אשת עסקים מצליחה, אחותו של מתן אוחיון והאקסית של חנן ממן!

ליאור אוחיון המושלמת. רק בת 24
ליאור אוחיון המושלמת. רק בת 24 |

היא הקימה מותג יוקרה של בגדי ים בהשראת הלבשה תחתונה, "אני לא נמשכת לשום דבר אחר". למרות שהיא מדהימה, לדגמן היא פחות אוהבת, "יורד לי הביטחון מול המצלמות". על האליפות של ב"ש, "בכינו כמו ילדים". וגם: הקשר לערן זהבי. ראיון מיוחד עם ליאור אוחיון

(גודל טקסט)

היא בסך הכל בת 24, אך כבר מנהלת עסק עם וותק של חמש שנים. "לומייר", מותג יוקרה של בגדי ים נוחים בהשראת הלבשה תחתונה סקסית.

ליאור אוחיון, היפיפייה שאתם רואים מאחורי הדגמים בעיצובה, אחותו של מתן אוחיון, לא אוהבת לדגמן את הדגמים של עצמה, שואפת להתרחב לחו"ל וכן, לא פלא שהיא תפוסה. מי בכלל זוכר את האפיזודה הקצרה עם חנן ממן? ראיון עם נסיכת self made שעוד תגיע רחוק. 

מילה מאיתנו, זו נסיכה שעוד תגיע רחוק

תשמעי, היום זה הפך לטרנד רציני, יש לא מעט בחורות, חלקן אפילו קשורות לעולם הספורט, שמתעסקות בעיצוב בגדי הים. את התחלת כבר די מזמן, לא? "לא הייתה מישהי שעסקה בזה לפני חמש שנים כשאני התחלתי. זה נהיה טרנדי עכשיו כאשר כולן לובשות בגדי ים עם תחרות, שזה בדיוק הכיוון שלי ואני לא נמשכת לשום דבר אחר – זאת מהות המותג שלי בעצם".

יש לי סטודיו בגן יבנה והחלטתי להתמקד באינטרנט. זה הכוח המרכזי, במיוחד אני רוצה להתרחב בחו"ל", מבהירה ליאור. "השאיפה הכי גדולה שלי זה לצאת החוצה כי אנחנו מדינה מאוד קטנה, אני רוצה לגדול ולהשאיר חותם ברחבי העולם".

רוצה לגדול ולהתרחב. ליאור אוחיון

איך בעצם הגעת להיות מעצבת של בגדי ים, זה משהו שתמיד רצית? "השתחררתי מהצבא וישר הלכתי ללמוד עיצוב אופנה בסטודיו 6 בי באחד העם. יום אחד אמרתי למורה שלי שבא לי לתפור בגד ים, אז עשיתי אחד ואנשים התלהבו".

"אז, בתקופה ההיא, לא היה איפה לקנות בגדי ים מדויקים בעיצוב ובגזרה והיה מאוד קשה למצוא וכך בעצם הכל התחיל. התחלתי לתפור לבד, הייתי תופרת לפי הזמנה, אז זה היה בשביל הכיף ולפי הביקוש. כשהביקוש גדל שכרתי תופרת וככה זה גדל וגדל. אני לא חושבת שאף אחד תיאר לעצמו שזה יהיה עסק של ממש, כמו שזה היום".

נו, למה אתם מחכים, רוצו לקנות

ואיך בבית תומכים בך? "ההורים תמיד האמינו בי, אבל לא בטוח שחשבו שאקח אחריות בצורה כזו. כולם מאוד מפרגנים לי".

למרות היופי המיוחד שלה, ליאור פחות אוהבת את הפוקוס. "אני שונאת לדגמן, כי זה הכי לא אני, אין לי בעיה להעלות תמונות לאינסטגרם, אבל כשיש צלם, מאפרים והפקה מקצועית, אני פחות אוהבת, הביטחון שלי יורד. אני מוכנה להצטלם בשביל הדגמים שלי, כי זה הכי אני. אבל אני מעדיפה לתת לדוגמניות אחרות את הבמה ומשתדלת להצטרף במידת הצורך". 

לא אוהבת להצטלם. חבל, לא?

"אנחנו משפחה מאד מאוחדת", היא מספרת "לפני שהאחים הגדולים שלי התחתנו, היינו יוצאים ומבלים ביחד. גם בלילות. היום יש אווירה משפחתית עם הילדים ומשתדלים לעשות דברים שמתאימים לילדים, עדיין מתראים הרבה כי אנחנו מאוד מלוכדים".

"אחותי גרה בל אביב, מתן גר בבאר שבע ואחותי הקטנה, בת ה-23, התחתנה לפני שבוע עם בן זוג הזוג שלה בשמונה השנים האחרונות. אני נשארתי לבד עם ההורים בגן יבנה והאמת שממש כיף לי".

משפחה מלוכדת. כמו שצריך.

את נהנית ממה שאת עושה? "אני הכי נהנית. הדבר היחיד שקשה לי איתו זה חיקויים. נסעתי לגוואנז'ו, העיר הסינית שערן זהבי משחק בה עכשיו. הלכתי במיוחד לשווקים, בחרתי בדים, עשיתי הכל בעצמי כדי שיצא הכי טוב. אמנם עברתי סיוט, אבל לא הייתי מוכנה להתפשר על הבדים". עבודה קשה משתלמת. 

דרישת שלום חמה לערן זהבי

ואיזה רושם קיבלת מהעיר הזאת? "זאת עיר פחות אטרקטיבית לבחורה בת 24. קשה שם, אף אחד לא מבין אנגלית בסיסית. האוכל לא טעים, בוא נגיד שלא ממש אכלתי. יש שם חוסר סטריליות שהפריע לי, אבל זאת עיר מטורפת עם הבדלי מעמדות אדירים. יש שם גורדי שחקים וקניונים מפוארים, אבל בשווקים איפה שהמפעלים זה היה מטורף – חוויה של פעם".

זהבי, שומע, האוכל לא טעים!

בתור אחות של כדורגלן, איך הייתה החוויה לקחת אליפות אדומה הביתה? "מתן בן אדם שלוקח דברים בקלילות, אבל האליפות הזו הייתה חוויה אחרת, בשביל כולנו. חוויה של פעם בחיים. זה היה מטורף, בכינו כמו ילדים. 90 דקות לא נשמנו. בשריקת הסיום פשוט התפרקנו. זה חלומו של כל שחקן כדורגל – לקחת אליפות עם מועדון שאתה כל כך אוהב. הוא מצא בית חם והכי כיף לי בעולם לדעת שהוא נמצא במקום שהוא אוהב. אגב, אני הכרתי בין מתן לאשתו, ליזולט". 

 ברצינות. איך זה קרה, שתפי אותנו. "היא בלגית וזה קרה בתקופה שמתן שיחק שם. נסעתי אליו לביקור, היינו באותה טיסה, שוחחנו כל הטיסה וכשעמדנו מחוץ לשדה והיא ניגשה אלינו וביקשה מאיתנו אש. שמנו לב שהיא לא ישראלית ועשיתי ביניהם היכרות. אחרי שבוע, כבר חזרתי לארץ, אני רואה שהיא העלתה תמונה לפייסבוק מהמרפסת של אחי בבלגיה. איזה עולם קטן. היום הם נשואים באושר ויש להם שלושה ילדים".

מעבר לכדורגל מהבית, למי שלא היה כאן בשנתיים האחרונות, אוחיון הייתה בזוגיות קצרה עם קשר הפועל חיפה, חנן ממן. החוויה בתור בת זוג של כדורגלן הייתה שונה? "חנן בחור מדהים ואחלה בן אדם ומעבר לזה שהוא שחקן מוכשר, הוא גם אינטיליגנט. בתור אחות של מתן, תמיד היינו הולכים למשחקים שלו בטירוף, אלא שאז חוויתי את זה מצד אחר, בתור בת זוג של כדורגלן".

היום, יש בחור בחייך? "כן, אני בזוגיות", סורי גברים. "יש לי חבר מקסים כבר כמה חודשים, הזוגיות הזאת הכי נכונה ומדהימה בשבילי, אני מאושרת איתו, הוא  בן 25 והוא בחור מדהים, חכם וחרוץ, הוא מפרגן לי ותומך בי המון. הכרנו דרך חברה משותפת לפני מספר שנים, לא היה שום קשר. אלא שלפתע, לפני חצי שנה, נפגשנו במסיבה וככה זה התגלגל וכייף לי".

נותנת השראה לאחרים. ליאור אוחיון

נראה שבגיל כה צעיר את כבר טורפת את העולם. מה הצעד הבא מבחינתך? "כרגע אני מתרכזת בבגדי ים וכל יום שעובר אנחנו עוד יותר גדלים. המותג שלי קיים הרבה לפני התחרות המטורפת שהתחילה והכי חשוב לי לגרום ללקוחה שלי להרגיש בנוח אל מול העולם".

"את השם "לומייר" לקחתי מהפירוש של המילה בצרפתית "אור יום", שזה בדיוק מתאים למותג של שמש, ים וכיף. אם אני נותנת השראה לאחרים בשוק, אז סבבה. אני לא מתעסקת בזה. אני אעשה את מה שאני יכולה על הצד הטוב ביותר ואני מקווה שכמה שיותר בנות יתחברו לזה". 

כן כן, יש לה חבר. בהצלחה

בגן יבנה והחלטתי להתמקד באינטרנט. זה הכוח המרכזי, במיוחד אני רוצה להתרחב בחו"ל", מבהירה ליאור. "השאיפה הכי גדולה שלי זה לצאת החוצה כי אנחנו מדינה מאוד קטנה, אני רוצה לגדול ולהשאיר חותם ברחבי העולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי