מבזקי ספורט: מקום שישי לגל צוקרמן באליפות העולם בקייט פויל

גל צוקרמן | רוברט הוידוק

הגולשת משדות ים ניצחה שני שיוטי גמר מתוך שלושה, אך לבסוף ראתה את הבריטית עולה לגמר על חשבונה. מאזן המדליות באליפות העולם לנוער בסמבו עלה ל-7. טורניר סטריטבול עם מאות משתתפים לזכרו של איתמר אלחרר ז"ל

(גודל טקסט)
גל צוקרמן
גל צוקרמן | רוברט הוידוק

יומה האחרון של אליפות העולם בגלשני קייט פויל (גלשן מצנח) נפתח איטליה עם רוחות חזקות וים גלי. גולשת הקייט גל צוקרמן, ממועדון שדות ים, עלתה לחצי הגמר, שם התחרתה בשלוש גולשות נוספות על כרטיס בודד לגמר התחרות. בקייט פויל צריכות המתחרות להשיג שלושה ניצחונות על מנת להתקדם לשלב הבא, אך שתים מיריבותיה של צוקרמן קיבלו שני ניצחונות וניצחון בונוס, בגלל מיקומן הגבוה במוקדמות, כך שסיכוייהן היו עדיפים משל צוקרמן, שסיימה שישית.

גל ניצחה את שני שיוטי חצי הגמר הראשונים באופן מרשים והייתה צריכה עוד נצחון אחד בלבד על מנת להתקדם לגמר. בשיוט השלישי נצחה האוסטרלית וצברה את ניצחונה השני וכך יצאו לשיוט האחרון שלוש גולשות, כאשר זו שתנצח מבין שלושתן תעלה לגמר.

השיוט האחרון החל עם פסילה של האוסטרלית, מה שהשאיר את צוקרמן ואת הבריטית קטי דובסון במאבק כל הכרטיס לגמר, אך צוקרמן סיימה את השיוט שלישית וראתה את יריבתה עולה לגמר. בגמר התחרות זכתה דניאלה מורוז מארצות הברית במדליית הזהב, אחרי שנצחה בשיוט אחד, כיוון שעלתה לגמר עם שני ניצחונות בונוס.

שי בובר, יו"ר איגוד השייט: "הישג מצוין לגולשת הקייט גל צוקרמן בתוך 10 ימים היא משחזרת את אותה יכולת שהציגה באליפות אירופה וממשיכה לאיים על הצמרת העולמית. אנחנו עם הפנים קדימה לעונה הבאה ואין ספק שעשינו התקדמות משמעותית בדגם הקייט פויל בהובלת המאמן שחף אמיר. ברכות גם למועדון השייט שדות ים."

כל התוצאות: גל צוקרמן (מקום 5), זוהר חרובי (20), מיה אשכנזי (25), דביר אזולאי (27), דור זרקא (45), יעל פז (46). בנוסף, באליפות אירופה לנוער בסירות 49er סיימו טל שדה ועילי ראובני במקום השביעי.

ליזה קובלוב וטלי סמואלסון
ליזה קובלוב וטלי סמואלסון | אתר רשמי, התאחדות הסמבו

הנבחרת הצעירה של ישראל בסמבו, סיימה היום את הופעתה המוצלחת באליפות העולם לנוער בארמניה עם 2 מדליות נוספות- מדליות ארד, בתחרות עד גיל 21 . המאזן הסופי של המדליות לישראלים בשלושה ימים של תחרות לקדטים, נוער ונוער עד גיל 21 עומד על 7 מדליות: 1 זהב ו-6 ארד.

ליזה קובלוב (18, 72 ק"ג) מעוצמה סמוראי דו ראשון לציון, אשתקד אלופת העולם בגיל הזה, זכתה במדליית ארד אחרי ניצחון על יריבה מונגולית בקרב הראשון, הפסד בחצי הגמר לסמביסטית מאוזבקיסטן שהובילה לזכיה ישירה במדליה.

טלי סמואלסון (19, 65 ק"ג) גם היא מעוצמה סמוראי דו ראשון לציון, מדליסטית הארד השנה באליפות אירופה לנשים זכתה היום גם היא במדליית ארד אחרי ניצחון על סמביסטית ממונגוליה, הפסד לאוזבקית בחצי הגמר וניצחון על יריבה קירגיסטנית בהתמודדות על מדליית הארד.

עידן מנשירוב, ( 19, 88 ק"ג) גם הוא מעוצמה ראשון לציון סיים את התחרות במקום החמישי עם שני ניצחונות ושני הפסדים.

בתום שלושה ימי תחרות לישראל 7 מדליות. אחת זהב ו-6 ארד. דוד אלאוורדייב (88 ק"ג) זכה במדליית הזהב בתחרות לנוער עד גיל 21. מישל דזורייב ( 65 ק"ג), זכתה במדליית ארד לקדטיות וחברתה אנסטסיה דמצנקו (59 ק"ג) זכתה גם היא במדליית ארד בתחרות לקדטיות. היום התווספו מדליות הארד של ליזה קובלוב (72 ק"ג) וטלי סמואלסון (65 ק"ג).

נבחרת ישראל הגיעה לתחרות עם 16 ספורטאים: 7 נשים ו-9 גברים. מאמנים: פבל מוסין ושי גייזינגר. הנבחרת תשוב לישראל ביום שלישי.

טורניר איתמר אלחרר
טורניר איתמר | יח"צ – חד פעמי, יחצ

טורניר סטריטבול עם מאות משתתפים לזכרו של איתמר אלחרר ז"ל התקיים ביום שישי האחרון, ביוזמת אחיו של איתמר ז"ל – אוהד אלחרר, וחבריו של אוהד משבט אביחי בנחל שורק שהחליטו להנציח את איתמר בדרך שהכי מתאימה לאופיו וארגנו, בשיתוף פעולה עם מתנ"ס נחל שורק, את אירוע הסטריטבול לזכרו. מדובר על אירוע ספורטיבי שכל הכנסותיו מיועדים לקייטנת איל"ן, המתקיימת כל קיץ במושב ושאיתמר היה ממפעיליה.

כזכור, איתמר אלחרר בן מושב בני ראם נהרג השנה בתאונה מבצעית של יחידת אגוז יחד עם חברו אופק אהרון.

לתחרות הסטריטבול נרשמו עשרות קבוצות הכוללות מאות משתתפים מכל רחבי הארץ. במקום הראשון זכתה קבוצתם של ארבל שרף ותבור סער מבני ראם ורן מיכאלי מרחובות.

שי רייכנר- ראש המועצה האזורית נחל שורק: "עם היוודע מותו של איתמר ז"ל עברנו כולנו טלטלה קשה, למרות הכאב והקושי בחרו בני משפחתו וחבריו של איתמר לבחור בחיים ובהנצחה החושפת לציבור את אופיו הייחודי והשמח של איתמר ז"ל. אנחנו במועצה ובמתנ"ס משתדלים לסייע ככל הניתן לכל יוזמה כזאת וגאים להיות חלק מהמורשת שהשאיר אחריו".