הישג היסטורי: דנה אזרן סגנית אלופת העולם בטאקוונדו

הלוחמת בת ה-21 המתחרה בקטגוריה של מעל 73 ק"ג עשתה היסטוריה במקסיקו, גרפה מדליה ישראלית ראשונה באליפות העולם אחרי 17 שנה, וקבעה את הישג השיא של ישראל בתחרות. יום הקרבות האדיר שלה כלל ארבעה ניצחונות, והפסד בגמר אחרי סיום דרמטי

(גודל טקסט)

הישג היסטורי באליפות העולם בטאקוונדו: דנה אזרן בת ה-21, המתחרה בקטגוריית משקל מעל 73 ק"ג, זכתה במדליית הכסף בגוואדלחרה שבמקסיקו, וקבעה את הישג השיא של ישראל בכל הזמנים בתחרות המדוברת, 17 שנה אחרי המדליה הראשונה של ישראל בה זכה אילן גולדשמיט שגרף את הארד באליפות העולם בשנת 2005.

אזרן רשמה יום קרבות אדיר, שכלל ארבעה ניצחונות והפסד דרמטי בגמר. היא החלה את דרכה בשלב המוקדמות מול יריבה מחוף השנהב, אותה ניצחה 1:2 במערכות. בשמינית הגמר עלתה לקרב מול הצרפתייה המדורגת 5 בעולם והפתיעה עם ניצחון חשוב ומרשים, בדרך לרבע הגמר היוקרתי שבו היא הכניעה את גרסיה המקסיקנית, שמדורגת 4 בעולם.

דנה אזרן
יום קרבות ענק. אזרן בפעולה | אתר רשמי, אמאדין לוריאול – התאחדות הטאקוונדו בישראל

ברבע הגמר התגברה אזרן על פלומה גרסיה המקומית, המדורגת רביעית בעולם, וניצחה אותה 0:2 אחרי קרב גדול. המומנטום יוצא הדופן שלה נמש גם בחצי הגמר, עם ניצחון צמוד על לורנה בראנדל הגרמנייה. אזרן ניצחה בסיבוב הראשון של חצי הגמר אחרי שייצרה יותר מכות ללא ניקוד, ובסיבוב השני השלימה ניצחון 0:1 בדרך לגמר הגדול.

בגמר פגשה אזרן את סבטלנה אוספינובה האוזבקית, המדורגת שמינית בעולם, לקרב מורט עצבים. הסיבוב הראשון הסתיים בניצחון של אזרן, אבל השני הסתיים בהפסד 6:5 שגרר את הקרב לסיבוב שלישי ומכריע. בסופו של דבר, אוספינובה גרפה את מדליית הזהב אחרי שסיפקה יותר מכות איכותיות בסיבוב השלישי, והשלימה ניצחון 1:2 בסיכום.