"מכבי ת"א עשתה רכש מצוין, במהרה הוא יגיע לנבחרת ישראל"

יצליח לממש את הפוטנציאל? אייל גולסה
יצליח לממש את הפוטנציאל? אייל גולסה | צילום: עדי אבישי

אייל גולסה, אחד הכישרונות הגדולים שצמחו כאן, קיבל מסגנית האלופה הזדמנות להציל את הקריירה. יצליח לעמוד בציפיות? זלצר בטוח שכן: "הוא יוסיף המון". עורך הדין אייל יפה: "הוא השתדרג מנטלית". אחיו הגדול, רועי: "הכל תלוי בו"

(גודל טקסט)

בעוד חודשיים הוא יחגוג יום הולדת 25, אך איל גולסה, הרכש החדש של מכבי ת"א, חווה דברים ששחקנים לא עוברים במשך קריירה שלמה. הקשר, שהגיע לאחר תקופה לא פשוטה ביוון, הפגין ניצוצות במשחק גביע הטוטו של הצהובים מול מכבי פ"ת ויש לו הזדמנות אמיתית לשקם את הקריירה שלו במדי סגנית האלופה. יצאנו לבדוק האם הוא מסוגל לעמוד בציפיות, המסקנות לפניכם.

 

זאביק זלצר, שאימן את גולסה בנבחרות הנוער, בטוח שכן: "יש לו הרבה מה לתת למכב תל אביב. בתקופה ההיא, הוא נחשב לשחקן המוכשר ביותר. תמיד הקפצתי אותו שנה קדימה. הוא נבחר לשחקן המצטיין בטורניר באירלנד. הכשרון אמנם לא בורח, אך צריך לדעת כיצד לממש אותו. גולסה כנראה קיבל סדרה של החלטות לא נכונות".

אחד האנשים הקרובים ביותר לקשר, אחיו הגדול רועי, מספר: "אנחנו שמחים שאייל קיבל את ההחלטה הנכונה עבורו ובחר במועדון רציני כמו מכבי ת"א. יש שם תנאים ברמה הגבוהה ביותר. אייל תלוי בעצמו, כולנו רוצים לראות אותו מצליח, הוא בהחלט מסוגל לעמוד בציפיות".

אייל גולסה עשוי להיות האס של ג'ורדי קרויף (עדי אבישי)

"זה פגע בקריירה שלו", זלצר חוזר להחלטות השגויות שעשה. "הוא עדיין צעיר וצריך שני דברים עיקריים: יד מלטפת ובעיקר כוח רצון על מנת להחזיר את מה שהוא איבד בשלוש השנים האחרונות בהן הוא מיעט לשחק. מכבי ת"א צריכה לתת לאייל את הזמן ואת הביטחון. לא מספיק להביא שחקן, צריך לתת לו את התחושה שהוא שייך".

עורך הדין, אייל יפה, המקורב למשפחה, מאמין בשחקן: ''אני מלווה את אייל הרבה שנים, עוד מגיל נערים ונוער, אני בטוח שבזכות הכישרון שלו הוא יחזור לטופ של הכדורגל הישראלי. זה הממקום הטבעי עבורו ואני מאמין שהוא יחזור במהרה גם לנבחרת ישראל. אם המערכת במכבי ת''א תעניק לו את הבטחון הדרוש היא תרוויח בגדול''.

זלצר מסכם: "אייל כשרוני ומגוון, הוא יכול לשחק כקשר התקפי, אחורי, וגם כ-50/50. יש לו את היכולת לבלום התקפות, הוא רואה את המשחק בצורה טובה ויודע לכבוש שערים.  אם המערכת תהיה סבלנית, היא יכולה להפיק ממנו את המיטב. אייל הוא דמות חיובית, לא טרבל מייקר, הוא מאוד שקט ולפעמים, צריך לדחוף מרפקים בשביל להצליח".

"צריך מרפקים בשביל להצליח" (Gettyimages)

"יחסית למשחק הראשון, אנחנו מרוצים", מנתח רועי. "הוא חילץ הרבה כדורים, מסר מדויק, לא ציפיתי שהוא יסיים 90 דקות. המאמן נתן לו לשחק בתפקיד של גל אלברמן וזה היתרון של אייל, הוא יכול לשחק במגוון תפקידים. הוא יודע לבנות מצב, לתת פס לגול, לאזן בין התקפה להגנה. המודל שלו לחיקוי זה אחד שעושה הכל על המגרש, אנדרס אינייסטה מברצלונה".

רועי גולסה מספר על השינוי שאחיו עבר: "אייל נשוי ואב לילדה בת שנה. מגיל קטן היה לו ראש על הכתפיים. הסטיגמה שנוצרה לו אינה נכונה, הוא מאוד מחובר למשפחה, אנחנו דבוקים אחד לשני, המעבר לחו'"ל היה לו מאוד משמעותי עבורו, הוא התבגר והתחשל. אנחנו, כמשפחה, מאוד מאמינים בו. אייל מאוד מחובר לדת, הולך לשיעורים ומאמין שכל מה שקורה הוא לטובה".

הפגין ניצוצות כבר בהופעתו הראשונה. גולסה (עדי אבישי)

''אייל מכיר טוב את רוב השחקנים במכבי ת"א", מסביר רועי. "ההשתלבות שלו תהיה קלה ונוחה. יוסי בניון, טל בן חיים הבלם והחלוץ מכירים אותו מצויין והם בקשר טוב איתו.בפן המקצועי, אם יתנו לו את התמיכה הוא יצליח עם הקבוצה ויממש את הציפיות הגדולות".

"אייל הוא שחקן שיודע לעבוד בשביל החברים שלו", מחמיא עורך הדין ומוסיף. "הוא שחקן דינמי עם ובלי הכדור. חסר לו מעט ליטוש מול השער, אך הוא מגוון והתקפי. בנבחרת הנוער הוא היה גולר, הוא צריך לעבוד על זה.  מכבי ת''א עשתה רכש מצויין. ראינו כבר בגביע הטוטו חלק קטן מהיכולות שלו, הוא ישדרג את הנעת הכדור ובעיקר יהיה שם על מנת לעזור למועדון. בניגוד למה שאולי חושבים, אייל מאוד חזק מנטלית".

הקשיים ביוון חישלו אותו. אייל גולסה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי