וולצ'ק הפסיד בקרב על מדליית הארד, הדחה מאכזבת לראשוני

אימון ג'ודו | איגוד הג'ודו

הג'ודוקא בן ה-19 היה רחוק ניצחון מהישג יוצא דופן באליפות העולם. קוקלייב נוצח בשמינית, מדליסטית הארד מאליפות אירופה נכנעה בסיבוב השני

(גודל טקסט)

יום התחרויות הראשון באליפות העולם בג'ודו, שנערכת השנה בטשקנט שבאוזבקיסטן, יצא לדרך הבוקר (חמישי) בהשתתפותם של ארבעה נציגים ישראלים.

שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) הייתה מדורגת ולכן פתחה בסיבוב השני, ושם רשמה הדחה מאכזבת בידיה של אסונטה סקוטו האיטלקייה, אלופת העולם לנוער אשתקד וסגנית אלופת העולם לנוער ב-2022. ראשוני, שרשמה מוקדם יותר השנה את הישגה הבכיר בקריירה עם זכייה במדליית הארד באליפות אירופה, סיימה את התחרות הזו מהר מהצפוי. באותה קטגוריה התחרתה גם תמר מלכה, שנכנעה למארוסה סטנגר הסלובנית בווזארי וסיימה את דרכה כבר בסיבוב הראשון.

מתן קוקלייב, ג'ודוקא ישראלי
מתן קוקלייב | אימג'בנק GettyImages, KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP

בגברים, הפתעה גדולה נרשמה מצדו של ים וולצ'ק בן ה-19, שהוקפץ לנבחרת הבוגרת בעקבות זכייתו במדליית הארד באליפות אירופה עד גיל 21 והוא היה רחוק ניצחון מזכייה במדליית הארד במשקל עד 60 ק"ג. וולצ'ק הכניע באיפון את אדוניס דיאס האמריקאי בשלב הראשון, ניצח בווזארי את לוחום צ'חווימיאני הגאורגי, אלוף העולם מ-2019, וכך רשם העפלה מאוד מכובדת לשמינית הגמר, שם גבר בווזארי על סימון זולו בדרך לרבע הגמר. דילשודבק בראטוב האוזבקי היה זה שעצר את וולצ'ק, כשניצח אותו בווזארי. לישראלי נותר סיכוי להשיג מדליה דרך בית הניחומים, לאחר שניצח שם את אנג'לו פנטאנו האיטלקי בזכות איפון, אולם בקרב המכריע הפסיד ליונג-ווי יאנג מטייוואן, זוכה מדליית הכסף במשחקים האולימפיים בטוקיו שהצליח לרתק את וולצ'ק.

מתן קוקלייב התחיל גם הוא בסיבוב השני, ואותו צלח כשניצח את סדריק רבול הצרפתי. הקרב בין השניים נכנס לניקוד זהב ונמשך דקות ארוכות, עד שרבול ספג עונש שלישי והפסיד. בשמינית הגמר חיכה לקוקלייב ילדוס סמטוב הקזחי, שניצח באיפון ושם קץ לדרכו של הישראלי בתחרות.