מחאצ'ב זכה בחגורה, חאביב נורמוגמדוב חגג עם דגל פלסטין

נורמוגמדוב ראה את בן טיפוחיו גובר על אוליביירה ומוכתר כאלוף במשקל קל, והניף במופגן את דגל פלסטין. במקביל: בן דודו היה מעורב במהומה מחוץ לזירה

(גודל טקסט)

אירוע סמלי, טעון ומרגש התרחש הלילה (שבת) ב-MMA באבו דאבי במסגרת UFC 280, כשבמרכז שוב עמד חאביב נורמגומדוב, על אף שלא השתתף בקרב. איסלם מחאצ'ב, מי שנחשב לבן טיפוחיו של חאביב, זכה בחגורה והוכתר כאלוף העולם במשקל קל, אחרי שגבר בסיבוב השני על צ'רלס אוליביירה ועשה זאת באותו המשקל שבו גיבורו, נורמגומדוב, זכה בתהילת עולם.

איסלם מחאצ'ב מתחבק עם חאביב נורמגומדוב אחרי הניצחון
| רויטרס
סטיבן סיגל מחוץ לערב UFC אבו דאבי
| רויטרס

שנתיים חלפו מאז נורמגומדוב הודיע על פרישה, אבל אתמול הוא שוב נראה צוהל בזירה עם הלוחם שטיפח, והפך רשמית ליורש שלו. מחאצ'ב, חברו הקרוב של חאביב, הוכתר בזכות הניצחון כיורש של הדגאסטני, ובאופן סמלי חאביב היה זה שהניף על כתפיו את מחאצ'ב. הסרטונים אף הראו שמיד ברגע הניצחון, חאביב הניף בשמחה את דגל פלסטין.

כזכור, לפני שנתיים חאביב הודיע על פרישה עם מאזן 0:29, ובינתיים מחאצ'ב מתחיל להתקרב לסטנדרטים שלו כשהרוסי ניצח אתמול קרב 11 ברציפות והכניע את הברזילאי. "ידעתי שיהיה קשה, אבל תמיד אמרתי שהמטרה שלי היא להיות אלוף, ואללה נתן לי את ההצלחה", אמר המנצח, "החגורה שלי מוקדשת למאמן שלי עבדולמנאפ נורמגומדוב (אבא של חאביב), שתמיד אמר לי 'תתאמן קשה, תעבוד קשה, ובסוף תהיה אלוף'. הכל בזכותו".

כמעט קטטה מחוץ לזירה

במקביל הרוחות התלהטו גם מחוץ לזירה כאשר הכוכב העולה הצ'צ'ני חמזת צ'ימייב התקוטט עם אבובאקר נורמגומדוב, בן דודו של חאביב. צ'ימייב ואבובאקר נורמגומדוב היו מחוץ לזירה כאשר מחאצ'ב זכה בתואר. צ'ימייב, שנכח באבו דאבי אך ורק כצופה, נראה משלב ידיים עם נורמגומדוב, אבל מהר מאוד הרוחות התלהטו, והשניים החליפו דחיפות. חאביב נראה מטפס על דופן הזירה ומביט בהתרחשות, אך לא התערב.