במכבי ת"א שקלו להציע לזיו תפקיד ניהולי, המגן מעדיף להמשיך לשחק

זיו. שחקני מכבי תא מעריצים אותו
זיו. שחקני מכבי תא מעריצים אותו | צילום: אודי ציטיאט

לאחר שש עונות בצהוב כחול, המגן סיים את חוזהו ולא ימשיך במועדון. איינבינדר: "מנהיג שסוחף אחריו". ברק בדש: "דמות משמעותית ואהובה". שחקן בסגנית האלופה: "איבדנו בורג מרכזי"

(גודל טקסט)

מכבי ת"א שינתה את פניה. ערן זהבי, קרלוס גרסיה ויואב זיו עזבו. יוסי בניון, אייל גולסה, איגור פיליפנקו ואוסקר סקאריונה הגיעו. ג'ורדי קרויף, שצפוי לעזוב גם הוא, מתכנן להנחית עוד מספר שחקני רכש לפני שימשיך לתחנה הבאה בקריירה שלו.

 

שם אחד שקצת נשכח במהלך הקיץ, הוא של המגן הוותיק, יואב זיו (34), שסיים את חוזהו במועדון לאחר שש עונות בצהוב כחול. זיו, ששיחק גם בבית"ר ירושלים ובלוקרן הבלגית, כמעט ולא קיבל הזדמנויות בשנה האחרונה, אך לעולם לא תשמעו טענות מצידו, או מצד מקורביו.

לספורט1 נודע כי במכבי ת"א שקלו להציע לשחקן להישאר במועדון בתפקיד מנהלתי, זאת מתוך כבוד לתרומתו במגרש ובחדר ההלבשה. אך זיו, שמאמין כי הוא עדיין מסוגל לתרום כשחקן, מעדיף להמתין להצעות מליגת העל.

דן איינבינדר, חברו הטוב, מספר לספורט1: "מדובר באישיות. יואב הוא אינטליגנט, בעל ניסיון, שתמיד עוזר לכולם. הוא מאוד מחויב למערכת בה הוא נמצא, תמיד חיובי, תמיד עוזר לחבריו לקבוצה מול ההנהלה ובכל מה שצריך. מהשחקנים הבודדים שכולם, ללא יוצא מן הכלל, אוהבים אותם".

מלא בהערכה ליואב זיו. דן איינבינדר (עדי אבישי)

קשר בית"ר ירושלים ממשיך להחמיא למגן: "מבחינה מקצועית, הוא עדיין מתאמן כמו ילד. הוא עושה את מבדקי הכושר כאילו הוא עלה מהנוער. הוא אף פעם  לא מוותר, משחק עם התלהבות וניסיון. הוא נכס, הוא יכול לשחק בשני הצדדים. מעבר לכל זה, הוא מנהיג שסוחף אחריו. הייתה לי תקופה יפה איתו, שמחתי לשתף איתו פעולה במשך שנתיים".

גם ברק בדש, ששיחקו לצידו במכבי, מלא בהערכה: "יואב זיו זה שחקן שכל מאמן צריך בקבוצה שלו. הוא יכול לשחק בכמה עמדות, הוא תמיד שם כשצריכים אותו. דמות אהובה ומשמעותית בחדר ההלבשה. תורם לאווירה, נותן עצות לצעירים".

"יואב זיו תמיד שם כשצריך אותו", ברק בדש (עדי אבישי)

חברו של השחקן, בן "ראול" מייזל, סיפר: "יואב הוא אחד המגנים המשפיעים ביותר שהיו בכדורגל שלנו. הוא שיחק בקבוצות הגדולות, זכה בכל תואר אפשרי. הוא משאיר את הכל על המגרש. הגנה, התקפה, בישולים, שערים. מעבר לתפוקה, התפקיד הכי חשוב שלו הוא בחדר ההלבשה. הוא אחד מעמודי התווך של מכבי ת"א בשנים האחרונות. השחקנים מעריכים אותו, הצעירים מעריצים אותו. הוא היה אחראי על גיבוש הקבוצה מאחורי הקלעים. איבדנו בורג מרכזי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי