנה, בשנת 1961. היאנקיז ניצחו במשחק 3:8, אבל בארה"ב התעסקו בעיקר בשיא המרשים. אומנם לא מדובר בשיא כולל, מאחר שבהיסטוריה של ליגת הבייסבול יש רשימה של חובטים שחבטו יותר הומראנים בעונה (בארי בונדס 73, מארק מגווייר 70 ו-65, סמי סוסה 66, 64 ו-63) – אבל כולם עשו זאת במה שמכונה "עידן הסטרואידים", בין 1998 ל-2001.

ככה מפספסים מיליון דולר

השיא של ג'אדג'

אמא של ג'אדג' והבן של השיאן הקודם מתחבקים ביציע

כידוע, בארה"ב יש עניין גדול סביב מזכרות מאירועים היסטוריים שכאלה, על רקע השווי הגדול שלהן והאפשרות למכור אותן במכירות פומביות. הכדור של ג'אדג' טס ליציע בטורונטו, היישר לידיו של אוהד שהיה מצויד בכפפה – אבל האוהד לא הצליח לתפוס את הכדור, שחמק מטה.

על פי הערכות בארה"ב, אם ג'אדג' יצליח לשבור את השיא, הכדור של ההוםראן ה-62 יהיה שווה כ-2.5 מיליון דולר. אין ספק שהנכדור של ההוםראן ה-61 לא שווה את הסכום הזה, אבל בהחלט עשוי להגיע לשווי של מיליון דולר, כך שאפשר להבין את התסכול על פניו של האוהד – שפספס בסנטימטרים ספורים את הזדמנות חייו.

שחקן ניו יורק יאנקיז ארון ג'אדג' חובט הומראן 61 העונה
| רויטרס
שחקן ניו יורק יאנקיז ארון ג'אדג' אחרי שהכה הומראן 61 העונה
| רויטרס

יש לציין שלא מדובר בתפיסה קלה, מאחר שהכדור טס 120 מטר, במהירות של 190 קמ"ש, ומהרגע שעזב את המחבט הגיע ליציע תוך 3.8 שניות. עם זאת, בארה"ב כבר מלגלגים על האיש, שמתברר ששמו הוא פרנקי לזניה, בעלים של מסעדה. "אני בחיים לא מביא כפפה למשחק, אבל הפעם החלטתי", אמר, וגילה שקנה במיוחד כרטיס לשורה הראשונה ביציע כדי לשפר את סיכוייו, "בפעם הבאה אביא כפפה גדולה יותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי