שיא נוסף ואליפות היצרנים: מקס ורשטאפן ורד בול ניצחו בארצות הברית

play
מקס ורשטאפן | רויטרס
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 23.10 05:53

הנהג ההולנדי השתווה למיכאל שומאכר עם שיא הניצחונות במירוצים בעונה אחת, כשסיים ראשון בפעם ה-13 בגרנד פרי שנערך באוסטין. יצרנית הרכב שלו זכתה בתואר היצרניות

(גודל טקסט)

הגרנד פרי בארצות הברית הרגיש היום (ראשון) כאחד שהשאיר מטרה אחת עד סיום העונה – לקבוע מי תהיה אלופת היצרנים. בשורה התחתונה, מקס ורשטאפן ניצח את המירוץ ה-13 שלו העונה, קרלוס סאינס פרש בשלב מוקדם, ורד בול הבטיחה את אליפות היצרנים שלושה מירוצים לסיום העונה. לפני ההזנקה, נערך טקס לזכרו של מייסד "רד בול", דיטריך מאטשיץ, שנפטר ביום שבת ממחלת הסרטן.

כבר בעקיפה הראשונה אלוף העולם עקף את סאינס שהסתחרר וירד למקום האחרון, ועלה למקום הראשון. הנהג הספרדי נאלץ לפרוש ופינה את המקום ללאנס סטרול שעלה למקום השלישי בשלב מוקדם, אבל תאונה שלו עם פרננדו אלונסו שנכנס בקיר גרם בהמשך לנהג של אסטון מרטין לפרוש.

עצירה רעה של הנהג ההולנדי שמה אותו מאחורי לואיס המילטון ושארל לקלר. אלוף העולם לשעבר ניצל את הפער שנפתח ועקף את סבסטיאן ווטל בדרך למקום הראשון, אחרי שהנהג הגרמני בעצירה נוראית של 16.8 שניות נתקע הרחק באמצע הגריד.

בסיום קיבלנו קרב ששיחזר את אירועי אבו דאבי במירוץ הסיום של העונה שעברה, כשורשטאפן הצליח לעקוף את המילטון ושמר על היתרון עד הסיום. הניצחון היה ה-13 של העונה בעונת 2022, והוא השווה את שיא הניצחונות אי פעם לעונה כשנותרו שלושה מירוצי גרנד פרי לסיום העונה, כשהקודמים שעשו זאת היו מיכאל שומאכר עם פרארי ב-2004 וסבסטיאן ווטל עם רד בול ב-2013. ג'ורג' ראסל זכה בנקודה נוספת בזכות ההקפה המהירה ביותר.

אלוף העולם התראיין בסיום ולא שכח להודות למי שייסד את המעצמה שעומדת מאחורי קבוצת רד בול: "זה היה סוף שבוע לא פשוט עבורנו. המירוץ הזה מוקדש לזכרו של דיטריך, הדבר היחיד שיכולנו לעשות עבורו היה לנצח".

קרלוס סאינס היה מאוכזב אחרי עוד מירוץ רע של קבוצתו פרארי: "אני חושב שאני משלם את המחיר בכל פעם ועוד על תחילת המירוץ כך שלא ניתנת לי אפילו ההזדמנות לנסות להתחרות. זה מתסכל מאוד ומאכזב".

דירוג הנהגים (אחרי 20 מירוצים)

1. מקס ורשטאפן (הולנד, רד בול) 391 נק'
2. שארל לקלר (מונאקו, פרארי) 267 נק'
3. סרחיו פרס (מקסיקו, רד בול) 265 נק'
4. ג'ורג' ראסל (בריטניה, מרצדס) 218 נק'
5. קרלוס סאינס (ספרד, פרארי) 202 נק'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי